Auto scheef na vervangen band RV Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Auto scheef na vervangen band RV Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    jeroenk
    Deelnemer

Hallo Allemaal,

Ik ben in het bezit van een Corsa uit ’95. Eigenlijk zegt verder de titel het al. Vanmorgen ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn rechtervoorband afgelopen nacht is gesneuveld oftewel, leeggelopen. Nu heb ik deze zojuist vervangen met de reserveband (geen thuisbrenger) en weer laten zakken. En wat blijkt? De auto staat aan de rechterkant (dus de kant die vervangen is) 4! centimeter hoger dan aan de achterkant. Dit verschil is zowel voor als achter :S

Heeft er iemand een verklaring waarom dit zo is? Ligt het mogelijk aan de barre weersomstandigheden of heb ik iets fout gedaan?

Alvast bedankt,
      Jeroen

DarkNL08
      Deelnemer

Ander formaat band, of velg, of beide. Profieldikte zou ook nog kunnen, maar dan bij kleine afwijking < 0,5cm

edit: voor en achter? Als de maat band en velg niet veranderd zijn, dan zou ik eens op de voorkant drukken met je gewicht.

jeroenk
        Deelnemer

Tjsa, het was exact hetzelfde type band als dat er onder zat. Qua diameter komt de band ook overeen met de andere banden. Rechtsvoor is echter de hoogte van de grond tot de bovenkant van de wielkast 66cm. Links is dit 62. Ook rechtsachter zit er een soortgelijk verschil met linksachter. Zie bijgevoegde foto’s

Rechtsvoor
          [img=http://img718.imageshack.us/img718/4944/img20120206200543.th.jpg]

Linksvoor
          [img=http://img37.imageshack.us/img37/9076/img20120206200554.th.jpg]

edit Ik heb al in het rechterportier een aantal keer de auto op en neer staan te bewegen; echter zonder resultaat. Net ook weer gemeten en het verschil houdt aan:S

ries e

Rij de auto maar een paar meter vooruit en verdraai het stuur een paar keer een halve slag links en rechts. Dan weer normaal. Komt door opkrikken. Opmeten alleen op een 100% vlakke weg:Als je linksachterband in een kuil staat komt de auto rechtsvoor omhoog.

jeroenk
            Deelnemer

Ik denk dat je gelijk hebt ries e. Na een klein blokje om te hebben gereden is het verschil teruggezakt naar +- een halve centimeter. En dan is de rechtervoorband nog niet op de juiste spanning (die zal ongetwijfeld te laag zijn). Een afwijking van een paar mm lijkt me niet zo’n probleem, wel?

ries e

Een paar mm verschil is heel normaal. Heeft mijn corsa ook. ( Opgemeten na verlagen op 100% vlakke werkplaatsvloer met net opgepompte banden )

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.