Auto trilt de ene keer wel en de andere keer niet

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Auto trilt de ene keer wel en de andere keer niet

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    v6ec

Sorry ik heb dat niet goed aangegeven dan, met 4x balanceren bedoel ik de vier banden die gebalanceerd zijn.
      Wat zijn precies cuppende banden? Of cuppende velgen.
      Het zijn Pirreli banden die gemonteerd zijn, ik weet zijn niet de beste maar ik vind het een mooi merk/ prijs kwaliteitverhouding.

Morgen gaat het jong weer naar de garage, ik houd jullie op de hoogte.

RISL
      Moderator

Niet de meest geweldige site, maar hier staat wel heel goed uitgelegd wat cuppen is en wat de oorzaken kunnen zijn: http://www.tuning-gids.nl/cuppen-banden.htm

v6ec

Thanks voor de site, maar ik heb daar geen last van.
          De monteur die aan me auto werkt zei nog je hebt geen last van schuin gesleten banden, de auto trekt ook niet 1 kant op ofzo

RISL
          Moderator

Okay. En heb je al eens gedacht om de wielen te laten balanceren terwijl ze nog op de auto gemonteerd zitten?
            Kost wat meer, maar dan balanceer je niet alleen het wiel, maar alle draaiende delen die voor onbalans kunnen zorgen.

En wat me nog niet helemaal duidelijk is, trilt je hele auto? Of vooral je stuur?

kimmiej666
            Deelnemer

Schijn afslijten hoeft ook niet trekken te betekenen.

Mijn banden hadden vanaf binnenkant gezien zeer grote slijtage ( ca 3 tot 4 cm op loopvlak), maar auto bleef rechtuit gaan zelfs met remmen.

Heb sinds gister nieuwe banden eronder en ben zelfs ook af van minn getril met doortrekken, waren dus deels de banden die moeite voor de grip moesten doen.

v6ec

Het is de achterkant van de auto die trilt, waardoor ik het in de stoel voel.
                Het laten balanceren op de auto heb ik niet laten proberen, dat zal ik morgen eens laten doen.

@ kimmiej666 fijn dat het trillen bij jou over is nu ik nog hahaha :afro

Hopende dat ik morgen weer zonder trillingen kan rijden. *fingerscrossed*

RISL
                Moderator

@v6ec wrote:

Het is de achterkant van de auto die trilt, waardoor ik het in de stoel voel.
                  Het laten balanceren op de auto heb ik niet laten proberen, dat zal ik morgen eens laten doen.

Niet iedere garage kan dit balanceren op de auto, volgens mij.
                  Het zou wel mooi zijn als ze de onbalans vinden.
                  Is de frequentie van de trillingen ook hoger als je harder rijdt? Want dan lijkt het mij vrijwel zeker dat het toch met de draaiende delen te maken heeft.
                  Een trillende achterkant waarbij het niet lag aan kromme velgen of ongebalanceerde velgen heb ik trouwens nog niet eerder mee gemaakt.

v6ec

Ohw ok ok ik zal het even vragen of hun dat wel doen. Indien zij dat niet doen, waar kan ik dan terecht? Profiletyrecenter ofzo?
                    De frequentie van het trillen neemt inderdaad in hevigheid toe als de snelheid ook toeneemt.
                    Draaiende delen dus, aan wat voor delen moet ik denken, de as van de auto, draagarm, homokineet?

RISL
                    Moderator

Ik weet niet of ze bij iedere Profile Tyrecenter dat kunnen. En anders wel bij de meeste uitlijnbedrijven.

Maar nog tussendoor een (misschien) stomme vraag: je bent geen balanceerloodje verloren toch? Die willen wel eens loskomen.
                      Andere dingen waar je nog naar zou kunnen kijken zijn de rubbers van je achterwielophanging en wiellagers, als daar veel speling op zit, kan het ook wat gaan schudden. Even goed kijken naar alles wat met je achterwielophanging te maken kan hebben.

v6ec

Ik zal er morgen naar laten kijken, ik heb wel nieuwe achterste stabilisatorrubbers gekocht die waren aan vervanging toe.

NoFear1696
                        Deelnemer

@jraaf wrote:

@NoFear1696 wrote:

wat voor bak zit er op je vectra ? als je een handbak hebt kan een kromme vliegwiel ook een hele vervelende trillingen veroorzaken.
                          dit wordt goed merkbaar bij optrekken in de versnellingen :hmmz

Hoe krijg je dat voor elkaar, een krom vliegwiel?
                          Dat ze speling krijgen en kapot gaan weet ik maar krom :hmmz

Groet jraaf

met slippende koppeling optrekken en kort achterelkaar sprintjes trekken. zo heb ik het bij mijn ex kadett voorelkaar gekregen :angel

Baba

@lucas1975 wrote:

Even je verhaal gelezen,

Welk merk banden hebben ze gemonteerd?
                            Je geeft aan dat ze 4X gebalanceerd hebben, was dat vanwege het trillen of omdat er op de machine onbalans bleef?

Trillende stoelen/ zitvlak duid juist vaak op onbalans in de achterwielen, het kan dat deze gecupt zijn, dan heb je namelijk ook deze klachten.

Groetjes

Of een kapot karkas van 1 van de achterbanden. Vorrige eigenaar heeft misschien iets te hard een stoepje geraakt waardoor de band verwrongen is? Kijk achter eens na op bulten of deukjes in de band. Met dank aan Lucas bleek dat de oplossing te zijn van mijn getril in de vec. Was trouwens niet echt prettig voor de beurs twee nieuwe bandjes….

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.