Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Auto start niet meer!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2012 om 02:22 #18050111
bij mij x16zsr zit er een spatplaatje tussen de nokkenas en, de vulopening/oliedop ,waardoor je de nokkenas nooit kan zien,is dit ook niet het geval bij een C1.4NZ ?
1 augustus 2012 om 05:17 #18050112volgens mij moet je het tandwiel wel kunnen zien
1 augustus 2012 om 05:18 #18050113maar zit me net ff te bedenken.
als de motor rotorontsteking heeft moet de nokkenas wel draaien, anders heb je geen vonk.heeft hij een dis bobine dan hoeft hij niet te draaien om vonk te hebben
1 augustus 2012 om 19:37 #18050114@b07 wrote:
bij mij x16zsr zit er een spatplaatje tussen de nokkenas en, de vulopening/oliedop ,waardoor je de nokkenas nooit kan zien,is dit ook niet het geval bij een C1.4NZ ?
Dit klopt, is bij een C1.6NZ ook zo maar dat even offtopic :)
Rik :)
1 augustus 2012 om 20:58 #18050115@GSI Racer wrote:
how how how!
wacht ff.ff terug.
“nokkenassen zien wij niet bewegen”
“distributieriem draait wel”dit kan niet hoor.
als je riem draait moeten je nokkenassen ook draaien, en andersom ook.
zou ik eens ff langs komen?
zie nu pas dat je in Heerlen woont.
want dit schiet niet op zo he ;)wordt wel donderdag dan
Excuus voor de late reactie. Hele dag weg en net afgesloten met een bbq. Dus geen tijd gehad om tre internetten.
Wel heb ik vanavond nog even voor de zekerheid iemand hier laten kijken en hij zegt dat de nokkenas wel beweegt. Alleen was dit lastig te zien i.v.m. de beperkte inkijk.
Zoals ik al eerder aangaf ik ben geen kenner of echte sleutelaar. Wel de interesse in de techniek, maar doe verder niets met auto’s.Zeker mag je komen kijken. Geen enkel probleem mee.
Iedere hulp is welkom en dat vindt ik ook heel erg top van dit forum.Dus we weten nu dat er benzine is en dat de nokkenas wel beweegt.
Is er nog iets wat ik na kan kijken?1 augustus 2012 om 21:52 #18050116dan zou hij in principe wel moeten lopen/willen aanslaan :hmmz
ik kan me niet voorstellen dat je op alle 4 de cilinders geen compressie hebt3 augustus 2012 om 12:56 #18050117Dat alle 4 cilinders niet meer werken is voor mij ook vreemd.
Ondanks er benzine komt zijn bougies droog? Hoort dit ook zo?Zag bij een ander topic een vergelijkbaar verhaal. Oplossing zat hem in een tandwiel bij de distributie.
Nu is deze op 30 december 2011 vervangen. Kan het zijn dat er iets verschoven is, wat mijn probleem veroorzaakt?3 augustus 2012 om 13:40 #18050118En als je je nou eens laat slepen en dan probeert te starten?? Of is dat een stom idee?
3 augustus 2012 om 15:08 #18050119@DarkNL08 wrote:
En als je je nou eens laat slepen en dan probeert te starten?? Of is dat een stom idee?
Dat hebben we al eens geprobeerd, maar helaas toen zonder succes.
3 augustus 2012 om 15:12 #18050120pm me je adres eens fftjes, dan kom ik waarschijnlijk morgenmiddag ff kijken
6 augustus 2012 om 19:16 #18050121Helaas is het je niet meer gelukt, maar ik heb inmiddels nieuwe info.
Toevallig kwam zaterdag een groep jongeren bij elkaar, waarvan 1 bij Hekkert (opel garage) bleek te werken.
Hij heeft vandaag een computer meegenomen om de auto uit te lezen. Helaas wist hij zich geen raad met de meldingen. Hij gaat er wel nog achteraan.Dit waren de meldingen die hij kreeg:
DC89 Inspuitklep spanning hoog
DC64 ESF signaal spanning laag
DC42 wankelcont. ESF signaal spanning hoogExacte meldingen kunnen iets afwijken.
Kan hier iemand iets mee?
8 augustus 2012 om 21:03 #18050122Beste rob,
Ikzelf kan helaas niks met die meldingen.
Maar de auto valt uit op de snelweg?
Dit had ik ook.Is het omdat je toevallig de koppeling intrapte?
En als de auto is uitgevallen, start hij dan wel weer na een half uur, uur?Ik heb dit ook gehad met mijn C1.4NZ motor, dit bleek uiteindelijk de Hall-Gever(toerental sensor) te zijn.
http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Motoren%20opel/Singlepoint%20motoren/TOERENTALgeverC14NZ.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mischien niet hele juiste informatie, maar iedergeval veel succes…
8 augustus 2012 om 21:06 #18050125dat kan indd, maar in dit geval vonken de bougies wel heb ik begrepen.
bij een defecte Hall gever vonken ze niet8 augustus 2012 om 21:12 #18050126als de ontsteking kapot is Vonken ze vaak nog wel, alleen minder vaak als zou moeten.
zo ben ik in groningen (niet om de hoek) geweest om een C14NZ Corsaatje te repareren.
Dealer die wist het niet meer, Kreeg benzine, en Vonkte maar sloeg niet aan, af en toe een hupje meer niet.
garage zei hetzelfde..
ik al hier een paar keer gereageed, van vervang die ontsteking nou eens, dan heb je zekerheid, daar kon het volgens bijde garages niet aan liggen, want hij vonkte en kreeg benzine.
Ik daar aangekomen, haal rechts de kap bij de motorcomputer los, Haal het kapje van het brandstof relais, want die zou het kunnen zijn volgens de garage.
Ik dan ding geklemd zodat ie benzine bleef pompen, maar nog niet, relais weer los, en weer starten, en toen deed jet relais heel snel kletteren, en wist ik genoeg.ik gevraagd, sloop hier in de buurt, die man weet ik, we rijden erheen ( met mijn auto uiteraard), halen daar een ontstekingsvoet, monteren deze, Starten, en met 2 slagen gevolgd door wat gepruttel (stevig verzopen), en een dikke grijze rookwolk kwam het machientje weer tot leven..
Willem
8 augustus 2012 om 21:14 #18050123Beste GSI,
Ik weet niet of de bougies vonken, maar de kabels zeker wel… haha ;)
Je weet dus al op welke manier ik het heb getest!En dat is het vreemde aan dit verhaal, de auto starte bij mij altijd na een klein half uur/uur weer, en dan deed hij het ook weer.
Ik hoop dat de TS hier wat aan heeft.
Ding waar op gelet moet worden met dit probleem:
Koppeling ingetrapt, auto stopt (verliest toerental)8 augustus 2012 om 21:14 #18050124Zo goed als zeker de Ontsteking…
11 augustus 2012 om 15:13 #18050127Hallo allemaal,
Zie ineens veel reacties (had de mail gemist)
@lancer: of hij nu uitviel tijdens de koppeling intrappen kan ik me niet herinneren. Schakel normaal vlug op, dus zover ik weet zat ik reeds in mijn 5de versnelling. Heb enige tijd langs de autoweg gestaan en verschillende startpogingen gedaan, maar helaas.
@wim-v6: Iemand in de straat heeft een (of meerdere) bougies gecontroleerd op vonken. Kan me herinneren dat hij zei dat ie wel vonkte maar zwakker dan normaal. Is dit simpel te repareren? Morgen komt een monteur van de Opel garage hier in de buurt. Daar ze deze modellen nauwelijks binnen krijgen, gaat hij op zoek.
Zijn baas vertelde ook iets over de ontsteking.
Ben benieuwd.Hou jullie zeker op de hoogte.
11 augustus 2012 om 15:15 #18050128Gewoon Complkete verdelerhuis vervangen is vaak voldoende..
Willem
11 augustus 2012 om 17:31 #18050129@Robke71 wrote:
Helaas is het je niet meer gelukt, maar ik heb inmiddels nieuwe info.
Toevallig kwam zaterdag een groep jongeren bij elkaar, waarvan 1 bij Hekkert (opel garage) bleek te werken.
Hij heeft vandaag een computer meegenomen om de auto uit te lezen. Helaas wist hij zich geen raad met de meldingen. Hij gaat er wel nog achteraan.Dit waren de meldingen die hij kreeg:
DC89 Inspuitklep spanning hoog
DC64 ESF signaal spanning laag
DC42 wankelcont. ESF signaal spanning hoogExacte meldingen kunnen iets afwijken.
Kan hier iemand iets mee?
Laat je onsteking eens nakijken. Lijkt wel of het er een intermitterend signaal is. Misschien ook de aarding.
Ben benieuwd.
12 augustus 2012 om 21:01 #18050130Hal gever kapot!!
die zit in de ontstekings voet!!
Willem
13 augustus 2012 om 12:56 #18050131Ik heb de Hal gever vervangen voor een ander exemplaar (sloop). Na montage starte de auto nog niet.
Dus ben ik terug gegaan om een ontstekingsmodule (complete blok) te halen. Maar helaas ook deze optie wilde niet werken.Ben ik iets vergeten? Kabels zitten vast.
13 augustus 2012 om 13:27 #18050132kan het niet gewoon zo zijn dat de distributie riem een tand of twee versprongen is , en de boel daarom niet meer op tijd staat en niet wil starten.
heb ik met een 2.0ne ook een keer gehad.
13 augustus 2012 om 13:38 #18050133@red-bull wrote:
kan het niet gewoon zo zijn dat de distributie riem een tand of twee versprongen is , en de boel daarom niet meer op tijd staat en niet wil starten.
heb ik met een 2.0ne ook een keer gehad.
Dit kan ik zo niet checken, toch?
Toch maar afslepen naar een garage?14 augustus 2012 om 17:49 #18050134ben zojuist gaan kijken naar de Astra.
kreeg geen benzine aan de inspuitkop.
geprobeerd met lmm reiniger. broem, lopen.brandstofrelais schakelt gewoon, ook de pomp krijgt 12 volt.
brandstofpomp is dus defect.
hier wordt een andere voor gehaald, en dan zal hij het weer doen :thumb
22 augustus 2012 om 09:07 #18050135@GSI Racer wrote:
ben zojuist gaan kijken naar de Astra.
kreeg geen benzine aan de inspuitkop.
geprobeerd met lmm reiniger. broem, lopen.brandstofrelais schakelt gewoon, ook de pomp krijgt 12 volt.
brandstofpomp is dus defect.
hier wordt een andere voor gehaald, en dan zal hij het weer doen :thumb
Heel erg bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Moet nog voor de pomp gaan (ziek geweest), maar zodra ik hem heb…laat ik het weten :)
Iedereen die meegedacht heeft BEDANKT :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.