Auto naar oud ijzer

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Auto naar oud ijzer

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    the aviator
    Deelnemer

Hallo,

Vraagje en jullie advies gevraagd. Heb een volledig kaal chassis van een auto staan (zonder onderstel, ruiten deuren e.d., echt compleet kaal). Auto heeft geen kenteken meer. Nu wil ik van het chassis af dus dacht ik aan een oud ijzer boer. Na wat rondbellen naar oud ijzerboeren (recyclingbedrijven e.d.) kreeg ik de boodschap dat ze geen “autowrakken” ophalen, maar ook geen oud ijzeronderdelen accepteren die lijken op een frame van een auto.

Van dat ophalen, ze willen wel het chassis ophalen, maar dan krijg ik er niets voor. Dat zou ik enigszins snappen omdat het voor hun anders ook niet veel oplevert. Maar dat ik het niet langs kan brengen in stukken vind ik raar. Op internet, ook op het forum, lees ik genoeg verhalen van mensen die hun wagen in stukken slijpen en inleveren bij een oud ijzerboer. Of zijn de regels inmiddels veranderd? Sloop is volgens mij geen optie meer daar ik geen kenteken meer heb. Daar krijg ik dan ook trouwens niets voor volgens mij.

Naja, mijn vraag is hoe ik het beste van mijn chassis af kan komen? Wie weet bij welke ijzerboer ik wel nog een chassis of delen van chassis kan inleveren voor oud ijzerprijs? Graag hoor ik van jullie.

Groeten,

Stephan

theunm

dan is het maar net in welke regio je woont.

wij hebben al een paar keer een carrosserie laten af voeren met en zonder kenteken

soepkiepe
        Deelnemer

rare ijzer boeren daar dan.
          normaal is 1x door midden genoeg om een ijzer prijs te krijgen.
          breng je hem in 1 geheel weg krijg je “wrak” prijs, ligt iets lager dan ijzer.

ik heb een complete d kadett voor ijzer weggebracht, was krap 50 euro, dus veel levert het ook niet op.
          wat je kan doen als je er graag af wilt, dan ga ik er ff van uit dat je facebook hebt, dat is op een aantal hoeken neer zetten.
          er zijn zat “kleine” oud ijzer boeren die dan wel reageren.
          verwacht geen hoofdprijs, ze zullen je een paar cent de kilo minder bieden dan de grotere ijzer boeren.
          mocht je geen facebook hebben kun je hem ook wel op marktplaats zetten.

Maurice89
          Deelnemer

Hier kan ik gewoon auto’s inleveren voor ijzer prijs :thumb

jethro
            Deelnemer

Begraven in de tuin, schuilplaats voor vee, speelhok voor de kinderen, zet hem in de tuin en laat er grond over/in storten en je hebt een berg. king:

De slijptol er in, en dan in delen weg.
              Marktplaat kost niets.

:jerry

Fearless
              Deelnemer

Dan heb je de verkeerde ijzerboer…
                Laatste auto die ik gesloopt heb heb ik gewoon in kunnen leveren nadat ik er mee klaar was.
                Hun eisen alleen dat de wielen er onder uit gaan….

Ik breng ze er wel zelf heen, als ze opgehaald moeten worden krijg je lang niet zoveel als normaal omdat ze niet kunnen wegen aan huis.

the aviator
                Deelnemer

@ theunm, regio Utrecht.

Iedereen bedankt voor de reacties :thumbup , het moet dus gewoon kunnen. Kennen jullie nog een persoon of ijzerboeren in een straal van 50km van Utrecht waarbij ik, of een compleet chassis, of in stukken kan langs brengen zonder problemen?

Ja, op internet kijken kan ik ook, maar daar ben ik dus al 4 ijzerboeren/recyclebedrijven tegengekomen met het verhaal van mijn eerste post. Vandaar ik het vraag en graag gebruik maak van jullie kennis, netwerken en ervaringen :). Bij voorbaat dank.

kaneelschep
                  Deelnemer

Hier bij mij om de hoek zit een oud ijzer bedrijf. En ik woon net naast hilversum. Daar heb ik mijn kadett ook heen gebracht. Was een compleet kaal chassis met glas en al. Geen enkel probleem. Rijk wordt je er echter niet van hoor. Veel weegt het niet en er zit ook nog een hoop plastic, roest en andere troep in. met iets van 20cent per kilo kom je op 40-60euro. Misschien is het voor jou niet eens de moeite waard om er mee te gaan slepen. Maar het kan zeker.

Fearless
                    Deelnemer

Er zijn ook zat ijzerhandelaren die hem maar wat graag bij je op willen halen. Check marktplaats maar eens

giuliettaevo
                      Deelnemer

Alleen banden eraf en vloeistoffen eruit, verder geen eisen. bracht laatst nog 15 ct de kilo op in Oss. :D

the aviator
                        Deelnemer

@Fearless wrote:

Er zijn ook zat ijzerhandelaren die hem maar wat graag bij je op willen halen. Check marktplaats maar eens

ja klopt, maar dan krijg je er niets voor. Het is de eerste keer dat ik zoiets doe en wil er nog wel wat voor krijgen, al is het alleen maar om te kijken/ervaren wat je ervoor krijgt. Was wel wat geweest als ik de kas helemaal nergens kwijt kon.

Maargoed, het is me uiteindelijk gelukt. Heb de kas naar Prometaal in Maarsen gebracht. Daar bracht het mij maar 9 ct per kilo (d.d. 25-11-2014). Aangezien ik de wagen tot op het bot kaal had gestript, bracht het met z’n 300 kilo niet echt veel op :-P.

the aviator
                          Deelnemer

@giuliettaevo wrote:

Alleen banden eraf en vloeistoffen eruit, verder geen eisen. bracht laatst nog 15 ct de kilo op in Oss. :D

Klopt, was in Maarssen ook zo. Helaas die 15ct / kilo dan weer niet :-P.

soepkiepe
                            Deelnemer

9 cent is wel heel erg weinig vind ik.
                              Maar ja. Je bent er van af ja

Fearless
                              Deelnemer

9 cent is wel weinig. Maar goed beter iets als niets.
                                Hier zat het afgelopen zaterdag op 15 cent voor knip ijzer. .alu 80 cent.
                                Ligt er maar net aan waar je heen gaat en hoe je het aanlevert.

Fearless
                                Deelnemer

Gisteren 425 kilo 70 euro.

Aapje

Gemiddelde kale Corsa A die ik langsbreng (op de aanhanger) leverde mij 45~50 euro op.

Ik lever ze vaak zo aan:

Bij deze hing de tank met een gat erin en het onderblok nog in de auto… Uiteraard vloeistoffen aftappen :)

the aviator
                                    Deelnemer

Damm, wat een bedragen ten opzichte van wat het mij opleverde.. Vond het zelf ook erg laag, had het toch na moeten vragen.. Zo heb ik de chassis aangeleverd

Anoniem

ijzer prijzen zijn ook dag prijzen

omdat het aanbod en afname erg varieeert
                                        dus die 9 cnt kan best wel eens kunnen kloppen

als je net op t verkeerde moment brengt
                                        heb ik zlef meegemaakt

met een vracht zink
                                        wat uit de verbouwing van m,n huis kwam

was ik ook net 2 dagen te laat
                                        prijs was net gekelderd

maar ach ik was en jij bent er wel vanaf ;) :thumb

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.