Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Auto staat uit, accu loopt langzaam leeg Opel Combo- B 1994
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2013 om 11:16 #17261353
Hoi
Mijn accu loopt langzaam leeg. Nu heb ik met een weerstandsmeter de polen van de accu gemeten en die wijst inderdaad uit dat er ergens een verbinding zit. Vervolgens alle zekeringen om beurten verwijderd maar de beperkte weerstand blijft.
Daarna alle kabels die op polen zitten ge-elimineerd. Er zit een pluskabel op die aan de passagierskant naar binnen voert. In die kabel zit het probleem. Wanneer ik alles behalve die kabel aansluit meet ik oneindige weerstand. Alles lijkt te werken alleen krijgt de motor geen brandstof. Dus ik vermoed dat het probleem bij de brandstofpomp zit.
Tot zover mijn kennis. Iemand bekend met dit probleem? En zo ja wat is mijn volgende stap :).Alvast bedankt!!
Groetjes Bennie.23 oktober 2013 om 15:45 #18181086Probleem zal in of het laadtroom relais, of voorgloeisysteem zitten denk ik, die zitten rechts in de voetenruimte, regelkast van voorgloeien en laden wil nog wel eens vol met water komen te staan.
Willem
23 oktober 2013 om 19:02 #18181087Bedankt voor de tip. Is daar enigszins eenvoudig bij te komen? Ik zal er morgen eens gaan zoeken :).
26 oktober 2013 om 19:24 #18181088ja aflegplankje demonteren, kapje demonteren, en je bent er bij…
Willem
26 oktober 2013 om 20:38 #18181089Dat is gelukt, bedankt voor de tips :). Het probleem lijkt opgelost. Heb hem niet vervangen, kreeg hem niet los, kapje schoot er af en daarna was het probleem verdwenen. Dus weet niet of het permanent is opgelost. Mocht het terugkeren dan zal ik hem alsnog vervangen.
Volgende projectje is het middenconsole. Het lijkt alsof daar geen stroom op staat, geen van de lampjes (behalve van het alarmlicht), de autoradio en de 3 info display doen het nog. Heb al demontage handleiding gevonden en ga eerst eens kijken of er spanning op een de aansluitingen voor de lampjes van het info display staat.27 oktober 2013 om 08:48 #181810901 of 2 Lampjes zitten er achter, ik begin er niet meer aan, blijf ze vervangen haha….
lampjes gewoon kapot.
Willem
27 oktober 2013 om 09:05 #18181091Ach ik wil het wel 1 keer proberen, maar ben ook wel bang dat er ergens iets met de stroom is omdat niets in het middenconsole werkt.
27 oktober 2013 om 09:07 #18181092bij mij werkt er ook NIKS!!!! heeeeelllllllll af en toe springt mijn Achterruitverwarmings lampje aan.. haha..
asbak lichtje kan er niet meer in, huisje gesmolten..Corsa-B Turbo Diesel met 305.000km
27 oktober 2013 om 09:18 #18181093Wellicht zit er gewoon ergens een verroeste min aansluiting ofzo. Heb keertje de accu verkeerd om op andere auto aangesloten gehad bij het starten wellicht dat dat nog voor schade heeft gezorgd, ik ga het wel zien of niet natuurlijk.
27 oktober 2013 om 09:32 #18181094niet aan je lampjes, evt wel aan de Gloeiregeling…
Willem
27 oktober 2013 om 09:37 #18181095Is dat dat grotere gele geval bij de voeten? Er zitten twee schakelrelais (een zwarte en een gele) en een groter geel (meen ik iig gekleurd) regelapparaat.
27 oktober 2013 om 09:46 #18181096Bij mij zit er een Grijze kast met 2 stekkers erop.. en 2 relais…
zie dat je een 1994 hebt, die is zonder fabrieks af startonderbreker..
dat kan anders zijn inderdaad..Willem
27 oktober 2013 om 09:51 #18181097Ik zal er eens een foto van maken.
27 oktober 2013 om 10:17 #1818109827 oktober 2013 om 10:51 #18181099Bij jouw is ie groen, bij mij is ie grijs. stuurkast voor Gloeiregeling en Laadstroomrekening.
Willem
27 oktober 2013 om 11:09 #18181100Oke thanks. Kan ik ergens meer info vinden over dat element?
30 oktober 2013 om 22:30 #18181101Weinig, je kan m eens uitwisselen met een van de sloop.
Kans dat die van de andere diesels (1.5 1.7 / non-turbo / turbo gewoon kan uitwisselen.
Willem
8 november 2013 om 09:15 #18181102Gisteren naar de sloop geweest die hadden helaas alleen grijze met een stekker met veel meer aansluitingen. Op onderdelenlijn heb ik hem wel zien staan eens zien of ik hem daarvandaan kan halen.
Echter, omdat ik vanochtend perse weg moest, heb ik de stekker gewoon uitgetrokken, maar nu lijkt het alsof ie nog heel veel sneller is leeggelopen? Ik mat zojuist nog maar 8 volt accuspanning.10 november 2013 om 08:52 #18181103Vreemd verhaal, inderdaad, 1 stekker met veel meer draadjes, die heb ik ook inderdaad, Gister in die hoek bezig geweest.
zal wel met de leeftijd te maken hebben denk ik..
Bij jouw loopt de groene draad wel via Rechts, Bij mij volgens mij via links gloeiende, ik maar zoeken haha..
Zwarte (bij mij groene) relais is voor dieselfilter verwarming.Gele Relais is voor Voorgloeien
de stekker is van motorboom naar Dashboom
Willem
11 november 2013 om 19:52 #18181104er is ook een kans dat de bovenzijde van da accu vuil (vet) is waardoor je een lek spanning krijgt eenvoudig te meten met een multimeter zwarte pen op – en rode op deksel van de accu. evt schoonmaken met een sopje en borstel
11 november 2013 om 20:01 #18181105Goeie tip, zal ik ook nog even doen. Maar dat ding is sowieso stuk, dus die wordt ook vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.