Auto schokt/bokt bij gas geven en gas loslaten (astra g z22se)

Forumindex Forums Modellen Astra Auto schokt/bokt bij gas geven en gas loslaten (astra g z22se)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    niekmoor
    Deelnemer

Goedenavond,

Sinds een paar dagen heb ik last dat als ik gas geef of gas los laat dat mijn auto schokt/bokt.

Het rare is dat dit dus niet altijd is maar wanneer het de motor uitkomt zal ik maar zeggen. Ook is het de ene keer maar heel licht maar soms is het ook best heftig waarbij het bijna lijkt alsof de motor ermee op houd.

Ik zie dat er al eens eerder een post hiervan is geplaatst maar nog niet specifiek voor de astra g z22se.

Luchtmassameter heb ik bijvoorbeeld niet dus dat kan het probleem niet zijn..

Ook heb ik het gasklephuis 2 weken geleden schoongemaakt met remreiniger en daarna met wd40 ingespoten.
      Egr is afgedopt dus dat kan het probleem ook niet meer zijn.

Heb ook al ontsteking voorbij zien komen.. maar dat kan naar mijn mening het probleem niet zijn aangezien het ook bij gas loslaten is en daar geen ontsteking voor nodig is…

Ik ben dus eigenlijk benieuwd of mensen hier meer ervaring in hebben en mij wat advies kunnen geven wat ik eventueel zou kunnen nakijken.

Alvast bedankt!

Niek :D

Opeltje17
      Deelnemer

Motorsteun(kantel steun)??

Kantelen van de motor, met gas geven en gas los.

niekmoor
        Deelnemer

Denk dat er met mijn motorsteunen niet veel mis is, waarschijnlijk lag het aan mijn cilinderkop ontluchting…

De slang die van mijn kleppendeksel naar de luchtbuis gaat kon lucht bij komen, zat een omhulsel heen die niet meer goed afsloot.

Heb die nu even goed dicht geplakt en morgen even kijken als ik naar me werk rij of het nu een heel stuk minder is.

Laat het nog weten!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.