Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto staat door ziekte al ruim stil voor de
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2010 om 16:02 #17222474
Mijn vectra staat door ziekte al ruim 3 weken stil voor de deur..
Moet ik me nu zorgen gaan maken voor platte kanten aan de banden(op een plek staan)?
Accu/starten?
Normaal komt 2 weken wel voor hier dat hij stilstaat, maar nu duurt het toch wel langer.
Rijd nooit korte stukjes…als ik rijd is het snelweg en min100 km.
Maar door mijn gezondheid rijd ik niet dagelijks.
Moet ik nu iemand zoeken die er in rijden wil, of red hij het nog wel een weekje?
hoor graag..
14 juni 2010 om 16:05 #17688098Ik zou mij daar niet z’n zorgen om maken. Die van mij stond voorheen tijdens de vakantie ook gewoon 4 weken stil. Nooit last gehad van platte banden. Mocht je je toch zorgen blijven maken, vraag even of een maat of buurman je auto een weinig naar voor of achter duwt, staat ie op een ander stuk:D
Beterschap en safe driving Jurgen.
14 juni 2010 om 16:08 #17688099kan alleen zijn dat je kort effe hobbelt, dat heb ik wel als mijn Vectra-B 3weken stilstaat (en dat gebeurt best vaak)
Willem
14 juni 2010 om 16:30 #17688100mag geen probleem zijn dat ie wat langer stil staat maatie … :) als je nou 2 maand uit de running bent jah dan wordt het een ander verhaal maar daar gaan we niet vanuit
beterschap maatje
14 juni 2010 om 18:08 #17688101misschien een domme reactie, maar hoelang staat een auto ooit bij een handelaar of dealer????
die staan echt wel langer als drie weken.
ik ken wagens die een jaar stil staan of langer, en dan zijn de banden nog gewoon rond.groeten.
14 juni 2010 om 18:10 #17688102Men Monza staat soms meer dan 3 weken stil, en diej heeft er dan nog een radio aanhangen die stroom weg neemt, nog nooit geen start problemen gehad
14 juni 2010 om 18:14 #17688103Ok vrienden thxxxx
Ik hoop snel weer te rijden…
Ondertussen stelt dit me gerustvr gr
Arnold14 juni 2010 om 18:16 #17688104Beterschap kerel:thumbup
14 juni 2010 om 18:23 #17688105Mijn calibra staat al 6 maanden stil, af en toe ff stukkie naar voren duwen en motor start altijd in 1 X. Wereld auto’s die opels, nooit problemen mee gehad.
Ik kan zelf ook de eerste 8 weken niet in m’n vectra rijden en mijn vrouw durft het niet.
Voor de rest wil ik er niemand in hebben, al is ‘t een oud ding.En 8 weken maakt ook geen bal uit.
Beterschap!:thumbup
14 juni 2010 om 18:45 #17688106Starten hoeft niet eens
Mijne startte in 1 keer (na 1 keer ronddraaien) na 4 maanden stalling.
En ja platte banden duurt wel een maand
19 juni 2010 om 00:23 #17688107Bedankt, inderdaad vandaag de auto gestart, en in een keer, weer heerlijk ritje gemaakt.
Wel schuurde de remmen even, achter hoor ik het nog iets… werkt achter minder?Heel weinig hoor valt zo niet op maar een oplettend oor…
geen gehobbel van banden end
Ben gerust
Kan weer 4 weken stilstaan LOL:cool::cool::cool::cool:19 juni 2010 om 06:28 #17688108Duurt effe voor het geschaaf achter weg is, achter remt niet zo hard namelijk
Willem
19 juni 2010 om 08:45 #17688109Even flink wat gewicht achter in gooien. wordt de rembalans anders remt hij ook harder achter :D
20 juni 2010 om 01:30 #17688110Thxxx
Straks met de vakantie moet er veel achterin dus komt goed.
Was wel weer een plezier te kunnen rijden,,,en wat rijd hij heerlijk….
Heb ook wel eens gelezen stukje met handrem beetje aangetrokken rijden.
Allemaal weer bedankt..
vr gr
arnold
20 juni 2010 om 09:27 #17688111origineel gepost door aapje1963
Heb ook wel eens gelezen stukje met handrem beetje aangetrokken rijden.
Dat ligt eraan. Oudere Opels hebben de handrem in de trommel zitten (dus gescheiden van de bedrijfsrem) dus dan gaat de roest niet van je schijven af door even met handrem beetje aangetrokken te rijden.
Bij mijn Opel personen wagen iig niet.
Toevallig was ik afgelopen vrijdag met een wagen voor een apk-tje en de monteur gaf een AC op roest op de schijven achter van de wagen :o Die wagen had ook lang stilgestaan, maar we hadden toch ff mee gereden, met 3 man erin. :hmmz
20 juni 2010 om 09:32 #17688112@ Jerremy: Carlo belde mij dat het weer even lastig was het appaaraat aan de gang te krijgen..
Ik zei, je moet m met een GOEDE startkabel aansluiten, 1/2 uur laten laden, en dan in eenkeer contact doordraaien op starten haha…
en inderdaad roest is niet zomaar van de schijven af, en de BMW 530D waar we het over hebben heeft ook trommels voor de handrem..
Willem
20 juni 2010 om 09:39 #17688113Wim ja o.k. maar ik heb er bij me wagen ook ‘last’ van dat ook al rijd ik ermee de schijven toch een beetje roestige sporen blijven houden. Te weinig last op de as denk ik, of die lastregelaar nog beetje bij schroeven.
Ja, die BMW was weer flink tobben.
Uiteindelijk had ik maar ff een startbooster geregeld. Daar hebben we mee rond gereden achterin, maar dacht ook wel dat accu nu echt klaar zou zijn en idd. Op de brug bij de keuring moest de motor uit anders stond natuur snel blauw binnen. De ruitenwissers moesten getest worden, en die gingen dus echt in slowmotion over het raam. Vervolgens de verlichting, voorzijde eerst, beetje knipperen met grootlicht, mistlicht, achter ff, knippertje, achteruit, rem… monteur; “heej, je normale verlichting doet ‘t niet (meer)??” Accu dood.. klaar.:D Booster d’r weer op..Maar ja, uiteindelijk toch afkeur. Banden achter (onder andere), maar dat had vermoedde ik al van die banden.
Wel gelijk ff een nieuwe accu geplaats, bij Auto Electra vandaan. die had er 1 staan.. Bepaald geen koopje trouwens zo’n accu !!:vertag
20 juni 2010 om 10:10 #17688114knoert van 90 amp/u is inderdaad niet goedkoop..
ik heb toevallig in de Combo een accu staan van Auto Electra, met Oudshoorn korting gekocht daar (daar werken de gasten die Vroeger de Vestiging van Auto Electra Nootdorp draaide…
ik betaalde 40 euri voor deze accu (66amp/u)
Helaas voor jullie doen ze niet aan Schonewille korting daar :jerry
Willem
20 juni 2010 om 14:12 #17688115Mij maakt het niet uit, ik heb die accu niet hoeven betalen. Al was die 1000 euro:jerry Daarbij, ik heb een normale auto dus niet zo’n ziekelijk groot, zwaar, duur ding nodig, en haal ik ‘m voor me Opeltje wel bij de VOD hier om de hoek, daar krijg ik ook 40% op een accu bijv. king:
In dit geval moesten we wel hier heen we hadden ‘m snel nodig, en het moest een dikke zijn. En bij AE in Delft hadden ze ‘m.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.