Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › auto spuiten in candy lak wie heeft hier ervaring mee
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2014 om 12:40 #17265671
hallo
ik ga mijn auto laten spuiten in candy apple red van SEM paints
nu is mijn vraag voor het spuiten van de auto moeten dan alle delen op de auto zitten zoals de deuren erin en motorkap erop enz
of kan ik alle delen wel los spuiten wel in 1 cabine dan met dezelfde temp en dan goed het aantal lagen tellen
wie heeft er een paar goede tip en tricks voor mij
ik hoor het graag even van jullie hier
MVG
4 mei 2014 om 19:41 #182321161 tip zet je complete auto in elkaar! Losse delen spuiten is vragen om problemen, het kan wel maar als je de keuze hebt zet je wagen dan in elkaar. Wil je het later bij spuiten hou je laag diktes de tempratuur, luchtvochtigheid maar ook vooral je druk goed bij. Pak een spuit met een mooie en goede verneveling, tis maar wat je gewend bent maar ik zou voor de sata rp4000 gaan. Zorg er voor dat je ondergrond mooi egaal is dus geen doorgeschuurde plekken want dat wil je niet hebben , de ondergrond maakt je uiteindelijke eindresultaat. Heb je alleen de kleur van sem? Of ook de binders en blanke lakken?
4 mei 2014 om 21:00 #18232117Is spuiten in onderdelen dan niet beter ?
Lijkt mij dat je dan alle hoekjes en randjes mee pakt die je anders niet ziet :hmmz4 mei 2014 om 21:24 #18232118? Die spuit je van te voren. Daarna zet je je auto in elkaar.
4 mei 2014 om 21:26 #18232119Wat mark al aangeeft. Het is vragen om problemen.
Ik ga me auto zelf spuiten, gewoon omdat ik het leuk vindt . Denk dat ik het kan. En het niet waard vindt dit uit te laten besteden.
En daar staat bij mij geen 2e blend coat of hoe je het ook noemt op mijn lijstje. Nou ja ik vindt ze wel heel mooi daar niet van. Maar je moet gewoon echt een goede spuiter zijn om dit te KUNNEN spuiten.
Ook uitspuiten na een fout is een kwadraat lastiger. Electric Orange van de focus is bijv ook zo,n kleur eerst een oranje base en daarna de mica erover.
Een candy is vaak al eerst een zilver metallic en daarna het pigment erover. Dan kan je kiezen met een binder of in je blanke lak. mijn voorkeur zou zijn een binder omdat bij te veel blanke lak de diepte verloren gaat.
op het moment dat ik poste zei mark het dus al eerst de deursteilen etc randen flapjes (met binder is dan makkelijker) en als je dan klaar bent de blanke lak erover als geheel.
En dan natuurlijk de spuitopening noteren druk spuit omstandigheden etc.4 mei 2014 om 21:49 #182321204 mei 2014 om 22:02 #18232121Oke … weer wat geleerd :jerry
Dacht altijd dat dat beter was losse delen en dan pas je auto weer opbouwen …
Maar goed , ik heb dan ook totaal geen ervaring hierin ;)5 mei 2014 om 04:36 #18232122@mark wrote:
1 tip zet je complete auto in elkaar! Losse delen spuiten is vragen om problemen, het kan wel maar als je de keuze hebt zet je wagen dan in elkaar. Wil je het later bij spuiten hou je laag diktes de tempratuur, luchtvochtigheid maar ook vooral je druk goed bij. Pak een spuit met een mooie en goede verneveling, tis maar wat je gewend bent maar ik zou voor de sata rp4000 gaan. Zorg er voor dat je ondergrond mooi egaal is dus geen doorgeschuurde plekken want dat wil je niet hebben , de ondergrond maakt je uiteindelijke eindresultaat. Heb je alleen de kleur van sem? Of ook de binders en blanke lakken?
ja ook de binders zitten er door niet alleen concentraat
dan zit ik alleen nog bij de deuren daar krijg je dan een nevel rand in de sponining
hoe kun je dat het beste oplossen dan
5 mei 2014 om 04:39 #18232123@modfreak wrote:
ja er staan veel filmpjes op youtube maar je ziet nooit hoe ze randen aan de binnenkant van de deur afplakken
als je hem nu spuit met de deur erin wat wel nodig is om kleurverschil te voorkomen krijg je een nevelrand aan de binnenkant van de deur
wie heeft daar nog een tipje voor
bumpers spuiten de meesten wel los zo te zien
5 mei 2014 om 06:17 #18232124Ja maar je plakt de binnenkanten af natuurlijk, weet niet of je er ervaring in hebt , maar de binnenkanten plak je met 20cm papier en stuifrand/flapje, als je dit goed doet zie je er niks. Maar het is daarom ook heel belangrijk dat je buitenkant mooi egaal is en en rond de inslagen alvast wat voor gespoten is met de voorkleur. als je nog nooit of weinig hebt gespoten zal het een lastige klus worden om het tot een mooi eindresultaat te brengen.
5 mei 2014 om 15:29 #18232125Straks ga ik een deur spuiten die moet gewoon zilver worden. Maar in princiepe wat jij moet doen is gewoon 2x het normale werk, dus eigenlijk leg je 2 keer een base coat aan.
Ik spuit straks gewoon een deur los, dan doe ik eerst 2 lagen aan de achter zijde en dan pak ik gewoon de buiten kant 2 x dan zou jij het zelfde geintje opnieuw met de candy moeten doen alleen dan de deur terug hangen.
Weet niet hoe de pro’s het doen maar met blankelak maar ik zou de deuren na de candy van de binnen kant laten hangen de buiten kant spuiten en naderhand de blank op de binnenkant van de a style spuiten en de boel afplakken. De motorkap en kofferklep kan je even openen om de randen mee te pakken.
Misschien ook handig en dat hangt dan op de manier hoe je gaat dekken, de hele auto over de lengte of van binnen naar buiten. Je overlap punt niet elke keer op het eind van het paneel laten komen. steeds laten verspringen, anders krijg je strepen of vlekken
5 mei 2014 om 18:56 #18232126@mark wrote:
Ja maar je plakt de binnenkanten af natuurlijk, weet niet of je er ervaring in hebt , maar de binnenkanten plak je met 20cm papier en stuifrand/flapje, als je dit goed doet zie je er niks. Maar het is daarom ook heel belangrijk dat je buitenkant mooi egaal is en en rond de inslagen alvast wat voor gespoten is met de voorkleur. als je nog nooit of weinig hebt gespoten zal het een lastige klus worden om het tot een mooi eindresultaat te brengen.
ik ga hem zelf niet spuiten dat doet de spuiter en die heeft wel ervaring daarin met deze lak
maak ik zoek gewoon handige tips voor de spuiter
het is dus belangrijk dat de deur er wel in zit maar zou de deur dan niet even open en dicht kunnen met het spuiten dat heb je ook geen last van een nevel lijn aan de binnenkant
en de motorkap en de kofferklep en bumpers zouden wel los gespoten kunnen worden heb ik gehoord
wat zeg jij mark
gr dietrich
5 mei 2014 om 19:06 #18232127Ook uitspuiten na een fout is een kwadraat lastiger. Electric Orange van de focus is bijv ook zo,n kleur eerst een oranje base en daarna de mica erover.
[/quote]maar dan moet je wel eerst met wit voor spuiten, heb die kleur eerst ook gehad, maar dan in mat.
en het is een klote lak om te spuiten.groeten.
5 mei 2014 om 20:07 #18232128@Dietrich, jadiezouden loskunnen , maar was het mijn klus dan ging hij compleet in elkaar. Over die nevelrand, daarom zei ik dus, de randjes en kantjes die je van buitenaf kunt zien in de voorkleur meespuiten en eventueel bij de inslagen spuiten ook de buitenkant afplakken. Tis een kwestie van goed weten wat en hoe je gaat afplakken en wat je gaat spuiten. Maar als hij er al ervaring inheeft, zal hij het toch ook weten.
Persoonlijk zou ik echt de auto compleet inelkaar zetten, de kofferklep sluit toch ook een heel suk aan op de c stijl, mocht hij ui de kleur zijn zie je dat echt wel. Ik zou je spuiter vertellen het zekere voor het onzekere te nemen.5 mei 2014 om 20:52 #18232129Idd compleet in elkaar zetten, wordt de binnenkant ook meegespoten of alleen de stijlen? Motorkap er ook opzetten en zorgen dat het allemaal goed zit en er niet meer af hoeft, randen aan de binnenzijde afplakken(bij deur en achterklep) zorg dat de deur op en dicht kan, motor kap iets omhoog (blokje eronder) zodat er een kier ontstaat van een paar cm, vaak wordt spuitnevel achteraf weg gepolijst zolang je maar zorgt dat het nevel is en geen sinasappel effect wordt,maar dat zal je spuiter echt wel weten.
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
6 mei 2014 om 08:49 #18232130@kadett4x4
Idd de onderlaag moet ook hetzelfde zijn.
@dietrich
Het is toch ook niet erg als je het zelf zou doen en tips vraagt?6 mei 2014 om 10:21 #18232131Nee alle tips zijn welkom
6 mei 2014 om 14:32 #18232132Wat kost die lak nu nog?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.