Forumindex › Forums › Modellen › Astra › auto start niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2012 om 19:22 #17247919
hallo
Ik heb een opel astra diesel personenwagen (OPEL ASTRA F HATCHBACK (53) 1.7 TD (68PK). bouwjaar 94
het ging heel goed tot gisteren: auto opgestart, zeker 60km afgelegd, dan weer terugweg, dus moest auto weer opstarten ( tijd ertussen was max een uur). kom thuis aan, even naar binnen, dan weer terug in de auto, auto opgestart want heb ‘m uitgezet. naar klant geweest. zelfde verhaal. dan naar tankstation, volgetankt. wil auto starten: hoor ik een klein gebrommer(heel zachtjes), alsof batterij dood is? raar maar waar. geen batterijlampje ofzo.
startkabels klaargezet, omdat ik bij tankstation ben, dacht ik, wachten op iemand terwijl ik een vriend bel, hij ging komen maar voorbijganger was sneller en heeft me geholpen. auto start zonder problemen op. onderweg naar huis (niet ver van tankstation, 10 min max) zie ik mijn airbag lampje branden , doe ik licht uit, dan gaat het lampje ook uit, doe ik licht aan, dan even later gaat airbag lampje aan. raar want heb al eerder met kabels de auto moeten starten, nog nooit brandde de airbag lampje.
kom thuis, doe ‘m uit, terug proberen op te starten: geen kick , niets. zelfs geen brr brr) , kabel op min pool van batterij losgeoppeld, terug aangesloten, dan gaf ‘m wel brr brr(zachtjes), maar veel te weinig om te starten.
moest vandaag naar antwerpen terug. heb met vriend afgesproken om auto te starten,start direct. onderweg zie ik ineens de dieselmeter onder de helft(heb gisterenavond volgetankt en toen ik vertrok zat de wijzer helemaal hoog). kom ik in antwerpen aan, heb ik nog één blok over? ook dat radio ineens uit en aanging, radio ging eerst goed, totdat ik afremde voor fille, ineens ging ‘m uit en aan., heb ‘m dan maar losgekoppeld.
is mijn wijzer kapot ?en ja, auto start weer niet op.
dus auto start op met kabels, zal dan geen kortsluiting zijn hoop ik?
22 april 2012 om 19:25 #18010417k denk eerder je accu of dynamo kapot
22 april 2012 om 19:26 #18010418Dynamo kapot..
deze laad niks meer…
Willem
22 april 2012 om 23:06 #18010419ja, idd, multimeter erbij gehaald, batterij meette 10V en na tijdje laten draaien, maar 7 of 8V, durfdde niet meer terug naar huis te rijden met de auto, trein moeten nemen. auto is bij mijn handige schoonvader :), dus komt in orde.
Weten jullie misschien ook waarom mijn verbruik ineens zo veel is? vol getankt, niet mee gereden, enkel naar huis(korte afstand) dan onderweg naar schoonfamillie (60km) , zie ik ineens dat de wijzer minder dan de helft staat. Toen ik vertrok,stond ‘m helemaal boven.
23 april 2012 om 15:03 #18010420Weten jullie misschien ook waarom mijn verbruik ineens zo veel is? vol getankt, niet mee gereden, enkel naar huis(korte afstand) dan onderweg naar schoonfamillie (60km) , zie ik ineens dat de wijzer minder dan de helft staat. Toen ik vertrok,stond ‘m helemaal boven.
23 april 2012 om 15:12 #18010421zou misschien kunnen omdat je accu leeg is en de instrumenten niet meer voldoende stroom krijgen.
23 april 2012 om 15:27 #18010422Dat zou kunnen, door bijna geen stroom kan die wijzer van tank meter plat blijven liggen of gaat niet hoger als de helft… Probleem ook al gehad bij mijn diesel. Ligt inderdaad aan de dynamo.
23 april 2012 om 19:33 #18010423Als de sapnning zakt zakt de meter ook, deze werkt ook op de boardspanning, als deze laag is zal de waarde van de meter ook niet meer kloppen.
Willem
23 april 2012 om 19:47 #18010424ah, dan het wijzertje terug omhoog moeten schieten nadat de alternator vervangen wordt. alé, niet helemaal omhoog want heb al 60 km gereden .. dus iets minder :). Morgenavond weet ik het zeker. thanks a lot (heel veel bedankt voor diegene die geen engels verstaan :) )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.