Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Auto start niet meer na schoonmaken EGR en gasklep.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2013 om 14:53 #17255636
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Goeiedag ik heb van de week mijn egr schoongemaakt en afgedopt met zoon dichte pakking van de opel dealer.
Ik heb meteen ook maar even mijn gasklep en stappen motor schoongemaakt. Na alles terug geplaats te hebben kabels
vacuum enz wou ik hem starten maar dat deed die dus niet meer. Ik hoor bij het omdraaien van de sleutel alleen maar een klik die achter het dashboord aan de passagiers kant te horen is. Dus ik baal een beetje heel erg.het gaat om een Opel corsa b gsi uit 98 x16xe
hopelijk heb ik wat aan jullie goede raad.
MVG:Gerben
23 februari 2013 om 15:41 #18110428Alleen maar een klik, waarschijnlijk van de startmotor. Gesleuteld met de autoradio aan?
Nu een lege accu? Eerst nog een keer proberen met goede startkabels.23 februari 2013 om 16:30 #18110429Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970nee we hebben spanning op de accu en startmotor maar ik heb ook de secundaire luchtpomp verwijdert weenie of dat een probleem is. en dat klepje in die egr die je in kan drukken moet dat vrij kunnen bewegen.
23 februari 2013 om 17:05 #18110430Spanning wil niet zeggen dat je ook kunt starten. Accu losgekoppeld tijdens klussen? Probeer eens startkabels.
23 februari 2013 om 17:05 #18110431Spanning op de accu zegt niets. Lampen doen het prima, radio doet het prima en weet ik veel wat nog meer.
Het gaat erom dat je startmotor in één klap een gigantische piek qua Ampère trekt. Volg de tips van Ries E. maar eens op.
EGR lijkt me niet van invloed op het starten – hooguit op het blijven lopen. Tik is eigenlijk altijd startmotor. Wil ie met frisse stroom nog niet lopen kan je altijd nog een tik op de startmotor geven met een hamer.
23 februari 2013 om 18:20 #18110432Secundaire luchtpompkun je zo verwijderen, zonder problemen of foutcodes. Alleen zorgen dat de stekker geen sluiting kan maken met een stukje tape.
De egr klep moet soepel kunnen bewegen, anders krijg je zeker weten een foutcode, ook met een dichte pakking!
Dit heeft alletwee niets te maken met een startmotor die niet rond wil gaan.
De startmotor krijgt te weinig stroom om rond te gaan. Dit kan komen door een lege accu, weerstand in de bedrading of aansluitingen, massa, of in de startmotor zelf.
Eerst 100% zeker weten dat het niet aan de accu ligt! Startkabels!23 februari 2013 om 18:22 #18110433EGR kán wel invloed hebben op het starten, heb dit zelf ook meegemaakt!
Het klepje in de egr klep moet vrij kunnen bewegen, als die vastzit start hij met warme motor moeizaam.
Dit was bij mij iig het geval! De auto gaat dan ook meer verbruiken..
Als die van jou straks weer loopt gebeurd dat bij jou misschien ook wel, dus ipv je egr alleen schoon te maken kun je hem beter ook ff gangbaar maken met wd-40 en een platte schroevendraaier tussen wippen..Ps: dit staat waarschijnlijk los van het probleem wat je nu hebt.
23 februari 2013 om 18:23 #1811043423 februari 2013 om 18:36 #18110435In dit geval is de EGR afgedopt en was de motor koud. Kan dan geen invloed hebben op het starten.
23 februari 2013 om 18:43 #18110436Een egr klep die open blijft staan kan er voor zorgen dat de motor niet wil AANSLAAN, omdat er dan veel te veel uitlaatgas in de inlaat komt, waardoor er te weinig zuurstof in de motor komt. Er wordt wel brandstof ingespoten waardoor hij verzuipt.
Hier is een dichte pakking gemonteerd. Er kan nu geen uitlaatgas meer in de inlaat komen. De ecu weet niks van deze dichte pakking en blijft de egr klep gewoon aansturen.
De egr klep heeft een stekker met 4 aansluitingen: 2 voor het openen en sluiten en 2 voor het uitlezen in welke stand de klep staat. Een klep die blijft hangen staat niet in de stand die de ecu wil en dan heb je een foutcode met een vervelend oranje lampje op je dashboard.
Heeft niets te maken met de startmotor23 februari 2013 om 21:16 #18110437@ries e wrote:
Een egr klep die open blijft staan kan er voor zorgen dat de motor niet wil AANSLAAN, omdat er dan veel te veel uitlaatgas in de inlaat komt, waardoor er te weinig zuurstof in de motor komt. Er wordt wel brandstof ingespoten waardoor hij verzuipt.
Hier is een dichte pakking gemonteerd. Er kan nu geen uitlaatgas meer in de inlaat komen. De ecu weet niks van deze dichte pakking en blijft de egr klep gewoon aansturen.
De egr klep heeft een stekker met 4 aansluitingen: 2 voor het openen en sluiten en 2 voor het uitlezen in welke stand de klep staat. Een klep die blijft hangen staat niet in de stand die de ecu wil en dan heb je een foutcode met een vervelend oranje lampje op je dashboard.
Heeft niets te maken met de startmotorWeer wat geleerd. Gok dat ik dit laatst ook een keer had tijdens het rijden. Reed rustig door de wijk en in een keer kakte power behoorlijk in, zelfs met wat gas bij voor een paar seconden, en daarna was het ineens over. Moet dat kreng er ook maar is vanaf trekken
Ben overigens benieuwd hoe het met de vorderingen van de TS staat m.b.t. starten
24 februari 2013 om 14:19 #18110438Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970zo het probleem is opgelost ! na de start motor na gekeken te hebben zag ik dat het kleine draadje (ik denk het schakel draad)
die zat los hij was er van af geschoten zat geen moer meer voor dus ff een nieuw moertje er opgedraait en het was starten ! :)
dus zo ff weer alles netjes ordenen onder de kap en een test rondtje maken ik benieuwd of ik wat merk van de afgedopte egr !allemaal bedankt voor jullie hulp !
24 februari 2013 om 14:20 #18110439ja bij de X14XE en X16XE af en toe een randen MM lampje
Willem
24 februari 2013 om 15:16 #18110440@wim-v6 wrote:
ja bij de X14XE en X16XE af en toe een randen MM lampje
Willem
Ik heb na het afdoppen van de EGR van mijn X14SZ iedere rit na een minuut of 10 het MM lampje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.