Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Auto schokt, valt daarna uit
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 april 2018om 20:21 door
lianerooscorsa.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2018 om 19:43 #18354662
Hallo,
graag plaats ik hierbij mijn probleem van mijn Opel Corsa 2008. Mijn auto is onlangs bij de garage geweest voor een grote beurt en APK, maar zij hebben helaas niets kunnen vinden wat betreft het probleem wat ik hieronder vermeld.
Zal het proberen uit te leggen: als ik aan het rijden ben, dit hoeft maar een half uur te zijn, dan voel ik dat de auto wat schokt, naar lucht hapt en wat terughoudt en dan weet ik het al; bij het eerst volgende stoplicht,rotonde of kruispunt nader, dat de auto licht gaat trillen en uitvalt. Super gevaarlijk! Ik rij dan uiteraard in lage snelheid, maar niemand wil zomaar stilstaan en al helemaal niet op een kruispunt.
ik start de auto dan opnieuw, helaas lukt dit pas na 3 x. Meteen na deze “situatie” schommelen de touren ook enorm(zit dan opeens op hele hoge touren in lage snelheid). Echt bizar. Trekt niet snel op, terwijl mijn auto best pittig kan optrekken. Dit probleem heb ij ook bij het inrijden in een parkeerhaven voor mijn werk. Super genant..
ANWB Is langs geweest en had het over een EGR klep. Het motorkampje was ook aan het branden en de foutmelding gaf hij dus ook aan dat het met de EGR had te maken. Snel de auto bij de garage gebracht, en zij hebben een reiniger gebruikt in de brandstoffilter, maar hebben de EGR zeker weten niet schoongemaakt. Ik vermoed dat deze verstopt zit,gezien hij van de buitenkant ook ontzettend smerig is.
Voordat ik de EGR laat vervangen, zou het een optie zijn om de EGR schoon te maken? Misschien is het wel een luchtlekkage of een draadbreuk?
DIT PROBLEEM IS ER NIET ELKE RIT, HET KAN ZO EEN PAAR DAGEN GOED ZIJN.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Groetjes Roos
4 april 2018 om 21:30 #18354666Roos, wat motor? 1.2 1.3 1.4 diesel, benzine?
4 april 2018 om 21:58 #18354668Hi!
Ecoflex 1.3 motor, 3 cilinder benzine :)
5 april 2018 om 16:46 #18354702Dan is een 1.2 of 1.4 twinport, er is geen 1.3 benzine.
Ik zegt krukas sensor, maar wie kan diagnose doen op een forum?
6 april 2018 om 10:22 #18354738Iedergeval benzine :) Niet veel verstand ervan. Wat je nu noemt, is dat iets duurs om te vervangen? Of is zo’n diagnose duur?
Thanks he!
6 april 2018 om 11:42 #18354742Nee en ja/nee. Ik weet geen garage met een zo apparaat.
Een origiele krukas sensor kost rond 100€. Vraag is, is defect of niet?
Woon je ver van Capelle a/d IJssel?
10 april 2018 om 19:58 #18354914Ah, bedankt! Nou is het uurloon van Opel wel duur. Vandaag stond ik midden op een kruispunt stil, op een brug en nog een kruispunt. Motor lampje brand nu ook oranje.
Auto kan zo weer een paar dagen goed rijden. Touren schommelen enorm bij/na zo’n “aanval”.
10 april 2018 om 21:26 #18354916Woon je dicht bij Rotterdam? Kan ik uitlezen?
12 april 2018 om 20:21 #18354965Auto heb ik laten uitlezen! De EGR is kapot, moet worden vervangen. Bijkomende probleem wat is gevonden:kleppendekselpakking lek. Dus dat is iets anders dan de kopakking hoop ik? Wat zouden de kosten zijn van de kleppendekselpakking?
Thanks again.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.