Beste lezer ik heb een Opel Zafira a 2001 1.6 benzine.
Mijn auto begint te stotteren als de temperatuur van de auto omhoog gaat.
S morgens als ik met mijn auto naar het werk rij is hij koud en heb ik geen problemen maar als ik langer rij komt de temp boven de tussen de 80 en 90 graden en dan begint het gestotter.
Nu sloeg mijn auto ook af vanmiddag.
controleer Bougie’s en bougie-kabels en bobine op slijtage & scheuren o.i.d
weet niet of deze motor ook een gasklephuis heeft zo ja: dan deze ook controleren of het niet smerig is en of je carterventilatie niet verstopt zit
Koelvloeistof nog in orde ? zoals; op goede pijl .. niet verrot (uitzien alsof sloot water inzit met wat zand en modder zoals ik had:D )
omdat er geen motorcode is in elk geval kun je even op deze zondag aan de slag met wat nakijken :D
Motor code is Z16XE. De gebruikelijke verdachten: bougies, bobine, brandstoffilter, brandstofpomp en misschien andere (niet te beledigen hij die weet op het forum).
Als u relatief dicht bij mij wonen, kunnen we een kijkje nemen samen. Hebben sommige onderdelen we kunnen proberen.
lijkt mij een luchtmassameter. probeer deze eens te reinigen. en reinig dan gelijk het gasklephuis.als deze vervuild is slaat ie af bij stationair lopen. aansluiting op de gasklep vanaf het klepdeksel wil ook dicht gaan zitten. en slangetje loshalen en controleren of deze zuigt. zo niet dan kun je de aansluiting op het gasklephuis met een boortje van 2mm opboren.