auto slepen, mag dat?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Anoniem

Ik ga me een A Commodore halen en wil deze het liefste slepen met een trekstang.

Wat is dan voldoende:

Alleen verzekering erop, of moet die ook persé een keuring erop hebben?

Jerk
      Deelnemer

Verzekering en keuring naar mijn mening
        Je gaat over de openbare weg neem ik aan ;)
        Al zou je hem op een aanhanger zetten hoeft er geen verzekering en apk op te zitten

TonSR

kan zijn als je sleep dat hij onder je eigen verzekering valt
          net zo als aanhanger of carafan.even informeren bij de verzekerings maatschappij
          echter alle auto,s op de openbare weg moeten apk gekeurd zijn
          zonder apk ben je bekeuringswaardig
          vgr tonsr

Sicco

Openbare weg is apk en belasting,verzekering verplicht.Je kan natuurlijk het risico nemen,maar als je geflitst of nog erger een aanreiding krijgt.Ben je de sjaak,en is het een automaat of handbak?

Anoniem

Ja, hier werd ook al gezegd, minstens verzekering en toch ook een keuring.

Het is een handgeschakeld, ik weet wat je wilt zeggen, een automaat kan niet getrokken worden.

Deze auto heeft geen motor en komt zeer zeker niet door een keuring.

Dan zal ik toch moeten kijken voor een oprijwagen.

Dit is wel te doen, maar ik als ik de auto kon slepen, kon ik zelf alles regelen.

Bedankt voor de snelle reacties!

Anoniem

En trouwens, dat met dezelfde regels als met een aanhangwagen was vroeger, nu niet meer helaas.

TonSR

origineel gepost door Opel-Fanta
                  En trouwens, dat met dezelfde regels als met een aanhangwagen was vroeger, nu niet meer helaas.

ok,dat wist ik niet,toen was het zo dat wat je
                  al aangeef net als een aanhanger de zaak auto verzekerd was,sorry.
                  vgr tonsr.

svdk20
                  Deelnemer

waarbvoor huur je ander niet een autoambulance bij
                    http://www.ukuntmijhuren.nl/Overige%20machines.php?ID=38
                    of
                    http://www.garageneef.nl/verhuurneefbak/autoambulanceverhuur/index.html
                    even als voorbeeld gegeven vind zelf persoonlijk de prijzen mee vallen en ik weet zeker dat er goedkopere zijn

Jantjemonza

je auto moet altijd gekeurd zijn als hij niet geschorst is.
                      mijn zwager had zijn auto aan het spit hangen geen motor
                      geen achter as,Fl.180 verbaal ,hij bellen met RDW;verhaal gedaan van auto staat binnen in garage kan niet rijden;jammer mijneer u had uw
                      auto [moeten/kunnen] schorsen was goedkoper geweest,heellaas
                      hij moest toch betalen.

Anoniem

Nou, ik kan hier een oprijwagen regelen met een vriend, maar ik wil gewoon een keer zelf wat regelen, alleen.

Als we onze Blitz oprijwagen klaar hadden, dan stonden hier nog een stuk meer auto’s!

Maar helaas, dit moet nog wachten, i.v.m. klaar maken voor nieuwe keuring.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.