Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Auto stottert bij 2000 toeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2010 om 20:41 #17224915
2 maand geleden heb ik nieuwe software in mijn opel astra 2006 h gtc gekregen i.v.m. slechte verbinding bluetooth.
Daarna had ik tussen de 1500 en 2000 toeren dat hij af en toe stotterde.2 weken terug was er volgens de garage een gloeibougie kapot en een slechte verbinding met de sleutel omdat hij soms niet wilde starten, toen hebben ze er een nieuwe bougie ingezet en de software nog een keer ingelezen.
Stotteren bleef aanhouden en soms startte hij weer niet.
Afgelopen week aangegeven dat hij nog steeds stotterde en niet wilde starten.
Weer naar de garage en kreeg te horen dat ze een nieuwe update hadden en deze er in gingen zetten.
Sleutel maakt nu weer goed contact maar stotteren is erger geworden, als je rijdt en je houdt hem op 2000 toeren, wat je veel doet trouwens bij het normale rijden kwam ik achter, stottert hij er best over.
Weet iemand wat dit kan wezen, want de garage heeft geen idee.
23 augustus 2010 om 05:34 #17715038Kan iemand mij helpen
23 augustus 2010 om 17:57 #17715039uit laten lezen is een optie.
Stotteren bij de 1.9 diesel (motortype word weer eens NIET vermeld zoals altijd, moeten we weer raden wat er onder de kap licht), door een slechte Connector op de 3e cilinder, daar is een modificatie voor.
Gaarne motortype (liefst motor code) vermelden. er zijn gelukkig maar een paar diesel motoren geleverd in de Astra-H:
hieronder de ”paar” dieseltjes die in de Astra-H geleverd zijn (7 verschillende types):
1.3CDTi:
Z13DTH: 1.3CDTi 16V 90pk1.7CDTi:
Z17DTL: 1.7CDTi 16V 80pk
Z17DTH: 1.7CDTi 16V 100pk1.9CDTi:
Z19DTL: 1.9CDTi 8V 100pk
Z19DT: 1.9CDTi 8V 120pk
Z19DTJ: 1.9CDTi 16V 120pk
Z19DTH: 1.9CDTi 16V 150pkWillem
24 augustus 2010 om 13:34 #17715040JA sorry is er bij ingeschoten motortype.
Het is inderdaad een 1.9 diesel gtc.
Z19DTL: 1.9CDTi 8V 100pk
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1910 cm3
Vermogen 74 kWHij is ondertussen 3 keer uitgelezen bij Rijkmans te Emmeloord maar kunnen niks vinden behalve de slechte verbinding van de sleutel.
29 augustus 2010 om 12:32 #17715041@ Willem
Wat houd precies deze modificatie in? Kun je dit aangeven?
Heb zelf de Z19DTH 150 pk 16 kleppen. Heeft ook al lang dit probleem.
Merk het bijna niet meer. Heb geleerd dit toerental te vermijden.14 februari 2011 om 10:25 #17715042Ik heb dit met een 1.7DTH 100Pk versie.
14 februari 2011 om 10:53 #17715043EDIT: Even om verwarring te voorkomen: ik heb dit type motor niet, maar het fenomeen wel (maar niet altijd).
Had de hoop dat met de schoonmaakronde van de EGR enzo het wel opgelost moest worden14 februari 2011 om 11:03 #17715044Xladage,
Dat jij het probleem niet hebt zal te maken kunnen hebben omdat je een DTH hebt en geen CDTI. Common rail turbo diesel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.