Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Auto stuitert bij hard optrekken.?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2015 om 23:52 #17271240
Hallo allemaal,
Misschien een beetje een gekke topic maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening.
Ik rij nu ruim een jaar rond in een Opel Astra G 1.6 8V uit het jaar 2002, Het viel na aankoop al gelijk op dat als ik hard optrok ( met spinnende banden..) dat de auto begint te stuiteren?November 2014 heeft de auto een grote beurt gehad en daarbij kwamen geen bijzonderheden naar boven, De mechaniek was in uitmuntende staat! Bij aankoop zaten er banden van het merk Maxxis onder, En sinds kort heb ik Michelin Pilot Sport 3 bandjes. Het is niet mijn intentie om de auto en/of nieuwe banden naar de filistijnen te helpen maar ben toch benieuwd wat voorn mankement het kan zijn.
29 maart 2015 om 00:28 #18279423Ja gek he, dat zijn je banden die hopeloos grip proberen te krijgen… Een beetje piloot blijft dat voor…
29 maart 2015 om 06:29 #18279424Ahhhh…
“Wheel hop”
Kan vaak verholpen worden door je ophangings rubbers te vervanging (upgraden)
29 maart 2015 om 21:34 #18279425@KRSA2000 wrote:
Ahhhh…
“Wheel hop”
Kan vaak verholpen worden door je ophangings rubbers te vervanging (upgraden)
Bedankt voor je reactie!
Is dit een veelvoorkomend euvel bij dit model?
29 maart 2015 om 21:43 #18279426Alle gewone auto’s kunnen hier last van hebben.
29 maart 2015 om 22:55 #18279427heb dat ook al eens gehad… lijkt net of je dashboard loskomt met optrekken.. daarna nooit meer gedaan… nu wel fijn dat ik TCS heb..
30 maart 2015 om 05:21 #18279428Wheel hop komt doordat de wielen niet statisch gemonteerd zijn en onder hevig acceleratie naar voren bewegen.
(Als je rubbers slap of versleten zijn heb je hier de meeste kans op/last van.)
Hierdoor verandert de wiel geometerie (sporing, meer toe-in) en is het contact oppervlak van de band niet optimaal.
De band verliest grip en slipt. Door het verlies van grip gaat de wiel terug naar zijn oorspronkelijke stand, is het contact oppervlak weer optimaal en begint verhaal opnieuw!
Nu zit je met een situatie waarbij de banden continue wel/geen grip hebben.
Echt bevoordelijk voor je wagen is het niet ;)2 april 2015 om 15:47 #18279429Helemaal duidelijk mannen bedankt! Was ook niet van plan om mn auto te vernaggelen, Was alleen benieuwd naar de oorzaak :thumb
2 april 2015 om 15:51 #18279430@G-power wrote:
Helemaal duidelijk mannen bedankt! Was ook niet van plan om mn auto te vernaggelen, Was alleen benieuwd naar de oorzaak :thumb
dan moet je je rechterbeen wat minder ver strekken
2 april 2015 om 15:54 #18279431En het oproken van banden heeft alleen zin om ze op te warmen wil je snel wegrijden moet je net voordat ze gaan spinnen de koppeling oplaten en gasgeven.
2 april 2015 om 20:43 #18279432Het is niet mijn bedoeling dit item te kapen maar heb toch een vraag die misschien dezelfde oorzaak heeft.
Sinds half jaartje dus een G met X1.6XEL automaat in bezit, en ondanks dat het het automaat is heb ik dus wel erg gauw wielspin als ik een beetje snel op wil trekken.
Zitten vrij goedkope bandjes onder Duro DP 3000 195/60 R15.
Schokbrekers waren volgens de wintercheck nog goed.Zou dit ook een beetje dezelfde oorzaak kunnen hebben of wat zou ik kunnen doen om dit te verbeteren.
B.v.b. dank WillemR
2 april 2015 om 21:25 #18279433Banden is een belangrijke Factor.
Onze astra-G 1.6-16V van Moeders heeft vrijwel geen wielspin op nat wegdek, ondanks de weke schokbrekers (auto heeft bijna 295.000km).
Dezecstaat op Michekin energy banden.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 april 2015 om 22:38 #18279434Dat vermoeden had ik al een beetje , bandjes die ik nu heb hebben bandenlabel G E , dus veel slechter kan niet.
Ietsje breder , heeft dat ook nog voordeel? naar 205 ?
2 april 2015 om 23:06 #18279435@WillemR wrote:
Dat vermoeden had ik al een beetje , bandjes die ik nu heb hebben bandenlabel G E , dus veel slechter kan niet.
Ietsje breder , heeft dat ook nog voordeel? naar 205 ?
over het algemeen wel.. hoe groter je contact met de weg hoe meer grip je hebt.. zowel met accelereren als in bochten werk
maar het hangt ook af welke compound samenstelling je band heeft… niet iedere band hanteert het zelfde als je daar verder op in gaat.. een pirelli zal andere rij eigenschappen hebben dan een toyo band
3 april 2015 om 10:31 #18279436Ik zou eerder investeren in betere banden ipv bredere banden.
3 april 2015 om 12:05 #18279437ik rijd zelf een Astra H GTC en ben verslaafd aan de toyo proxes T1 banden, 225/40/R19, plakken heerlijk aan het wegdek en vind ze niet al te duur. helaas slijten ze wel iets vlugger aangezien dit een zachtere band is.
Althans dit is mijn ervaring king:
3 april 2015 om 13:23 #18279438ook ik ben verliefd op de toyo T1 sport, dat zijn top banden zowel op nat als droog wegdek, hebben een harde wang waardoor je heel direct kan sturen
niet te verwarren met de toyo T1R want dat vond ik een waardeloose band om hard mee te hoeken weinig grip en, de wangen zijn veels te slap, letters sleten bij mij gewoon van de wangen af omdat ze zoveel flexen en, dat terwel ik 3,5 graden negatief camber had, voor gewoon rij gedrag zijn ze wel prima
3 april 2015 om 14:52 #18279439ik heb me vectra b op hancook ventus prime 2 en ik ben er zeer tevrede over ik had eerst maxxis van de voige eigenares maar die banden hadden totaal geen grip in bochten of in een beetje regenval.. zowel met de TCS aan als uit
3 april 2015 om 15:18 #18279440Altijd grip, op nat en droog, met de Michelin Pilot Sport3’s op een Vectra-B 3.0-V6 Caravan (station)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 april 2015 om 17:07 #18279441Ik had de ventus prime 2 op mn benz gezet, maar snel weer andere genomen… de BAS/ESP sprong steeds aan met die banden :wtf
Op de corsa heb ik toyo proxes 4 zitten, ben ik wel tevreden mee.
3 april 2015 om 17:11 #18279442@KRSA2000 wrote:
Ik had de ventus prime 2 op mn benz gezet, maar snel weer andere genomen… de BAS/ESP sprong steeds aan met die banden :wtf
Op de corsa heb ik toyo proxes 4 zitten, ben ik wel tevreden mee.
Heb er geen last van… Me vectra blijft lekker grip houden als ik soms met wat gas de bocht om ga…
5 april 2015 om 12:04 #18279443@G-power
Heb je toevallig geen tractiecontole?
mijn vader heeft ook zoiets gehad, maar dat lag hem aan de tractiecontrole.
Als je ga slippen grijpt die in, waardoor je een soort ABS heb maar dan voor het optrekken.
Als je de tractiecontrole uitzette, had hij hier geen last meer van en slipte hij gewoon goed.5 april 2015 om 13:03 #18279444@markiaantje wrote:
@G-power
Heb je toevallig geen tractiecontole?
mijn vader heeft ook zoiets gehad, maar dat lag hem aan de tractiecontrole.
Als je ga slippen grijpt die in, waardoor je een soort ABS heb maar dan voor het optrekken.
Als je de tractiecontrole uitzette, had hij hier geen last meer van en slipte hij gewoon goed.Op een astra G 1.6 zal TCS niet echt nodig zijn…. Ik had dat op de mijne ook niet namelijk…
5 april 2015 om 13:38 #18279445Op een Astra 1.6 heb je dat echt wel nodig hoor: bij accelereren tussen 0 en 3 kmpu krijg ik het op Hifly’s zelfs voor elkaar met een lange bak. Bij wind tegen, heuveltje op, glad asfalt. Anders stuitert vooral je koppeling
3 juni 2015 om 18:34 #18279446@markiaantje wrote:
@G-power
Heb je toevallig geen tractiecontole?
mijn vader heeft ook zoiets gehad, maar dat lag hem aan de tractiecontrole.
Als je ga slippen grijpt die in, waardoor je een soort ABS heb maar dan voor het optrekken.
Als je de tractiecontrole uitzette, had hij hier geen last meer van en slipte hij gewoon goed.Voor zover ik weet zit er geen tractiecontrole op?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.