Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto start niet: nokkenas sensor kapot?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2015 om 20:29 #17271637
Beste mensen,
Van de week mijn zoon moeten helpen die onderweg was met de Vectra. Hij startte niet meer. Accu bleek leeggestart en met een starthulpje kreeg ik hem uiteindelijk weer aan de praat. De afgelopen dagen startte de auto normaal en liep hij als een zonnetje, tot vanmiddag. Startmotor draait goed rond, maar de motor slaat gewoon niet aan. De garage bij mij tegenover heeft de auto gelijk uitgelezen en volgens hen geeft in ieder geval de nokkenas sensor een foutmelding en zou vervangen moeten worden. Dat wordt weer een stevige rekening vermoed ik. Na het garagebezoek wilde de Vec weer niet starten, maar een aantal uren later sloeg hij direct aan en loopt prachtig rond. Zou dit inderdaad aan de nokkenassensor kunnen liggen of heeft iemand een ander idee over een mogelijke oorzaak?24 april 2015 om 20:34 #18282463misschien een kijkje nemen bij je startonderbreker ( als je die hebt) of de sleutel herkenning… dan wil de auto ook niet starten i.v.m. de chip in de sleutel…
als de auto verder als een zonnetje loopt zal het naar mijn mening niet aan de nokkenas sensor liggen…
gaat de auto overgens in de noodloop??24 april 2015 om 20:38 #18282464Heb toevallig laatst gehad, dat mijn vec soms niet startte en soms wel.
Bleek uiteindelijk toch echt me startmotor te zijn die beetje bij beetje de geest aan het geven was
Had toen ook dat als de wagen “met hulp” werd gestart en ik em daarna uitlas dat me nokkenas sensor zich onder de foutmeldingen bevond.Een nieuwe 2e hands startmotor en probleem was hier verholpen en ook geen storing meer in de sensor terug gehad.
Is te testen met voltagemeter op de accu en kijken wat ie doet als je start.
Maar kan wellicht net zo goed wel de nokkenas sensor zijn in jullie situatie.
24 april 2015 om 20:46 #18282465@kimmie.. wat waren de symthomen van een kapot gaande start motor??
gaat de start motor rond zonder dat de spoel het tandwiel op de starterskrans schopt?? is zoals hierboven de krukas gaat rond maar de motor slaat niet aan??
dit kan wellicht handig zijn voor andere die dit probleem voor willen blijven en dat het herkenbaar is..24 april 2015 om 20:56 #18282466Moet zeggen dat de startmotor niet altijd even enthousiast rond gaat. Lijkt wel of hij niet rond wil draaien. Bij opnieuw starten is het eigenlijk altijd weer weg en draait de startmotor gewoon rond. Misschien heeft dit er ook iets mee te maken.
Wat ik mij afvraag is of je een kapotte nokkenassensor niet moet merken tijdens het rijden.24 april 2015 om 20:58 #18282467weet niet of dit juist is.. maar als je nokkenassensor kapot is zou de auto in noodloop draaien denk ik.. dus dat deze niet boven de 4000 toeren uit komt…
24 april 2015 om 21:00 #18282468Bij mij begon de draaikrans vast te lopen..
Eerst was het gewoon moeilijk aanslaan, maar toch starten, dan dag later niks aan de hand, dan ineens weer 2 x moeten proberen om te starten.
Uiteindelijk x de wagen gepakt, meteen starten, naar winkel gereden, 20 minuten in de winkel en auto niet meer starten, toen sloeg ie niet meer om.
Aanslepen lukte om te starten, accu gaf ook de juiste spanning door op de startmotor.Hebben de oude demonteert en uitschieten deed ie nog als we dat stuk testte, maar het stukje wat dus het roterende deel moet doen zat gewoon vast.
Kon em nog geen 1 cm meer draaien die draaikrans.24 april 2015 om 21:01 #18282469@bart-gsi wrote:
weet niet of dit juist is.. maar als je nokkenassensor kapot is zou de auto in noodloop draaien denk ik.. dus dat deze niet boven de 4000 toeren uit komt…
Met noodloop in vectra C kom je amper meer naar 2000 toeren :-), die 4000 ga je niet eens halen in noodloop.
Ben je ineens trager met optrekken dat een vrachtwagen met oplegger die heuvelop gaat :swearEn als die storing aanschiet gaat ie gebruikelijk wel in noodloop (bij mij toen wel).
24 april 2015 om 21:22 #18282470ok.. dat dacht ik dus ook maar had er geen zekerheid van… ik ben nog van de oude opeltjes tot en met 2000 met mijn huidige vectra b2
24 april 2015 om 21:38 #18282471@bart-gsi wrote:
ok.. dat dacht ik dus ook maar had er geen zekerheid van… ik ben nog van de oude opeltjes tot en met 2000 met mijn huidige vectra b2
Ach, soms verlang ik ook naar mijne olde opeltjes van voor bj 2000 terug hoor…
Zal ook wel de reden zijn dat er nu ook weer een kadett staat hier :jerry
24 april 2015 om 21:44 #18282472@kimmiej666 wrote:
lol. ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb alleen maar opeltjes ( 2 corsa B-tjes en nu een vectra b2) gehad op 1 Chevrolet uit 1991 na.. die in de stalling staat vanwege een verbrande koppakking maar daar komt een andere motor in
maar ik vind heel het oude spul vaak makkelijker om aan te werken dan het nieuwe dat ram vol zit met electronica dat je soms meerdere wegen tot je probleem hebt…
dus voor mij niks anders…24 april 2015 om 21:52 #18282473@bart-gsi wrote:
@kimmiej666 wrote:
lol. ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb alleen maar opeltjes ( 2 corsa B-tjes en nu een vectra b2) gehad op 1 Chevrolet uit 1991 na.. die in de stalling staat vanwege een verbrande koppakking maar daar komt een andere motor in
maar ik vind heel het oude spul vaak makkelijker om aan te werken dan het nieuwe dat ram vol zit met electronica dat je soms meerdere wegen tot je probleem hebt…
dus voor mij niks anders…Heb er helaas in 8 jaar tijd al teveel gehad
Vectra A 1990 1.8 – Vectra A 2000 1990 – Vectra B 1997 X16XEL 2 stuks gelijktijdig, die 2 verkocht en vectra c station (huidige gehaald), toen kadett c erbij gekocht, corsa c erbij gekocht, kadett c naar oud ijzer gedrukt, corsa c verkocht, vectra c sedan huidige ervoor terug gehaald en nu dus weer kadett e erbij.
Maar hebben in totaal dus al 9 Opels gehad :jerry. Echter nog nooit van Opel afgestapt. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.