Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › auto pc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2009 om 19:26 #17214750
heej luitjes,
ik zou graag een pc in me auto willen hebben, heeft iemand sugesties over welke merken beter zijn en waar het tekoop is enzo.
greetz
corsageak..king:3 december 2009 om 19:28 #17559288kijk eens hier
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=1873is van een collega volvo 440 rijden. heb zijn systeem real life zien draaien en ziet er zeer strak uit. zoiets zou je kunnen maken
3 december 2009 om 19:37 #17559289om welke corsa draaid het om??
3 december 2009 om 19:38 #17559290het gaat om een opel corsa B 1.4si uit 93
3 december 2009 om 19:44 #17559291tis teveel werk dat kan ik nu al zegge. ik zou er ook aan begonnen zijn maar werd me afgeraden
3 december 2009 om 19:58 #17559292Als je er al aan begint, kijk dan naar micro atx of nog liever mini itx moederborden. Itx borden verbruiken veel minder dan ”normale” mobo’s. Deze worden ook wel in de zogenaamde thin clients gebruikt. Dat zijn kleine pc’s die maar voor 1 of 2 dingen fungeren. Denk aan scholen die hun roosters op tv’s willen laten zien oid. Ik geloof dat er mensen zijn op het forum die deze al in hun auto hebben ingebouwd.
3 december 2009 om 20:04 #17559293origineel gepost door Onderbroekie
tis teveel werk dat kan ik nu al zegge. ik zou er ook aan begonnen zijn maar werd me afgeradenik heb er al een tft toutchscreen inzitten dus hoef m alleen maar aan te sluiten en weg te werken :D dus is niet zo lastig ;)
thanx voor de overige reacties :P
corsageak
3 december 2009 om 20:11 #17559294origineel gepost door corsageak
origineel gepost door Onderbroekie
tis teveel werk dat kan ik nu al zegge. ik zou er ook aan begonnen zijn maar werd me afgeradenik heb er al een tft toutchscreen inzitten dus hoef m alleen maar aan te sluiten en weg te werken :D dus is niet zo lastig ;)
thanx voor de overige reacties :P
corsageak
das mooi om te horen dan zou ik toch het advies verder van 2e-c14nz volgen :thumbup
3 december 2009 om 20:18 #17559295ik heb in essen een 1 din radio gekocht met een mega touchscreen(kwaliteit moet ik nog testen)
die eigenlijk alles kan wat ik ervan verwachtte en nog meer..ook heeft deze een usb aansluiting dus ik verwacht dat een externe HD er ook op werkt.
mss is dat ook al voldoende voor jouw eisen?
het ding kostte maar €185 en is eigenlijk merkloos.
verder is het fijn dat het scherm eraf kan net als een frontje want voor die vaste schermen breekt men heel graag in!;)
als hij ingebouwd is zal ik een foto plaatsen!3 december 2009 om 20:19 #17559296Ik weet dat er mensen zijn die er 1 hebben ingebouwd hebben, maar misschien heb je hier ook iets aan. Heb je in ieder geval wat richtlijnen :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/993025
Gr
3 december 2009 om 20:22 #17559297– edit Ik wist dat ik hem ooit ben tegen gekomen.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=82985&page=1#pid1121126
Veel lees plezier kijkbuis kindertjes :) Nu benk ff klaar met posten hoor ;)
3 december 2009 om 20:52 #17559298euh waarom bouw je zelf niet iets is niet zo moeilijk.
haal een intel atom moederbord je haalt een ssd 256gb of lager als je minder wilt opslaan.
gooit er windows 7 op bijvoorbeeld. neemt een radio met klapscherm met aux input.
men neemt een bleuthoot mini keybord/muis in 1. en dan alleen nog een geheugenbankje en een adaptor halen om je voedingtje aan te sluiten op 12 volt. bouwt dit op een plankje gooit je reserve wiel uit je kofferbak bijvoorbeeld en het werkt.
heb hem zo ook bij een maat van mij in zijn bus gemaakt koste plaatje hardware +/- 500 euro zonder radio klapscherm.als je wil kan ik wel een materialen lijstje maken wat ik toen gebruikt heb.
en zal een foto proberen te maken van de week3 december 2009 om 21:14 #17559299oke thanx maak maar ff een foto ervan mocht dat lukken.
in de bak van me reserve wie lga ik niet doen is nogal beetje vochtig daar moet ik nog wat aan doen :D3 december 2009 om 21:48 #17559300Geen aux input gebruiken, wordt onleesbaar.
Echt een scherm met VGA input gebruiken.
3 december 2009 om 22:18 #17559301okee thanx dan moet ik wel ff heel me dash gaan aanpassen voor een vast scherm ofzo. maar moet wel lukke met btje knippen en plakken
4 december 2009 om 06:57 #17559302is niet nodig een scherm met vga input anders zou ik ook slecht beeld hebben op mijn tv’s hier.
deze kabel zou je moeten hebben http://www.chinapans.com/images/6-VGA%20TO%203RCA-00897756.jpg
zal dadelijk mijn maatje ff bellen voor foto’s.je kan wel een schermpje nemen maar dat kost gelijk zo veel meer of je doet het goed neem je er 1 met touchscreen digitaal (+/- 750 euro)
4 december 2009 om 12:47 #175593034 december 2009 om 13:41 #17559304Anoniem
1 January 1970Het wordt pas leuk als je de PC aansluit op je Motormanagement en bij storing direct een proggie kan openen om dit uit te lezen. LOL
4 december 2009 om 15:29 #17559305Pc achterin en scherm voorin, ff wat kabels leggen, waarom moeilijk doen?
4 december 2009 om 15:53 #17559306@1llusion
euh gewoon obd1 kabel met usb kopen en software downloaden en je bent er. usb verlengkabel erbij.
je kan ook een dvb tuner op het moederbordje gooien dan heb je ook gelijk tv in je auto en via bleuthoot internet van je foon af. optie’s zat je kan ook nog kijken voor eventueel een behuizing voor mini itx zijn +/- 23 cm lang 16 cm breed en 15 cm hoog
hierdoor kan je hem ook onder je stoel leggen of iets der gelijks.ja dat is het makkelijkst maar de pc die ik had ingebouwd bij een maat van me zit in zijn bus (koeltransport) dus niet handig om het achterin te plaatsen
4 december 2009 om 16:07 #17559307vreet het je accu niet? ik neem aan dat je over moet stappen naar een gel accu?
@MantasticB1 heb je toevallig fotos van dat ding?4 december 2009 om 16:19 #17559308Zou wel aan een gel accu denken ja. Maar het voordeel wat de mini itx borden hebben, is dat deze veeeeel minder verbruiken dan normale atx borden.
4 december 2009 om 16:39 #17559309Heel simpel…
Je koopt een mini itx moederbordje met alles qua geluid en video onboard. Leuke extra is Wifi onboard, maar een wifi usbstikje kost ook geen bal…
Erg makkelijk als je voor je deur staat en verbinding kan maken met je thuisnetwerk of thuis internet (of die van de buren) voor wat nieuwe audio of video. ipv steeds met hd’s te gaan zeulen..
Je Stopt daar 1gb goedkoop geheugen in en sluit er een hd aan aan.Dan koop je er of een mini itx kastje met voeding bij of je koopt alleen de voeding en maakt zelf een kastje van hout of metaal. Die Kastjes zijn namelijk relatief duur en vrij zinloos..
Tis tenslotte alleen maar een doos met 6-8 schroefgaatjes en een aan en uit knop (wat gewoon een simpel schakelaartje is)…
Dat zooitje douw je onder de bestuurdersstoel en klaar…Je wil inderdaad wel een vga schermpje. Geen video aansluiting ding anders wordt de kwaliteit van windows zelf bagger…
Als je er dan windows XP media center opzet heb je ook nog een leuke interface zonder veel geklik en ellende. MAar toch XP als het nodig is.. (Om de buren hun WIFI verbinding vol te belasten) :DQua hd zou je nog kunnen zeggen dat een normale hd niet gemaakt is voor de schokken die autos ondergaan. alhoewel de praktijk dat best tegenspreekt ;) laptop hd’s echter zijn er voor gemaakt. ;)
Edit: Die bordjes verbruiken niet zoveel watt.. hd doet er ook nog wat bij. Dus ben je klaar met het wattage van 2 koplampen.. Niet echt nodig om een extra accu te plaatsen lijkt me :D
4 december 2009 om 19:29 #17559310tevens is het mogelijk om met een dc-dc voeding (12volt naar computer voeding) om deze in te programmeren dat hij automatisch uit gaat als er nog maar x vermogen over is in de accu.
@kaneelschep 2.5 inch hdd (laptop hdd) zijn inderdaad minder gevoelig voor schokken maar hebben nog steeds het risico.
tevens lijkt het me niet leuk als je naar muziek luisteren en je iets harder dan verwacht over een drempel gaat dat je muziek dan overslaat want dat is de beveiliging van een laptop hdd de naald ligt minder dik op de platters in vergelijken met normale hdd’s daar in tegen kosten de ssd tegen woordig helemaal niet zo veel meer en als je dit combineerd met een kaartlezer en je koop er een sd kaartje bij van 4, 8, 16 of 32 gb of meer voor je mp3 of films of wat dan ook hoef je niet je eigen zorgen te maken dat het ooit mis kan kaan want sd’s en ssd’s kunnen beide makkelijk een klap van 1000G aan en normale hdd’s maar 3G a 6G maximaal. en laten we eerlijk zijn rij jij met een laptop aan naast je op de grond is een oude binnenstad binnen met klinkers en een lekker vaartje geef je laptop hdd dan nog een maandje maximaal.7 december 2009 om 18:10 #17559311Ik vind persoonlijk ssd’s of sd kaartjes te klein, te duur en/of te langzaam voor praktisch gebruik. :(
Daarbij hebben veel mensen (IK :P) nog wel een gratis harddiskje liggen die te klein werd voor in de game-pc.
En om nou zoveel geld onder een stoel te proppen..
Corsair Extreme 2.5″ 32GB SSD,SATA ll,SS Controler 124,00
De goedkoopste ssd die ik ff snel kon vinden is dus 4 keer zo duur en 10 keer zo klein als een 320 gb normale sataII schijf in dezelfde winkel…… :hmmzIk heb het in meerdere autos gezien met normale hd’s 3,5″.. Geen 2,5″! dat was ook niet mijn voorkeur! ik gaf alleen de info dat die uit principe beter tegen schokken zou moeten kunnen.
Daarbij heb ik persoonlijk :D jaren met een laptop rond gereden voor de muziek, films en navigatie en die doet het nog steeds.. Ibm t40. Dat ding heeft alle hoeken van de beenruimte gezien en heb nog nooit iets horen overslaan… :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.