Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Auto lijkt te zweven tijdens het rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2009 om 18:47 #17208832
Ik rijd nu al 2 dagen met men Monza naar het werk. Ik moet ook een 20km over de snelweg hiermee. Nu heb ik sinds kort het gevoel dat de auto begint te zweven bij 110km/h (soms ook bij lagere snelheden). hij stuurt precies ineens naar rechts en dan precies weer naar links en je moet steeds corrigeren. Je voelt precies dat hij niet echt baanvast is. Ik heb daar hiervoor nog geen probleem mee gehad. Waar kan dat aan liggen? Ik heb hem eens op de brug gezet en ik vind nergens geen speling op de stuurgewrichten enzo. ik dacht misschien dat de servo olie misschien aan vervanging toe is. Hij heeft nu met de winter lange tijd stilgestaan en ik denk dat er misschien water bij de servo olie is geraakt. Wat zou dit nog kunnen zijn? Ik heb ook redelijk hoge banden maar die liggen er al sinds het begin op en dan zou ik het daarvoor ook al gevoeld hebben. Enig idee jullie?
9 februari 2009 om 19:17 #17466146misschien banden even uitlijnen? Dan voel je dat ook namelijk
9 februari 2009 om 19:21 #17466147Uitlijnen zou ik raar vinden want hij trekt niet echt in zijn stuur en het is maar soms , hij rijdt ook recht als je het stuur loslaat. (je kan het precies omschrijven dat er ineens een zware windstoot komt langst links of rechts dan voel je ook dat je auto ineens wegtrekt)
9 februari 2009 om 19:25 #17466148haha ik zocht op zweverig, en kijk eens wat ik vind:
Bandenspanning
Bandenspanning speelt een belangrijke rol bij het rijgedrag van de auto!
Als de bandenspanning te laag is rijd de auto een beetje zweverig over de weg en slijten de banden aan de binnen- en buitenkant.op deze site:
http://www.hoto.nl/pageID_6040787.htmlGeen idee of dat het zal zijn, maar goedkoop om te testen toch? :)
9 februari 2009 om 19:26 #17466149Draagarm-rubbers?
Rubber waar die bout door je draagarm gaat?
Hulpstuurarm?
Bandenspanning?
Fuseekogel?
9 februari 2009 om 19:27 #17466150En dit:
Ik had vooral een wat zweverig gevoel in het stuur bij hogere snelheden, na uitlijnen was dat gevoel weg.
vanaf deze site:
http://www.corollaforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=25923&p=5756859 februari 2009 om 19:27 #17466151allemaal gecheckt, bandenspanning staat op 2.2 bar vooraan en 2.0bar achteraan. Heb daarstrax de auto in het keuringsstation omhoog gezet en ik vind nergens speling of iet vreemds. Volgens mij ligt het aan het suurhuis ofzo.
9 februari 2009 om 19:30 #17466152Ik ga hem van de week wel eens bij keuring na ongeval op de brug zetten en dan kan hij meteen uitgelijnd worden
9 februari 2009 om 22:15 #17466153Schokbrekers okay?
Ff een keer hard op de balk tussen de koplampen drukken en kijken hoe snel ie zijn oude postie is terug komt…10 februari 2009 om 10:30 #17466154Schobrekers zijn ook hebben een wegcontact van 64% eusama
10 februari 2009 om 14:06 #17466155Ik ben net terug met de wagen van de bandenboer. Heb hem volledig laten uitlijnen en 4 nieuwe banden erop laten zwieren. Maar de wagen stond praktisch goe qua wielvluchten enzo, ze hebben hem dan iets bijgeregeld zodat hij perfect recht staat. Nu heb ik nog steeds de indruk dat hij zowat van links naar rechts zwiepert tijdens het rijden. ik denk toch dat ik in het stuurhuis moet zoeken. Het stuurhuis verliest of lekt nergens olie, dus ik zou denken dat er water in de olie is geraakt door de lange stilstand en de hevig koude, en aangezien water samendrukbaar is kan het wel is zijn dat hij hierdoor wat wegtrekt ofzo.
10 februari 2009 om 15:04 #17466156Dat lijkt me niet, ik denk dat je toch moet gaan zoeken in vering, demping, stuur en/of fuseekogels (al had dit op moeten vallen met uitlijnen)
10 februari 2009 om 15:39 #17466157origineel gepost door Goossens Bjorn
Ik ben net terug met de wagen van de bandenboer. Heb hem volledig laten uitlijnen en 4 nieuwe banden erop laten zwieren. Maar de wagen stond praktisch goe qua wielvluchten enzo, ze hebben hem dan iets bijgeregeld zodat hij perfect recht staat. Nu heb ik nog steeds de indruk dat hij zowat van links naar rechts zwiepert tijdens het rijden. ik denk toch dat ik in het stuurhuis moet zoeken. Het stuurhuis verliest of lekt nergens olie, dus ik zou denken dat er water in de olie is geraakt door de lange stilstand en de hevig koude, en aangezien water samendrukbaar is kan het wel is zijn dat hij hierdoor wat wegtrekt ofzo.water is net zo min comprimeerbaar als olie hoor.
dus daar hoef je het niet te zoeken.eerder speling ergens in het stuursysteem.
10 februari 2009 om 16:12 #17466158ga er maar vanuit als je auto voor langere tijd stil heeft gestaan dat je rubbers van de draagarmen en reactiestangen zijn uitgedroogt
als je dan weer gaat rijden zijn ze hard en komt er ruimte op
dit kun je pas zien als je je oude rubbers naast nieuwen houd
ik had het zelfde probleem met m’n senator oude rubbers leken kwa vorm helemaal niet meer op de oude rubbers10 februari 2009 om 21:02 #17466159:hmmzmijn dodge ram van zweeft ook maar dit komt omdat de rubbers van de ophanging een beetje verouderd zijn
12 februari 2009 om 18:00 #17466160ik denk dat ik et zowat gevonden heb. Toen ik weer met de Monza ben beginnen rijden was het slecht weer en véél wind. Ben net weer met de Monza gaan rijden en hij trekt ineens niet meer in zijn stuur :D. Volgens mij was de wind toch de boosdoener maar des te beter.
12 februari 2009 om 18:08 #17466161origineel gepost door Goossens Bjorn
ik denk dat ik et zowat gevonden heb. Toen ik weer met de Monza ben beginnen rijden was het slecht weer en véél wind. Ben net weer met de Monza gaan rijden en hij trekt ineens niet meer in zijn stuur :D. Volgens mij was de wind toch de boosdoener maar des te beter.heb ik nog nooit last van gehad met harde zij wind
is een auto van 1400kg en kan volgens mij nooit veel last hebben van zij wind12 februari 2009 om 18:14 #17466162O nee?
13 februari 2009 om 04:27 #17466163reed voorbije week met mijn rekord van antwerpen naar gent en had ook veel last van zijwind, had het nog willen posten hier maar dacht dat je dat wel zelf zou geweten hebben…..
grtz ziggy
13 februari 2009 om 08:02 #17466164ik heb zelf (wel met een golf :agent ) hetzelfde, maar ik verdenk ook de rubbers. Het is zo erg dat ik liever niet de snelweg op ga. Heb nieuwe liggen, als ze er op zitten dan post ik het verschil wel even
13 februari 2009 om 09:36 #17466165Met een Monza mag je niet veel last hebben van zijwind teminste als je een GSE of een A1 met S-veren hebt en dan nog een platte banden dan heb je praktisch geen last van zijwind.
Heb je een originele Monza met van die hoge veren en 195/70-14 of 205/60-15 banden dan heb je daar zeker meer last van,alleen nog niet gek veel met een auto van dat gewicht toch wel vast op de weg ligt.
13 februari 2009 om 18:47 #17466166heb vandaag weer naar het werk gereden en de wagen reed gewoon weer doodleuk normaal zoals vroeger dus het was echt de wind wel. En idd het ligt gewoon aan mijn super hoge banden 175/70 r14 en met de orginele veren eronder.
13 februari 2009 om 19:48 #17466167Dat verklaar al een hele boel die 175,tig banden:
Neem maar eens een GSE onderstel (Stuggere veren Monroe schokdempers en stuggere bussen in de vooras en dikkere stabi stang) en dan een veerpootbrug en dan een brede 17ners die niet hoog zijn.
Of pak eens stugge korte Mantzel veren en Koni geel.Moet je eens kijken wat zo,n Monza dan op de weg ligt,nu is het niks aparts,wegligging van zo,n Monza kan met aftermarket spul echt stukke verbeterd worden.
13 februari 2009 om 19:55 #17466168Ik laat alles lekker orgineel zitten :) vind dat ook zo zen charmes hebben en ik heb er net 4 nieuwe banden onder gestoken dus die zullen eerst op gereden moeten worden eer er grotere velgen onder komen :)
14 februari 2009 om 16:37 #174661692 setjes is nooit verkeerd, gebruik ook altijd apart setje voor in winter.
Niemand 4x veren liggen voor commodore C die de auto verlagen ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.