Auto radio

Forumindex Forums Modellen Tigra Auto radio

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Serge145

Heee jongens,

Ik heb een probleem.
      De auto radio wil niet aan, en nee knopje aan doet het wel maar radio krijgt geen stroom!:angel

Nou heb ik in me blokje in radio een gele kabel rode en zwarte en blauwe en oranje.
      Nou weet ik dat blauw niet nodig heb want die is voor subwoofer, dan heb je nog oranje illumination, wat dat in houd?:P haha.

Ik heb een vraag welke kleur moet op welke kleur om het aan de praat te krijgen?
      En kan je ook zekering 25 in daschboard doen inplv 20 aangezien me 20gjes opzijn! aha

help me even!
      dankje!:wors

McKaamos
      Deelnemer

Illumination is om te dimmen.
        Als je auto een dimcircuit heeft (voor je dashboard verlichting, hebben veel Opels wel) en je koppelt dat aan dat draadje, dan dimt de radio verlichting mee.

Heb je ook al geprobeerd om de radio in te schakelen met gestarte motor?
        Je radio heeft waarschijnlijk twee draden voor stroom, een gele en een rode. Ze moeten beide aangesloten zijn. De ene op een permanente plus (ivm memory) en de andere op een geschakeld contact waarmee de radio daadwerkelijk ingeschakeld kan worden.

Bij Opel is permanent en geschakeld omgedraaid, dus wissel die draden even om (rood aan geel en geel aan rood).

Serge145

Ja maar dus zwart op zwart. Tevens heb ik ook een bruine,.. die zit in dashboard niet aan radio! :P
          Dus ik weet niet waar die voor dient :S…

Tevens bedoel je met rood( op radio ) op geel (Dashboard) en Geel ( op radio ) op rood ( Dashboard ).
          Toch? Zo ja weet ik wel hoe ik het moet doen.
          Tevens nog de vraag, kan je ook zekering 25 gebruiken inplv. 20 ?

Bedankt alvast!:angel

CORSAGSI

Ik zou geen 25 Ampere zekering duwen in een voor maar 20 Ampere gechikt circuit,
            anders zou je bekabeling die maar geschikt is voor 20 Ampere wel eens goed warm kunnen worden of zelfs smelten bij overbelasting !

Het is immers niet voor niets met 20 Ampere afgezekerd !

dus gewoon 20 ampere kopen :D

greetz,

Serge145

hahaah okee, dankj!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.