Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Auto maakt meer lawaai na rijden met aanhanger
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2014 om 08:12 #17268613
Hallo forumleden,
Onlangs heb ik een aanhanger (met dubbele as) achter de Corsa gehad met een redelijk gewicht (+- 850kg incl. aanhanger). Sindsdien maakt de auto echter meer lawaai bij het rijden, vooral bij hogere snelheden (90>). Ik heb gewoon rustig gereden en de auto mag tot 950kg trekken volgens de papieren. Onlangs is de auto nog voor een beurt (voordat ik met aanhanger ging rijden) geweest, waarbij we gevraagd hebben alles te controleren. Toen hebben ze wat dingen vervangen, olie ververst e.d.
Weet iemand wellicht waar het aan kan liggen?
Vriendelijke groet,
Aapje12316 oktober 2014 om 09:00 #18257439AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat voor lawaai hebben we het over ? Maakt de motor meer toeren bij dezelfde snelheid ? (dan heb je je koppeling om zeep geholpen), hoor je herrie vanuit je wiellagers ? Loopt er een rem aan omdat je een keer harder hebt moeten remmen als anders, en komt de rem niet goed los ? Heeft de achterkant flink laag gehangen (dan had je wel teveel kogeldruk trouwens) en zit de remkrachtverdeler vast, waardoor je vreemde dingen krijgt ?
Zomaar wat mogelijkheden die in me opkomen maar dan is het wel handig om te weten wát voor extra geluid je ervaart :)
16 oktober 2014 om 09:13 #18257440De tandemassers die ik heb gesleept hadden een max gewicht van 1750 tot 2000 kilo.
Dat mag je toch helemaal niet slepen met een corsa?! zijn er ook kleinere? Waar is de tandem dan voor? ;)
Misschien weegt ie leeg maar 750-850 kilo. Maar het geeft een hoop wrijving die extra 4 wielen.
wat carpento zegt! ;)
Wat voor geluid en waarvandaan dus :)16 oktober 2014 om 10:02 #18257441@Carpento wrote:
Wat voor lawaai hebben we het over ? Maakt de motor meer toeren bij dezelfde snelheid ? (dan heb je je koppeling om zeep geholpen), hoor je herrie vanuit je wiellagers ? Loopt er een rem aan omdat je een keer harder hebt moeten remmen als anders, en komt de rem niet goed los ? Heeft de achterkant flink laag gehangen (dan had je wel teveel kogeldruk trouwens) en zit de remkrachtverdeler vast, waardoor je vreemde dingen krijgt ?
Zomaar wat mogelijkheden die in me opkomen maar dan is het wel handig om te weten wát voor extra geluid je ervaart :)
De motor maakt evenveel toeren als normaal, maar het lawaai wat de motor (tenminste ik denk dat het de motor is) maakt is meer. Geen rare dingen met de remmen, de uitlaat is naar mijn weten ook nog goed.
Zoals al aangegeven heb ik gewoon rustig gereden, echter heb ik een keer stevig moeten remmen omdat ik bijna afgesneden werd. Ik heb echter niet het gevoel dat de remmen anders doen dan normaal. De achterkant heeft toen wel wat laag gehangen aangezien er ook mensen achterin zaten, maar niet veel lager dan normaal met mensen achterin. Het gewicht heb ik zoveel mogelijk verdeeld over de aanhanger.Ook nog handig om even te vermelden, aangezien je het aangeeft in je bericht: Ze hebben bij de vorige beurt (zo’n 3 maand geleden) de wiellagers vervangen.
@kaneelschep wrote:De tandemassers die ik heb gesleept hadden een max gewicht van 1750 tot 2000 kilo.
Dat mag je toch helemaal niet slepen met een corsa?! zijn er ook kleinere? Waar is de tandem dan voor? ;)
Misschien weegt ie leeg maar 750-850 kilo. Maar het geeft een hoop wrijving die extra 4 wielen.
wat carpento zegt! ;)
Wat voor geluid en waarvandaan dus :)De aanhanger die ik kon lenen was een tandemasser(geremd), dus dat was voor mij het makkelijkst. Het lediggewicht was volgens hem zo’n 300kg (was geen enorme aanhanger hoor). Samen met een gewicht van zo’n 500kg dat er op de aanhanger lag, kom ik dus rond de 800. De corsa mag volgens de boekjes 950kg trekken, dus ik dacht wel safe te zitten.
De aanhanger heeft 2 assen van elk 750kg heeft de eigenaar uitgelegd, dus ook dat was geen probleem qua gewicht.16 oktober 2014 om 13:58 #18257442Uitlaat kapot wellicht?
En dat heeft dan verder niets te maken met die aanhanger, gewoon toeval.16 oktober 2014 om 14:10 #18257443de motor maakt meer lawaai zeg je.
lawaai in de vorm dat ie meer tikt?wat voor motor inhoud heb je? dat is ook wel intresant om te weten.
zo kan een 1.4 namelijk al eerder kapot lopen met een tandem asser dan bijvoorbeeld een 2.0 (al kan een 1.4 ook zat hebben)als het echt de motor is die nu ander geluid maakt dan anders zouden het je kleppen kunnen zijn, die krijgen wel op hun flikker met 800 kilo er achter natuurlijk.
alleen dan zou je getikker moeten horen.
misschien kun je iets duidelijker zijn over wat voor geluid je hoort.16 oktober 2014 om 16:12 #18257444@kaneelschep wrote:
De tandemassers die ik heb gesleept hadden een max gewicht van 1750 tot 2000 kilo.
Dat mag je toch helemaal niet slepen met een corsa?! zijn er ook kleinere? Waar is de tandem dan voor? ;)
Misschien weegt ie leeg maar 750-850 kilo. Maar het geeft een hoop wrijving die extra 4 wielen.
wat carpento zegt! ;)
Wat voor geluid en waarvandaan dus :)Ja hoor ik mag een dubbel / tandemasser gewoon trekken met mijn Corsa-B turbo diesel (E bij B(C) rijbewijs)
Zolang de totale massa wat de aanhanger letterlijk op dat moment weegt maar niet boven het maximaal trekgewicht van de Corsa (950kg).Ik doe dat dan ook gewoon.
Ok versleep zelfs vaak zat de 860 kilo wegende auto ambulance met de Corsa.
En dat is dan over de dubbele 80km wegen nog meest linkerbaan werk ook met al die trutjes bij de stoplichten.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 oktober 2014 om 16:51 #18257445Dan heb je ook een sterke diesel wim.
Ik heb met de d kadett 1.2s ook met een tandemasser oprijwagen gereden.
De heenreis leeg.. dat ging nog wel. Daarna met een fiat cincucento er op terig.
Ook. Dat ging… al behoorde ik toen zeker onder die langzame trutjes.. snel van de plek kwam ik nieyt.
Toen ik op de 80 weg de 80 had bereikt en nog wat gas gaf begon er ff wat te tikken in het blok. Gas dus ook maar weer los gelaten. Was het getik ook over.
Dus het ligt er ook zeker aan wat voor blok je er in hebt.
Maar als je eenmaal maar rolt gaat het vaak wel.16 oktober 2014 om 21:10 #18257446Vandaag toch nog maar even langs de vaste garage gereden. Daar hebben ze me verteld dat de voorkant niet (goed?) gebalanceerd is en dat het daardoor kwam. De voorkant moest gebalanceerd worden en er moesten 2 nieuwe banden op. Dus hiervoor staat volgende week een afspraak.
17 oktober 2014 om 08:33 #18257447AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dan zal de samenhang met het aanhanger-verhaal wel toevallig zijn ;)
17 oktober 2014 om 19:00 #18257448Heel toevallig inderdaad.
Heeft werkelijk bijzonder weinig met elkaar te maken namelijk.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 december 2014 om 18:06 #18257449En ik het probleem nu opgelost. Maak anders een filmpje en zet het op YouTube en geef de link cm Door dan kan iedereen her zelf horen. Want een ieder ik nu aan het gissen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.