auto loopt slecht en stottert bij rijden.

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren auto loopt slecht en stottert bij rijden.

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236963
    ton_koene
      Lid sinds:
      22 March 2012

      goede middag even voorstellen ik heet Ton 64 jaar en woon in Honserlersdijk en sinds paar dagen op forum.Ik rij sinds ongeveer half jaar een opel vectra 1.8 16v zoiets.
      Heb verleden week na boodschap pech,ANWB gebeld en die heeft geconstateerd dat mijn nokkenassensor stuk was deze heeft hij getest door accuklemmen op mijn accu te zetten en een piekspanning veroorzaakt.
      auto naar gagrage laten brengen en door monteur nokkeassensor en krukassensor laten vervangen. ook gelijk
      mijn distributieriem en waterpomp ook gelijk spanrol en riem.
      maar mijn auto heeft een piekspanning gehad en loopt zoals ze baas en houdt in,ook het dasbordlampje van motor blijft branden.

      de auto kan pas einde van de week uitgelezen worden.
      kan iemand mijn auto in de buurt van den haag ,honderlersdijk,kan uitlezen of
      wat ik moet doen om het te verhelpen.

      alvast bedankt Ton.

      #17871228
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Brande het lampje niet voordat je de distributieriem hebt laten vervangen? En wat is inhouden? Komt hij wel boven de 4500 toeren uit? Zijn de nokkenas en krukassensor vervangen door orginele gm onderdleen of imitatie?

        #17871229
        ton_koene
          Lid sinds:
          22 March 2012

          haasje,

          Dat weet ik niet,na dat auto door anwb is meegenomen heb ik er niet meer ingezeten.
          voor dat deze kaduk ging brande dat motorlampje dasbord niet.weet ook niet of de sensorren orgineel zijn,maar kan ik opvragen.

          ps,de auto start en rijdt wel alleen met gasgeven stottert hij even en met schakelen naar hogere versnelling.momteur heeft gezegd dat de nokkenassensor is goed geeft in ohms doorgemetensignaal op klem 2 tov massa,komt geen 5 volt signaal naar nokkenas sensor,ergklep
          probleen zit in computer volgens monteur?

          uitgelezen storingscode p0340nokkenasciruit storing.

          is voor mij allemaal abacadabra :angel

          ton.

          #17871230
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Ik neem aan een Vectra van 1995 t/m 1999 (Vectra-B1).

            met een X18XE motor (zie kentekenbewijs)..

            p0340 nokkenassensor storing in Circuit = Sesnor Vervangen voor een ORIGINELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sensor..

            willem

            #17871231
            ton_koene
              Lid sinds:
              22 March 2012

              bedankt dat u reageert op mijn probleem,

              heb net contact gehad met mijn garage en die vertelde dat er geen orginele
              nokkenascensor in is gezet.
              Hij gaat morgen een orginele bestellen en belt mij morgen op om hem te plaatsen.
              ik hou jullie op de hoogte hoe dit afloopt.

              alvast bedankt voor de adviezen.

              Ton.

              #17871232
              ton_koene
                Lid sinds:
                22 March 2012

                goeden avond allemaal. :D

                Nog even over mijn Vectra na plaatsing van mijn topic hier heeft Wim-v6
                mij een email gestuurt om mijn vectra uit te lezen door hem,wat ik natuurlijk gelijk op
                ingesprongen ben.
                In begin van de avond ( ben net terug uit berkel) kwam bij uitlezen alleen de nokkenascensor naar voren met foutmelding.
                Wim en Carlo vonden de auto slecht lopen en sputteren en de bedrading van de bougies nagekeken en kwamen tot ondekking dat mijn bobine niet in orde was.
                Gelukkig hadden ze er nog een liggen en al mijn problemen zijn opgelost,op de nokkenascensor na deze word morgen vervangen door orginele :D de klus was met half uurtje gedaan en koffie gedronken daar.( ze hadden alleen geen koek erbij)
                Wim en Carlo hartelijk dank dat jullie mij wilde helpen met het oplossen van het probleem van de auto.

                ps. ;) de Vectra loopt weer als een zonnetje

                #17871233
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Moet je Ron ook Even bedanken natuurlijk, voor de Heerlijke koffie, al had Ron dan de koe doodgereden, had er geen melk bij Gloeiende..

                  Weer blij dat we iemand hebben kunnen helpen op deze manier…

                  Willem

                  #17871234
                  ton_koene
                    Lid sinds:
                    22 March 2012

                    Ron sollie dak jou vergeten ben om je te bedanken voor de koffie.

                    Zon senceo werkt wel lekker he,je zou heel geschikt zijn om een koffietentje over te nemen of om te beheren.
                    bedank Ron voor dat bakkie. :D

                    ton.

                    #17871235
                    krasy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 March 2010

                      :thumbup (wat zouden we zijn zonder elkaar)

                      #17871236
                      ton_koene
                        Lid sinds:
                        22 March 2012

                        Goedemorgen,

                        Nog steeds geen goede nokkenassensor kunnen vinden voor mijn opel vectra caravan
                        1999 alles al geprobeerd zijn al diverse nieuwe sensors ingezet en mijn motorlampje
                        blijft maar steeds branden.
                        mijn vraag past een 2dehands sensor van een 1.6 in mijn 1.8 motor,kan er een kopen?
                        wie helpt mij uit de brand.

                        graag antwoord.

                        Ton.

                        #17871237
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Hoi bij dit type motoren kun je de sensor niet uitwisselen met een 1.6 wel met een 2.0 x20xev, c18xe(l) of x20xer, of y22xe of x22xe. Maar dat is afhankelijk van het type sensor.

                          Er zijn ronde en vierkante geleverd.

                          Is je kabel vlakbij de sensor gesoldeerd? Dan hebben ze het oude type vierkant vervangen voor een ronde wat ook wel eens problemen oplevert.

                          #17871238
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Sensoren C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE (let op tot bepaald bouwjaar) zijn hetzelfde

                            Sensoren van de X20XEV vanaf bepaald boujaar, X20XER X22XE vanaf bepaald bouwjaar, Y22XE, Z22XE zijn met een andere stekker…

                            Willem

                            #17871239
                            Dolby
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              Goed om te lezen dat er mensen zijn die elkaar helpen. :thumb Echt top.

                              Nu hopen dat je snel een goedwerkende sensor krijgt zodat je Vectra helemaal goed gaat lopen. :D

                              #17871240
                              camper
                                Lid sinds:
                                25 December 2011

                                heb n og een sensor liggen van
                                een y22xer mag je gratis oiphalen

                                #17871241
                                camper
                                  Lid sinds:
                                  25 December 2011

                                  komt uit mijn omega

                                  #17871242
                                  ton_koene
                                    Lid sinds:
                                    22 March 2012

                                    Hallo allemaal.
                                    Ga het verhaal over de nokkenassensor afmaken.
                                    Ben van de week een orginele sensor wezen halen in Eindhoven en vandaag is hij er ingezet( camper bedankt voor het aanbod)
                                    De auto rijdt weer naar behoren en dat mijn Vectra de eerste jaren blijft lopen alles zon beetje gedaan nu aan de motor.
                                    De auto gaat eerders naar de spuiter plaatwerker om 2 plekken bij te werken lelijke plek bij dak en achterklep en bij een wielkastrand en roest
                                    plek,
                                    kijk rond voor een stel velgen op markplaats hier op forum in Amsterdam bij TWA ik gebeld en ik en afgelopen zondagmiddag er heen gereden daar gekomen zijn het 5 gaatsvelgen :fy1 op de foto zaten de opelplaatjes erop en mooit overgehad en mijn auto 4 gaats :wub
                                    ben terug gereden en ff naar schiphol geweest met kinderen kijken naar landen en opstijgen van vliegtuigen.Dus ben nog opzoek woor er wel beetje moedeloos van sinds ik deze auto gekocht hebt.

                                    Ton.

                                    #17871243
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      >> Nokkenassensor

                                      – toch die Originele sensor, die zo belangrijk is, en die garage van je, had daar nooit problemen mee, Dus wel in dit geval…. haha, mooi dat het opgelost is.

                                      >> Velgen

                                      Klaagt niet zo joh… :jerry :jerry

                                      Gewoon goed zoeken naar 4gaats wielen.

                                      Ook van de Corsa-A en B, Astra-F en G, Vectra-A(4gaats) en B1(4gaats) passen op jouw auto..

                                      Willem

                                      #17871244
                                      opel gait
                                        Lid sinds:
                                        3 May 2010

                                        Nou, ik weet niet hoelang je hem al hebt. Maar ik heb deze nu 10 jaar en al 4 nokkenassensoren versleten

                                        #17871245
                                        imported_Renee
                                          Lid sinds:
                                          12 May 2012

                                          Mijn astra H houd in en schokt tijdens het rijden (als hij warm is)

                                          Hallo, Mijn is Renee. vandaag voor het eerst, ik hoop dan ook of er iemand is die mij kan helpen.

                                          Sinds kort heeft mijn astra H bj04, een klein probleempje, tijdens het rijden schokt hij erg alleen bij lage toeren en als ik mijn gas los laat en weer gas bij geeft, begint hij behoorlijk te schokken dit gebeurt alleen als hij de motor warm is, ik kan dan amper stapvoets of tussen de 50 en 80km rijden. Ben al bij de garage geweest maar die zeggen zolang er GEEN lampje brand kan ik er niets mee, en ze hebben de egr klep vervangen geen niets probleem blijft. sensor bij de uitlaat vervangen probleem blijft, nu het steeds warmmer word buiten, word het alleen maar erger het heeft mij al ruim 600 euro gekost, maar probleem blijft, garage kan niets meer doen, Ik word er gek van.

                                          Misschien dat 1 van jullie weten wat het probleem is, hij heeft nu 120.000 km. Ik hoop dat jullie hier wat antwoorden ophebben.
                                          GR Renee

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.