Auto met sleuten en uitlaatgassen lampje.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Auto met sleuten en uitlaatgassen lampje.

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    kleinegee
    Deelnemer

Maar even opnieuw beginnen gezien het anders een grote waarboel gaat worden. vorig topic http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=161841
      Vorige week begon de auto vreemd te doen in eerste instantie onder de 2200 honderd toeren geen vermogen meer, wat opliep tot 3000.
      Auto uitgelezen, hieruit kwam de storing P2279. Na het een en ander te hebben opgezocht besloten de vacuüm slang te vervangen gezien hier een scheurtje in zat, echter zonder resultaat.
      Auto nogmaals aangesloten en uitgelezen met draaiende motor, tada P0400 de egr klep, deze schoongemaakt wat echt nodig was.
      Auto had vervolgens onderin weer vermogen en geen storingen. Na 50 km gaat het lampje met de auto met sleutel branden. Uitgelezen geen foutcode maar volgens het boekje een water in mijn Diesel–brandstoffilter. Maar nu gaat ook het lampje uitlaatgassen branden deze branden niet voorheen met de vervuilde EGR.
      Wat ik van plan ben is het volgende :
      DPF uitlezen met opcom kijken of Saturatie niet boven de 80% is (tip Jraaf thx )
      Nieuw brandstof filter.
      Nieuwe erg klep.
      Iemand nog andere ideeën

PYRO
      Deelnemer

heb jij de EGR schoon gemaakt zoals de link wat ik je gaf??

yzf1kr

Als je egr vuil was, dan zal je gasklephuis ook wel dicht zitten.

En kijk ook eens of je wervelkleppen nog werken.

kleinegee
          Deelnemer

Ik moet er even bij vermelden dat de auto opzich soepel rijd en dat na het schoonmaken van mijn egr het verbruik weer normaal is en het vermogen terug Gasklephuis ook gedaan.

Als het mijn wervelkleppen zijn zou de motor toch met enige regelmaat inhouden en afslaan?

opel-limbo
            Deelnemer

Hij heeft een 120pk motor die gechipt is naar 150pk, dus volgens mij heeft ie geen wervelkleppen.

Greets Roel

kleinegee
              Deelnemer

Klopt van 120 pk gechipt naar 150, even voor de zekerheid opgezocht geen wervelkleppen.

jraaf
                Deelnemer

@kleinegee wrote:

Klopt van 120 pk gechipt naar 150, even voor de zekerheid opgezocht geen wervelkleppen.

Onderschrift aanpassen naar Z1.9DT dan kan niemand zich meer vergissen :afro
                  Bij mij is ooit het gasklephuis vervangen. Was kaduuk, auto ging wel gelijk in noodloop. Dar heb je toch nog geen last van.

Groet jraaf

kleinegee
                  Deelnemer

Auto gaat niet in noodloop ( gelukkig niet ) misschien gek maar kan het niet mijn luchtmassa meter zijn ? en zo ja is deze zelf schoon te maken
                    Onderschrift aangepast :afro

jraaf
                    Deelnemer

Heb wel eens gelezen dat ze met de luchtdruk de maf schoonblazen. Weet echter niet of dit goed of schadelijk is. Mocht je ‘t willen proberen, wel in de inlaat blazen en een nieuwe kost volgens mij rond 300 euro :vertag

Groet Jurgen

kleinegee
                      Deelnemer

Vandaag alles nagelopen en opnieuw uitgelezen komt de P0400 weer boven, Onjuiste werking EGR. Het schoonmaken van de EGR heeft helaas geen zin gehad.
                        Daar in tegen is de auto wel lekker nagelopen
                        Nieuwe luchtfilter
                        Nieuwe brandstoffilter .
                        nieuwe vacuümslang en mijn gasklephuis is weer lekker schoon.
                        Iedereen BEDANKT :wors voor het meedenken en de tips :thumb
                        Nu opzoek naar een nieuwe egr.
                        Iemand nog een goed en goedkoop adresje?

grt Gerard

opel-limbo
                        Deelnemer
                          kleinegee
                          Deelnemer

iemand bekent met MTech.

foto is volgens mij niet goed maar motor code wel 139 euro ex verzend kosten is te doen.
                            http://www.opel-tuning.nl/indexx.php?View=page&part_id=851342&lhid=&lvid=&mid=43″ onclick=”window.open(this.href);return false;

wim-v6
                            Deelnemer

Opzich een betrouwbare verkoper, meestal niet de goedkoopste..

Willem

vectra-roels

mtech is een goede, maar waarom niet gelijk je egr afblinden?

kleinegee
                                Deelnemer

Bij de site van mtech saat dat dit wel kan bij de 150 pk maar niet bij de 120, EDS doet dit wel volgens mij. weet je iemand in de buurt van rotterdam dan >

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.