Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › auto slaat uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2009 om 12:55 #17210981
hoi hoi
wij komen even ergens niet uit
zodra ik gereden heb en zet hem stil en wil hem daarna weer starten dan start ie soms wel maar dan valt ie ook ineens uit
nou wou ik gisteren weg rijden na dat ik de auto had schoongemaakt en nu doet ie helemaal niks aan de accu leg het niet maar je hoort duidelijk dat ie geen benzine krijg
zou iemand ons kunnen helpen en vertellen waar het aan kan liggen?het gaat om een opel calibra c2.one u9
groetjes hennie
28 juli 2009 om 13:11 #17504450branden er geen lampjes op de tellerklok?
kan zoveel zijn als ik het zo lees.28 juli 2009 om 13:33 #17504451origineel gepost door cabriobully
branden er geen lampjes op de tellerklok?
kan zoveel zijn als ik het zo lees.jah abs lampje brand maar verder niet echt
en af en toe zakt me motor in toeren en dan gaat ie weer omhoog
en de benzine meter geeft wel benzine aanmaar hij verliest denk ik ergens druk
ben al paar keer na opel dealer geweest en dan staan ze je soms raar aan te kijken en hebben ze totaal geen verstand van opel calibra’s:agent
28 juli 2009 om 13:37 #17504452ik zou zeggen ga eens her en der meten of je overal de juiste stroom krijg en zoeken na lekkage’s bij je inlaat enzv
28 juli 2009 om 14:53 #17504453origineel gepost door cabriobully
ik zou zeggen ga eens her en der meten of je overal de juiste stroom krijg en zoeken na lekkage’s bij je inlaat enzvzal dat gaan lukken onder verlaagde auto en geen brug hebben wehoahahahahahaha jah ben vrouw heb niet zo veel verstand van auto’s weet wel dat het knap lastig is om onder de auto ofzo te gaan met alleen een krik wehoahahahaha
:hmmzdus mischien ideetje waar ik een brug kan huren om hem erop te kunnen zetten kwikfit valt al af wheoahahaha wou banden laten balanceren kon die niet op de brug van wegen me voorkant wheoahahahhahahahaha:D:D:D:D:D:D:D28 juli 2009 om 14:54 #17504454eerst GOED kijken of alle slangetjes er goed uit zien, geen scheurtjes of iets…
Is dat oke, kijk dan eens naar de stappenmotor (stationair toerental klep) en kijk ook het stekkertje eens na die er op zit. Maak hem schoon, gaat het klepje er in goed op en neer en het mooiste is even wisselen met een andere.
is dat ook goed, check dan of de motor wel brandstof krijgt wanneer je start.
Wanneer heb je voor het laatst onderhoud laten uitvoeren (of zelf gedaan) ?
Brandstof filter vervangen bij?Ervaring leert dat veel calibra’s over het algemeen heel slecht onderhouden worden. Keer schone olie kan er soms nog net van af, maar daar blijft het vaak bij.:vertag
uitzonderingen daargelaten ;)
voor al deze controle werkzaamheden heb je geen brug nodig.
28 juli 2009 om 16:05 #17504455Misschien een andere (orginele) voorbumper er op zetten, en dan de brug op?
Ik ken je auto, zie em wel eens staan in *****wijk, en je bumper maakt em idd wel erg laag.
En dat de Opel dealer niet altijd een Calibra probleem op kan lossen, dat heb ik ook meegemaakt. Een andere (universele) garage loste het wel op…
29 juli 2009 om 09:38 #17504456brandstofrelais
als die niet goed funcioneert = geen vonk en geen benzine
29 juli 2009 om 09:50 #17504457heb het gevonden whoehahahaha:D
29 juli 2009 om 10:22 #17504458c20ne dan zit die in het zwarte bakje,onder de motorkap
bij de hoofdremcillinder29 juli 2009 om 12:08 #17504459als je brandstofpomp het doet betekend het dan ook dat je brandstofrelais het doet of staat de brandstof relais los van brandstofpomp
want als ik probeer te starten dan voel ik wel een klik in de brandstofrelais dus dan is die toch niet kapot ?????????
29 juli 2009 om 14:17 #17504460Ik heb hetzelfde probleem, bij mij zit er een scheurtje in de flens tussen de kat en het spruitstuk waardoor de lambda sonde wat valse waardes meet wss.
Misschien heb jij hier ook last van, zie hierboven nog niet de tip staan om de lambda sonde te checken :)
29 juli 2009 om 15:39 #17504461als je brandstofpomp het doet betekend het dan ook dat je brandstofrelais het doet of staat de brandstof relais los van brandstofpomp
want als ik probeer te starten dan voel ik wel een klik in de brandstofrelais dus dan is die toch niet kapot ?????????
het brandstof relais zorgt er juist voor dat de brandstofpomp het doet. Draait de pomp rond, dan werkt het relais ook naar behoren en zou hij op dat moment gewoon moeten starten.
Het wil wel eens voorkomen dat het relais van binnen heel slecht contact maakt en door schokken en doen tijdens het rijden wil uitvallen. Maar dat is alleen als hij tijdens het rijden uit valt.
29 juli 2009 om 16:04 #17504462nou na hele dag sleutelen aan die klote auto en benzinefilter vervangen en dan na gekeken tot aan de motor spuit het benzine er gewoon uit en zuigt het voldoende lucht aan
lijkt wel alsoft ie bij die goud gele flens verstopt zit kan dat
zie foto’s:
met groene cirkel daar komt nog benzine uit
en met rode cirkel die ik bedoel komt helemaal niks:hmmz29 juli 2009 om 16:58 #17504463rode is benzinedrukregelaar
wat dat andere is geen idee29 juli 2009 om 17:09 #17504464origineel gepost door Lex
rode is benzinedrukregelaar
wat dat andere is geen ideehet ging ons ook om de ding die rood was omcirkelt thnxs voor je antwoord
29 juli 2009 om 18:00 #17504465heb de benzinedrukregelaar eraf gehaald en met keihardt blazen komt er maar een druppeltje uit
is ie dan kapot of hoort dat zo?
en wat kost een benzinedrukregelaar zo een beetje ?
:agent:D
29 juli 2009 om 20:31 #17504466heb vandaag toevalig een benzine druk regelaar binnen gekregen deze heb ik via ebay gekocht en hij was 53 euries totaal. deze was wel 4 bar .maar qua prijs zal dit niet zoveel schelen denk ik.
29 juli 2009 om 21:12 #17504467origineel gepost door sram
heb vandaag toevalig een benzine druk regelaar binnen gekregen deze heb ik via ebay gekocht en hij was 53 euries totaal. deze was wel 4 bar .maar qua prijs zal dit niet zoveel schelen denk ik.jah sorry ik weet dat het een oudje is maar soms lucht het op om ff te schelden zeker als het ff niet mee zit :agent:D
29 juli 2009 om 21:13 #17504468Hetgene wat je groen omcirkelt hebt incl. leidingen gewoon verwijderen en een nieuwe brandstofleiding plaatsen in 1 geheel, dus zonder dat ronde potje.
29 juli 2009 om 21:17 #17504469origineel gepost door Arjan Kuijper
Hetgene wat je groen omcirkelt hebt incl. leidingen gewoon verwijderen en een nieuwe brandstofleiding plaatsen in 1 geheel, dus zonder dat ronde potje.waarom in 1 geheel door trekken?
want lijk mij dat dat dingetje er niet voor niks zit ?
:hmmz tochweet iemand toevallig hoe je kan testen of je benzinedrukregelaar kapot is of niet ??????????:D
29 juli 2009 om 22:18 #17504470heb nog wel een benzinedrukregelaar liggen van mijn oude c20ne blok afgekomen.
had er een instelbare opgezet dus die oude moet nog werken.
mocht je er 1 nodig hebben mag je die wel hebben moet je alleen effe verzendkosten betalen.30 juli 2009 om 07:08 #17504471dat dingetje zit in je benzine aanvoer leiding en zou bij mijn weten er voor moeten zorgen dat je aanvoer constanter is een drukbuffertje als het ware,
benzine druk kun je testen met de fiets pomp pomp je er in 1 keer doorheen is het membraam kapot30 juli 2009 om 07:12 #17504472origineel gepost door chris b
dat dingetje zit in je benzine aanvoer leiding en zou bij mijn weten er voor moeten zorgen dat je aanvoer constanter is een drukbuffertje als het ware,
benzine druk kun je testen met de fiets pomp pomp je er in 1 keer doorheen is het membraam kapoten als je er heel moeilijk doorheen komt dat er gewoon niks uit komt is ie dan niet kapot?
31 juli 2009 om 10:25 #17504473:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors
ben zo blij me auto doet het weer
na dingen schoongemaakt te hebben of vervangen
ben zo blij
wil iedereen heel erg bedanken voor de hulp en de info die jullie gaven helemaal toppieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
topic mag gesloten worden tenzij andere mensen hier nog wat aan hebben denk ik
thnxs allemaal
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.