auto te lang stilgestaan en heb problemen nu !help!!

Forumindex Forums Modellen Corsa auto te lang stilgestaan en heb problemen nu !help!!

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    antwan9

Hallo ,
      Ik heb een auto thuis die 3 jaar heeft stilgestaan dus was de batterij helemaal leeg.
      Dan heb ik die opgeladen en de auto proberen te starten ,hij deed niets.
      Dan heb startkabels gebruikt en startte de auto wel , maar bij het afkoppelen van de startkabels viel de motor uit.
      Dus dacht ik dat de dynamo stuk was, ik heb die dan vervangen en terug proberen te starten met als resultaat dat de auto nog niet start enkel weer met de startkabels .

kan iemand me aub helpen ???

liviu2004
      Deelnemer

Dode accu.

bart-gsi
        Deelnemer

als je je auto stalt… nooit je accu aangesloten laten… die gaat dan leeg en bij te lang leegstaan kun je een nieuwe accu aanschaffen.. dus idd dode accu

SimpleFace

Ook voor de motor niet zo erg best geloof ik dat stallen? Brandstof wat misschien ook niet meer helemaal lekker is? Uitgedroogde leidingen wellicht? Wel toe aan een inspectie denk ik.

bart-gsi
            Deelnemer

overgens als je met startkabels je auto aan de gang krijgt en bij het afkoppelen van de kabels de motor uitvalt dan doet je dynamo ook niet veel meer… normaal zou je dynamo je motor moeten voorzien van spanning dus ook die zul je na moeten laten kijken op wat voor spanning je dynamo levert tijdens het draaien anders zal die ook toe zijn aan vervanging

simpleface stallen maakt voor een motor weinig uit als je um zo nu en dan start en even op temperatuur laat komen..
              als je je auto voor een lange tijd in een vochtige omgeving laat staan kan er roest ontstaan aan de binnenzijde van je motor door condens
              je benzine kun je een toevoeging bij doen wat je bij een automaterialen zaak kunt kopen

SimpleFace

Ja inderdaad, pit/roest had ik over gehoord als je je auto langdurig stalt op blanke delen van de motor, maar nooit zo nu en dan start om de motor even door te spoelen. 3 jaar is nogal wat.

Update, was toch benieuwd hoe je een auto goed moet stallen:
                – Zoals TS al heeft ervaren, Accu er uit en zo nu en dan op de lader, om de 3 maanden lijkt me voldoende.
                – Banden worden plat na een tijdje stilstaan, dus auto op assteunen en banden leeg laten lopen, eventueel banden insmeren tegen uitdroging?
                Een ander tip was om de banden op te pompen naar 5 bar, afhankelijk van de band lijkt me dit eigenlijk niet zo een goed idee. Bovendien moet je dan ook telkens weer de bandenspanning controleren.
                – Brandstoftank voltanken zodat de tank niet roest, brandstof zelf lijkt geen problemen te hebben met langdurig opslag.
                – Rubbers (deur,raam,voorruit etc) insmeren tegen uitdroging
                – Ook wordt aangeraden om alle vloeistofen naderhand te verversen, of hier ook de motorolie mee bedoelt wordt weet ik niet.
                – Inlaat en uitlaat afsluiten
                – Auto goed schoonmaken en in wax zodat stof en narigheid niet kan vastkoeken. Raampjes 2 cm open voor ventilatie, en auto van binnen goed schoonmaken. 1 stukje etensrest of snoepje en er gaat een compleet eco systeem in je auto ontwikkelen inclusief bomen en planten. haha dit laatste lijkt me wel weer cool.
                – Laatste rit voor opslag, auto goed warm rijden en met warme motor wegzetten, waarschijnlijk om eventuele condens en water in de uitlaat compleet weg te werken. (dus ook bij de tussentijdse ‘uitlaat’ rondes)
                – Auto niet op handrem maar in versnelling gedurende opslag, anders plakkende remmen.

bart-gsi
                Deelnemer

klopt
                  voor me vectra had ik een Chevy en die had 10 jaar in de stalling gestaan… hebben er eens in de maand laten draaien en op het terrein een rodne rijden en toen die uit de stalling kwam reed ik er recht mee naar de keuring en was alleen afgekeurd op de 2 remcilinder achter, voor de rest was het starten en rijden

maar wel bij het weg zetten de accu losgekoppeld..

antwan9

Normaal gezien zou de auto moeten blijven draaien wanneer ik de startkabels loskoppelen want dan zou de dynamo het moeten overnemen! !??
                    En de dynamo is splinternieuw dus daar kan het niet aan liggen normaal gezien.

bart-gsi
                    Deelnemer

dat kun je niet uitsluiten omdat iets nieuw is.. als het uit een doos komt kan het alsnog kapot gaan/zijn.. dus geef het een kans en kijk eens wat de uitgaande spanning is als je motor loopt…
                      de – van de dynamo naar de – van de accu die moet rond de 14 volt liggen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.