Auto start niet meer!

Forumindex Forums Modellen Astra Auto start niet meer!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 55)
  • Auteur
    Berichten
  • #18050111
    b07
      Lid sinds:
      24 February 2009

      bij mij x16zsr zit er een spatplaatje tussen de nokkenas en, de vulopening/oliedop ,waardoor je de nokkenas nooit kan zien,is dit ook niet het geval bij een C1.4NZ ?

      #18050112
      GSI Racer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 June 2009

        volgens mij moet je het tandwiel wel kunnen zien

        #18050113
        GSI Racer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2009

          maar zit me net ff te bedenken.
          als de motor rotorontsteking heeft moet de nokkenas wel draaien, anders heb je geen vonk.

          heeft hij een dis bobine dan hoeft hij niet te draaien om vonk te hebben

          #18050114
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            @b07 wrote:

            bij mij x16zsr zit er een spatplaatje tussen de nokkenas en, de vulopening/oliedop ,waardoor je de nokkenas nooit kan zien,is dit ook niet het geval bij een C1.4NZ ?

            Dit klopt, is bij een C1.6NZ ook zo maar dat even offtopic :)

            Rik :)

            #18050115
            Robke71
              Lid sinds:
              2 September 2010

              @GSI Racer wrote:

              how how how!
              wacht ff.

              ff terug.

              “nokkenassen zien wij niet bewegen”
              “distributieriem draait wel”

              dit kan niet hoor.

              als je riem draait moeten je nokkenassen ook draaien, en andersom ook.

              zou ik eens ff langs komen?
              zie nu pas dat je in Heerlen woont.
              want dit schiet niet op zo he ;)

              wordt wel donderdag dan

              Excuus voor de late reactie. Hele dag weg en net afgesloten met een bbq. Dus geen tijd gehad om tre internetten.
              Wel heb ik vanavond nog even voor de zekerheid iemand hier laten kijken en hij zegt dat de nokkenas wel beweegt. Alleen was dit lastig te zien i.v.m. de beperkte inkijk.
              Zoals ik al eerder aangaf ik ben geen kenner of echte sleutelaar. Wel de interesse in de techniek, maar doe verder niets met auto’s.

              Zeker mag je komen kijken. Geen enkel probleem mee.
              Iedere hulp is welkom en dat vindt ik ook heel erg top van dit forum.

              Dus we weten nu dat er benzine is en dat de nokkenas wel beweegt.
              Is er nog iets wat ik na kan kijken?

              #18050116
              GSI Racer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 June 2009

                dan zou hij in principe wel moeten lopen/willen aanslaan :hmmz
                ik kan me niet voorstellen dat je op alle 4 de cilinders geen compressie hebt

                #18050117
                Robke71
                  Lid sinds:
                  2 September 2010

                  Dat alle 4 cilinders niet meer werken is voor mij ook vreemd.
                  Ondanks er benzine komt zijn bougies droog? Hoort dit ook zo?

                  Zag bij een ander topic een vergelijkbaar verhaal. Oplossing zat hem in een tandwiel bij de distributie.
                  Nu is deze op 30 december 2011 vervangen. Kan het zijn dat er iets verschoven is, wat mijn probleem veroorzaakt?

                  #18050118
                  DarkNL08
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 March 2010

                    En als je je nou eens laat slepen en dan probeert te starten?? Of is dat een stom idee?

                    #18050119
                    Robke71
                      Lid sinds:
                      2 September 2010

                      @DarkNL08 wrote:

                      En als je je nou eens laat slepen en dan probeert te starten?? Of is dat een stom idee?

                      Dat hebben we al eens geprobeerd, maar helaas toen zonder succes.

                      #18050120
                      GSI Racer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 June 2009

                        pm me je adres eens fftjes, dan kom ik waarschijnlijk morgenmiddag ff kijken

                        #18050121
                        Robke71
                          Lid sinds:
                          2 September 2010

                          Helaas is het je niet meer gelukt, maar ik heb inmiddels nieuwe info.
                          Toevallig kwam zaterdag een groep jongeren bij elkaar, waarvan 1 bij Hekkert (opel garage) bleek te werken.
                          Hij heeft vandaag een computer meegenomen om de auto uit te lezen. Helaas wist hij zich geen raad met de meldingen. Hij gaat er wel nog achteraan.

                          Dit waren de meldingen die hij kreeg:
                          DC89 Inspuitklep spanning hoog
                          DC64 ESF signaal spanning laag
                          DC42 wankelcont. ESF signaal spanning hoog

                          Exacte meldingen kunnen iets afwijken.

                          Kan hier iemand iets mee?

                          #18050122
                          Lancer
                            Lid sinds:
                            26 March 2012

                            Beste rob,

                            Ikzelf kan helaas niks met die meldingen.
                            Maar de auto valt uit op de snelweg?
                            Dit had ik ook.

                            Is het omdat je toevallig de koppeling intrapte?
                            En als de auto is uitgevallen, start hij dan wel weer na een half uur, uur?

                            Ik heb dit ook gehad met mijn C1.4NZ motor, dit bleek uiteindelijk de Hall-Gever(toerental sensor) te zijn.

                            http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Motoren%20opel/Singlepoint%20motoren/TOERENTALgeverC14NZ.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Mischien niet hele juiste informatie, maar iedergeval veel succes…

                            #18050125
                            GSI Racer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 June 2009

                              dat kan indd, maar in dit geval vonken de bougies wel heb ik begrepen.
                              bij een defecte Hall gever vonken ze niet

                              #18050126
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                als de ontsteking kapot is Vonken ze vaak nog wel, alleen minder vaak als zou moeten.

                                zo ben ik in groningen (niet om de hoek) geweest om een C14NZ Corsaatje te repareren.
                                Dealer die wist het niet meer, Kreeg benzine, en Vonkte maar sloeg niet aan, af en toe een hupje meer niet.
                                garage zei hetzelfde..
                                ik al hier een paar keer gereageed, van vervang die ontsteking nou eens, dan heb je zekerheid, daar kon het volgens bijde garages niet aan liggen, want hij vonkte en kreeg benzine.
                                Ik daar aangekomen, haal rechts de kap bij de motorcomputer los, Haal het kapje van het brandstof relais, want die zou het kunnen zijn volgens de garage.
                                Ik dan ding geklemd zodat ie benzine bleef pompen, maar nog niet, relais weer los, en weer starten, en toen deed jet relais heel snel kletteren, en wist ik genoeg.

                                ik gevraagd, sloop hier in de buurt, die man weet ik, we rijden erheen ( met mijn auto uiteraard), halen daar een ontstekingsvoet, monteren deze, Starten, en met 2 slagen gevolgd door wat gepruttel (stevig verzopen), en een dikke grijze rookwolk kwam het machientje weer tot leven..

                                Willem

                                #18050123
                                Lancer
                                  Lid sinds:
                                  26 March 2012

                                  Beste GSI,

                                  Ik weet niet of de bougies vonken, maar de kabels zeker wel… haha ;)
                                  Je weet dus al op welke manier ik het heb getest!

                                  En dat is het vreemde aan dit verhaal, de auto starte bij mij altijd na een klein half uur/uur weer, en dan deed hij het ook weer.

                                  Ik hoop dat de TS hier wat aan heeft.

                                  Ding waar op gelet moet worden met dit probleem:
                                  Koppeling ingetrapt, auto stopt (verliest toerental)

                                  #18050124
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Zo goed als zeker de Ontsteking…

                                    #18050127
                                    Robke71
                                      Lid sinds:
                                      2 September 2010

                                      Hallo allemaal,

                                      Zie ineens veel reacties (had de mail gemist)

                                      @lancer
                                      : of hij nu uitviel tijdens de koppeling intrappen kan ik me niet herinneren. Schakel normaal vlug op, dus zover ik weet zat ik reeds in mijn 5de versnelling. Heb enige tijd langs de autoweg gestaan en verschillende startpogingen gedaan, maar helaas.

                                      @wim-v6
                                      : Iemand in de straat heeft een (of meerdere) bougies gecontroleerd op vonken. Kan me herinneren dat hij zei dat ie wel vonkte maar zwakker dan normaal. Is dit simpel te repareren? Morgen komt een monteur van de Opel garage hier in de buurt. Daar ze deze modellen nauwelijks binnen krijgen, gaat hij op zoek.
                                      Zijn baas vertelde ook iets over de ontsteking.
                                      Ben benieuwd.

                                      Hou jullie zeker op de hoogte.

                                      #18050128
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        Gewoon Complkete verdelerhuis vervangen is vaak voldoende..

                                        Willem

                                        #18050129
                                        Astra2010
                                          Lid sinds:
                                          27 July 2012

                                          @Robke71 wrote:

                                          Helaas is het je niet meer gelukt, maar ik heb inmiddels nieuwe info.
                                          Toevallig kwam zaterdag een groep jongeren bij elkaar, waarvan 1 bij Hekkert (opel garage) bleek te werken.
                                          Hij heeft vandaag een computer meegenomen om de auto uit te lezen. Helaas wist hij zich geen raad met de meldingen. Hij gaat er wel nog achteraan.

                                          Dit waren de meldingen die hij kreeg:
                                          DC89 Inspuitklep spanning hoog
                                          DC64 ESF signaal spanning laag
                                          DC42 wankelcont. ESF signaal spanning hoog

                                          Exacte meldingen kunnen iets afwijken.

                                          Kan hier iemand iets mee?

                                          Laat je onsteking eens nakijken. Lijkt wel of het er een intermitterend signaal is. Misschien ook de aarding.

                                          Ben benieuwd.

                                          #18050130
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Hal gever kapot!!

                                            die zit in de ontstekings voet!!

                                            Willem

                                            #18050131
                                            Robke71
                                              Lid sinds:
                                              2 September 2010

                                              Ik heb de Hal gever vervangen voor een ander exemplaar (sloop). Na montage starte de auto nog niet.
                                              Dus ben ik terug gegaan om een ontstekingsmodule (complete blok) te halen. Maar helaas ook deze optie wilde niet werken.

                                              Ben ik iets vergeten? Kabels zitten vast.

                                              #18050132
                                              red-bull
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                kan het niet gewoon zo zijn dat de distributie riem een tand of twee versprongen is , en de boel daarom niet meer op tijd staat en niet wil starten.

                                                heb ik met een 2.0ne ook een keer gehad.

                                                #18050133
                                                Robke71
                                                  Lid sinds:
                                                  2 September 2010

                                                  @red-bull wrote:

                                                  kan het niet gewoon zo zijn dat de distributie riem een tand of twee versprongen is , en de boel daarom niet meer op tijd staat en niet wil starten.

                                                  heb ik met een 2.0ne ook een keer gehad.

                                                  Dit kan ik zo niet checken, toch?
                                                  Toch maar afslepen naar een garage?

                                                  #18050134
                                                  GSI Racer
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    25 June 2009

                                                    ben zojuist gaan kijken naar de Astra.

                                                    kreeg geen benzine aan de inspuitkop.
                                                    geprobeerd met lmm reiniger. broem, lopen.

                                                    brandstofrelais schakelt gewoon, ook de pomp krijgt 12 volt.

                                                    brandstofpomp is dus defect.

                                                    hier wordt een andere voor gehaald, en dan zal hij het weer doen :thumb

                                                    #18050135
                                                    Robke71
                                                      Lid sinds:
                                                      2 September 2010

                                                      @GSI Racer wrote:

                                                      ben zojuist gaan kijken naar de Astra.

                                                      kreeg geen benzine aan de inspuitkop.
                                                      geprobeerd met lmm reiniger. broem, lopen.

                                                      brandstofrelais schakelt gewoon, ook de pomp krijgt 12 volt.

                                                      brandstofpomp is dus defect.

                                                      hier wordt een andere voor gehaald, en dan zal hij het weer doen :thumb

                                                      Heel erg bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Moet nog voor de pomp gaan (ziek geweest), maar zodra ik hem heb…laat ik het weten :)

                                                      Iedereen die meegedacht heeft BEDANKT :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 55)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.