Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto lijkt wel niet goed te koelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2011 om 16:44 #17240248
hallo
als ik in het begin rustig de auto laat warm lopen is er niks aan de hand.
als ik de snelweg op rij wordt hij al snel z’n beetje rondt de 90 graden.
nou weet ik niet of dit echt slecht is hoor.
maar ik ga over 2weken op vakantie met deze auto opel vectra-b 2.5 v6 1996.
hij heeft het zeker zwaar als ik het pad op kom rijden nachts of overdag maakt niet uit.
ventilator slaat wel aan trouwens.groetjes
10 juli 2011 om 17:03 #17906765mijne hangt als hij warm is zo rond de 80 graden,vectra b x20xev
10 juli 2011 om 17:04 #1790676690° is doodnormaal
10 juli 2011 om 17:07 #1790676790 graden mag ie worden, mijn V6 hangt altijd rond de 80 a 85 graden op de snelweg, en 90 in stadsverkeer.
je kan wel eens je massa kabels nakijken of extra aanleggen, daarmee is bij mij de meter minder aan gaan geven.
Willem
10 juli 2011 om 17:19 #17906768oke het leek nogal raar omdat hij eerst normaal blijft en opeens stijgt hij omhoog
ook als ik me airco aanzet zakt hij naar normale temp zo rondt de 83 graden
10 juli 2011 om 17:23 #17906769klopt, met airco aan draait de koelvin continu mee..
Willem
10 juli 2011 om 19:16 #17906770Hebben julie nog enkele goeie tips voor een trip van 1500 kilometer banden heb ik al nieuw
10 juli 2011 om 19:32 #17906771de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90
vorige jaar de thermostaat vervangen.
wat kan het dan zijn??10 juli 2011 om 19:38 #17906772@djuricic wrote:
de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90
vorige jaar de thermostaat vervangen.
wat kan het dan zijn??Das dan geen V6, anders word ie errug warm.
zeker de smallblocks mogen lekker warm worden…
Willem
10 juli 2011 om 19:41 #17906773klopt het is een x18xe1
10 juli 2011 om 20:56 #17906764@qoesee wrote:
Hebben julie nog enkele goeie tips voor een trip van 1500 kilometer banden heb ik al nieuw
ik zou zeggen CC das altijd lekker. en op tijd tanken. :P
genoeg eten en drinken en gaan. verder zou ik alles even nalopen (werkt alles enzo) en voor de zekerheid een busje olie en koelvloeistof meenemen. je weet het maar nooit. in ieder geval succes met je reis.!10 juli 2011 om 21:14 #17906774Opel gebruikt een hogedruksysteem voor de koelvloeistof.
Bij mijn Z16SE kan ie gerust 100 celsius worden, maar doet ie alleen als het echt warm is buiten (27+) als k in de stad rij.
Verder blijft ie rond de 90, de meeste km’s maak ik buiten de bebouwde kom.Back ontopic :
Vergeet vooral niet je reservewiel op spanning te zetten!!
Gevarendriehoek aanwezig? Veiligheidshesje aanwezig? Verbandtrommel in orde?
Controleer de verlichting, en vloeistoffen.
Als dat in orde zit, kun je genieten van je vakantie!11 juli 2011 om 11:07 #17906775oke bedankt voor de hulp
11 juli 2011 om 12:10 #17906776dus ik hoef me geen zorgen te maken dat die tegen de 100 aanloopt
en bedankt voor de tips11 juli 2011 om 18:23 #17906777@wim-v6 wrote:
@djuricic wrote:
de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90
vorige jaar de thermostaat vervangen.
wat kan het dan zijn??Das dan geen V6, anders word ie errug warm.
zeker de smallblocks mogen lekker warm worden…
Willem
? tegen mij heb je wat anders gezegd.. ik heb dus wel een v6 en die wordt met gemak wel zo warm.
Vandaag weer, met airco aan, op snelweg bij 120 km/h en meer, loopt temp op naar 95 tot 97,5 en meer graden. en was ‘t echt heet buiten ? nee.11 juli 2011 om 18:28 #17906778@qoesee wrote:
Hebben julie nog enkele goeie tips voor een trip van 1500 kilometer banden heb ik al nieuw
Zorg dat je per persoon een liter water in je auto hebt.
Zeker nu in de zomer, je hoeft maar een uurtje of 2 -3 vast komen te zitten tussen het vakantieverkeer, dan krijg je al snel heel veel dorst.11 juli 2011 om 18:33 #17906779yzf1kr, dat heeft toch niks met de (technische staat van de) auto te maken..
Voor dat soort tips kan je ook op forum van de Libelle, autokampioen of de nierstichting terecht. :wink:11 juli 2011 om 19:16 #17906780Nou, af en toe lijkt het hier wel het Libelle forum hoor.
En daarbij, als je koeling niet werkt, dan is dat water ook handig.
11 juli 2011 om 19:17 #17906781@Jerremy wrote:
yzf1kr, dat heeft toch niks met de (technische staat van de) auto te maken..
Voor dat soort tips kan je ook op forum van de Libelle, autokampioen of de nierstichting terecht. :wink:LOL :jerry :jerry :jerry
12 juli 2011 om 20:40 #17906782@Jerremy wrote:
@wim-v6 wrote:
@djuricic wrote:
de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90
vorige jaar de thermostaat vervangen.
wat kan het dan zijn??Das dan geen V6, anders word ie errug warm.
zeker de smallblocks mogen lekker warm worden…
Willem
? tegen mij heb je wat anders gezegd.. ik heb dus wel een v6 en die wordt met gemak wel zo warm.
Vandaag weer, met airco aan, op snelweg bij 120 km/h en meer, loopt temp op naar 95 tot 97,5 en meer graden. en was ‘t echt heet buiten ? nee.Klopt ook wel jeroen, gemiddeld gezien word de Vectra-B V6 minder warm als de Calibra en Vectra-A, dit kan aan de koelcapaciteit liggen, of aan de thermoschakelaars.
thermosstaat staat hierbuiten, deze is voor de 2.5 2.6 3.0 en 3.2 hetzelfde.
zo ook bij jouw auto kan dit aan de capaciteit van de radiateur liggen.
deze motoren mogen ook over de 100graden heen komen..
Eerst maar eens kijken wat ze doet met een nieuw koelblok erin Jeroen.
> Als de airco aanstaat kan de motor ook warmer worden omdat de Condensor best wel warm word.
Willem
14 juli 2011 om 17:23 #17906783bedankt voor alle tips
ik had nog een 1 vraag soms lijkt me auto wel niet de laatste versnelling te gebruiken
als ik 120 rij zit hij op 3000 toeren kwam ik gister achter(rij de laatste tijd niet vaak meer op de snel weg)
in die automaat zitten toch ook gewoon 5 versnellingen14 juli 2011 om 17:33 #17906784nope in de AF22 bak zitten 4 versnellingen en 1 achteruit (dus als je het zo bekijkt zijn het er 5 ja ;))
14 juli 2011 om 17:35 #17906785aaaah dacht ik al
had ergens gelezen een keer maar wist het niet meer zeker
maar die 3000 toeren zijn duzz wel normaal ??14 juli 2011 om 20:49 #17906786@wim-v6 wrote:
@Jerremy wrote:
@wim-v6 wrote:
@djuricic wrote:
de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90
vorige jaar de thermostaat vervangen.
wat kan het dan zijn??Das dan geen V6, anders word ie errug warm.
zeker de smallblocks mogen lekker warm worden…
Willem
? tegen mij heb je wat anders gezegd.. ik heb dus wel een v6 en die wordt met gemak wel zo warm.
Vandaag weer, met airco aan, op snelweg bij 120 km/h en meer, loopt temp op naar 95 tot 97,5 en meer graden. en was ‘t echt heet buiten ? nee.Klopt ook wel jeroen, gemiddeld gezien word de Vectra-B V6 minder warm als de Calibra en Vectra-A, dit kan aan de koelcapaciteit liggen, of aan de thermoschakelaars.
thermosstaat staat hierbuiten, deze is voor de 2.5 2.6 3.0 en 3.2 hetzelfde.
zo ook bij jouw auto kan dit aan de capaciteit van de radiateur liggen.
deze motoren mogen ook over de 100graden heen komen..
Eerst maar eens kijken wat ze doet met een nieuw koelblok erin Jeroen.
> Als de airco aanstaat kan de motor ook warmer worden omdat de Condensor best wel warm word.
Willem
Maar ik heb het helemaal niet over de thermostaat :???:
Of die over de 100 graden mag komen, en dat dat ‘normaal’ nou ja ik weet ‘t niet hoor. Zou jou wel is willen horen als dat bij jouw auto vaak gebeurd.15 juli 2011 om 18:57 #17906787ja, Ik heb meerdere V6en gereden in de vectra-A, calibra, deze worden vaak warmer dan 90 graden, en de mijne doet op de op-com en tech-II ook hoger als op de meter, weer niet welke ik moet geloven, maar als de op-com / Tech-II klopt kom ik ook wel op 95 graden op de snelweg en 100graden in de stad.
ik durf echt niet te zeggen hoe warm ze exact word..
bijde sensoren zijn niet lang geleden samen met de thermosstaat, waterpomp en koelvloeistof vervangen..
als de meter erg hoog oploopt zou ik het zeker niet fijn vinden, heb m ook wel geknepen toen met dat massaprobleem en continu de meter boven de 100 graden!!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.