Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Auto stoel demonteren om kabels door te trekken via dorpel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2011 om 06:18 #17238218
Hallo mensen.
Ik ben nieuw hier,en heb zins 3 weken een Opel Astra G bouwjaar
2001 1.7 DTI 5 deurs hatchback met 150000 km op de teller.Ik wilde graag weten of ik mn stoelen moet demonteren om kabels
door te trekken via de dorpelgoot?
Ik zie wel een kabel/stekker onder de stoel,waarschijnlijk van de airbag?
Krijg ik problemen als ik de stekker er uit trek,om de stoel te demonteren?
En moet er iets weer gereset worden of zo,nadat ik de stekker weer aansluit?Hebben jullie nog tips hoe ik het beste de plus kabel kan doortrekken via de
Motor ruimte?
Weet iemand misschien of de iso stekker past op een Sony-mex-bt5200?
Is het nodig om een condensator te zetten tussen mijn Actieve subwoofer van 300
watt?Alle hulp is meegenomen omdat ik onbekend ben met Opel.
Met vriendelijke groet.
Rahoel.14 mei 2011 om 08:55 #17884698joow kerel,
welkom op dit forum.
dat heb ik laatst ook allemaal gedaan en ook die vraag gesteld: voor stoel demonteren en kabeltrekken check:
viewtopic.php?f=5&t=144900
het gat met rubberdop wat je moet hebben zit direct onder het raam links van het remvloeistof tankje
voor het losdraaien van de torxbouten van de stoelen moest ik voor één bout naar de garage, want die kreeg ik niet los met m’n topcraft aldi torxbit schroevendraaier setje. het probleem is dat deze bouten met locktyde (schrijf ik het goed?) “vast gelijmd” zitten tegen lostrillen van de stoelen. Om deze bouten los te kunnen krijgen moet je gewoon degelijk gereedschap hebben, want anders gaat heel die kop van die torxbout naar de mallemoeren.de airbag connector zit onder aan je stoelvast, dmv het rode pinnetje eruit te strekken en nog een ander zwart lipje in te drukken kun je de stekkerlosmaken, moet je de tijd voornemen want het kan maar op één manier los. je hoeft daarna niks te resetten ofzo. ik heb zelf een weekje rond gereden terwijl die stekker losging en geen problemen gehad nadat ik het weer aangesloten had.
Verder moet je de voedingskabel via de bestuurderskant leggen en speakerskabel en rca kabel via de pasagierskant. NIET je rca en voedingskabel aan één kant leggen, want dan wordt je verrast met dynamoruis uit je luidsprekers. zo’n hoge pieptoon die van frequentie veranderd naarmate je meer gas geeft. Als je alles ingebouwd hebt eerst audio testen met de motor aan en goed luisteren of je dan geen dynamoruis hebt. als je geen ruis hoort zou ik pas je stoelen etc weer terug monterne.
wat ook het inbouwen eenvoudigd is door het dashboardkastje uit te bouwen, kun je makkelijk bij de kabels die achter uit de radio komen. ik heb zelf een 300 watt rms versterker uitgang zonder condensator en bij vol vermogen gaat m’n interieur verlichting lichtjes knipperen, dus niet echt nodig lijkt me dan. maar zakt jou verlichting weg bij hevige bassen, dan is het het overwegen waard. Een condensator van 50 tientjes (goedkope bocht dus) bied geen oplossing had ik eerder gehoord.succes
14 mei 2011 om 13:30 #17884699Dank je wel!
Deze forum is echt top!
Gr.Rahoel.
15 mei 2011 om 21:19 #17884700Ja die dynamo ruis heb ik dus…. ik had gelezen dat het juist kwam van je massa kabel te dicht bij je speaker kabels..
Mn voedingskabel loopt nl onder de auto door en mn speakerkabels binnen, no way dat die kunnen storen !
16 mei 2011 om 10:51 #17884701ik heb m’n bekabeling iig volgens deze how to aangelgd.
http://members.multimania.nl/audiogarage/pics/Aardlussen_v1.0.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
gelukkig heb ik nu geen last van dynamoruis.heb jij misschien ook nog wat aan baas j
16 mei 2011 om 21:14 #17884702Hey bedankt, ga t van t weekend eens allemaal nalopen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.