Auto trilt bij remmen

Forumindex Forums Modellen Corsa Auto trilt bij remmen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Mr-NiceGuy
    Deelnemer

Hallo heren,

Allereerst bedankt voor alle nuttige informatie die jullie verspreiden op dit forum (ben er hier achter gekomen dat het inhouden van de motor een defecte lucht massa meter bleek te zijn, dat is nu opgelost!).

Nu heb ik laatst een apk laten doen waarbij er 2 nieuwe banden achter zijn gemonteerd (oude wielen naar voren, en die van voor met nieuwe banden achter) en heb ik een vrij vervelend probleem erbij gekregen, tijdens het remmen trilt het pedaal namelijk vrij hevig.

Het probleem doet zich alleen voor tijdens het remmen. ik kan makkelijk 120 rijden zonder trillingen.
      bij remmen met de handrem is het trillen er nog steeds, maar het stuur trilt niet mee. Dat betekent volgens mij dat het probleem zich achter bevindt.

Na wat advies van de betreffende garage heb ik mijn trommelremmen achter opengehaald en helemaal schoongemaakt. de monteur dacht namelijk dat dit kwam door opgehoopt vuil. Na links achter schoon te hebben gemaakt werd het trillen inderdaad iets minder, ik blij natuurlijk. Vervolgens rechts achter gedaan maar helaas is het trillen nu alleen maar erger geworden. Bij flink remmen met 100km/h trilt de hele auto namelijk mee.

Nu is het mij ook opgevallen dat ik een tikje (of veeg) hoor bij iedere omwenteling tijdens het remmen. net alsof deze aanloopt, en net voor het stopmoment (als ik dus langzaam afrem en nog 5km/h rijd) gaat het pedaal letterlijk neen halve centimeter op en neer. het trillen wordt dus minder hevig als de snelheid daalt.

betekent dit dat mijn remtrommels krom zijn? en zo ja zou ik deze dan beter uit kunnen laten draaien of gelijk een nieuwe set monteren?
      ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!

het is een opel corsa b uit 2000

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.