Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Auto trilt nog steeds na balanceren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2011 om 16:36 #17842045
@Klanderman wrote:
@Navy wrote:
Ik heb, nog steeds :oops: , een complete set banden achter liggen die van mijn tweedehands velgen afkomen. Toen ik die aanschafte was rijden ineens geen lolletje meer: de hele Vectra trilde als een idioot.
Laten balanceren: op een velg moest ruim 200 gram lood!! :shock:
Bleken dus gecoverde banden te zijn. Bijna nieuw, maar verder onbruikbaar. Heb toen nieuwe banden aangeschaft, en dat scheelde enorm. Ook de velgen bleken niet zuiver, maar met een juiste centrering en correct balanceren is het trillen te verwaarlozen.Coveren mag toch helemaal niet bij autobanden?
Ja mag gewoon.
Deze banden komen veelal uit Duitsland.2 mei 2011 om 17:41 #17842051Ik dacht dat het alleen maar bij vrachtwagens, tractor en andere machines mocht.
2 mei 2011 om 17:53 #17842052@Klanderman wrote:
Ik dacht dat het alleen maar bij vrachtwagens, tractor en andere machines mocht.
Het is toe gestaan sinds 2006 (autobanden)
7 mei 2011 om 15:34 #17842053Blijkt dus niet aan de banden te liggen volgens de fabrikant. Volgens de garage lag het nu weer aan de centreer ringen. Er worden nu custom made stalen centreer ringen gedraaid. Zaterdag worden deze gemonteerd. Ik ben benieuwd…
Iemand nog een linkje (URL) naar centreer slot bouten?
20 mei 2011 om 16:23 #17842054Vandaag eindelijk mijn custom centreer ringen gemonteerd. Ga zo eens een flinke proefrit maken. Ben benieuwd of de trillingen volledig verdwenen zijn.
12 juni 2011 om 16:59 #17842055En……. is het nu beter?
14 juni 2011 om 11:53 #17842056@jwvanyperen wrote:
En……. is het nu beter?
In het begin trilt de auto nu nog een beetje. Als ik eenmaal een paar minuten 130 km/h gereden heb neemt het trillen volledig af tot niet waarneembaar. Kan nog niet helemaal verklaren hoe dit kan. Lijkt wel alsof de auto uitzakt als hij een poos stil gestaan heeft en daarna weer eerst moet ‘centreren’.
14 juni 2011 om 12:33 #17842057Ik denk dat je schijven langzaam richting einde gaan en een beetje krom zijn.
14 juni 2011 om 14:53 #17842058Waarom trilt hij dan alleen in het begin als de schijven versleten zijn? Die trekken onder het rijden toch niet recht?
14 juni 2011 om 17:58 #17842059@Erwin wrote:
Waarom trilt hij dan alleen in het begin als de schijven versleten zijn? Die trekken onder het rijden toch niet recht?
nee hoeft niet.
Het punt is als de schijven versleten zijn en er veel roest op zit.
En dan niet meer goed “gebalanceerd” zijn.
Dit is met evt aan de auto balanceren wel op te vangen.Ik had het zelfde probleem kreeg mijn auto nooit stil.
schijven (en ook de blokken dus) vervangen probleem was weg.Denk niet, dat het jou probleem is.
zit meer te denken aan dat de banden vlak worden bij het stil staan.
En als de banden op bedrijfstemperatuur komen ze weer rond worden.
Hierdoor neemt het trillen af. Is een normaal verschijnsel.Wat is je banden maat? En welke banden spanning heb je in de banden.
15 juni 2011 om 18:56 #17842060@Erwin wrote:
Waarom trilt hij dan alleen in het begin als de schijven versleten zijn? Die trekken onder het rijden toch niet recht?
Zeker trekken die recht.
De kant waar de schijf naar toe staat zal onder het rijden warmer worden dan de andere kant. De warme kant zet meer uit, waardoor de schijf weer recht trekt.Als het aan je banden zou liggen kan je dat eenvoudig uittesten. Gewoon je bandenspanning op 3.0 Bar zetten en een stukje gaan rijden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.