Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › auto kopen in duitsland
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2010 om 18:56 #17228120
ik heb net op ebay een e kadett uit 85 gekocht.
nu is mijn vraag hoe dat verder gaat.moet je hem daar ook bij het postkantoor overschrijven?
wat kosten export kenteken platen of kan ik beter een ambulance huren?er zitten bij hem op kenteken (dikke) spoorverbreders tussen.
krijg ik die dan automatisch ook op kenteken of moet ik daarvoor naar lelystad?6 november 2010 om 19:00 #17754962origineel gepost door E+Bkadett
ik heb net op ebay een e kadett uit 85 gekocht.
nu is mijn vraag hoe dat verder gaat.moet je hem daar ook bij het postkantoor overschrijven?
nee, hoeft niet, als je deze op de aanhanger zet, wel alle papieren meenemenwat kosten export kenteken platen of kan ik beter een ambulance huren?, geen idee, maar meestal zal een aanhanger goedkoper zijn denk ik
er zitten bij hem op kenteken (dikke) spoorverbreders tussen.
krijg ik die dan automatisch ook op kenteken of moet ik daarvoor naar lelystad?
als het allemaal op de brief staat, incl de daar bij horende spoorbreedte moet dat goed gaan6 november 2010 om 19:09 #17754963hebben ze in duitsland geen vrijwaring nodig dan zoals hier?
als het goed is staan ze op kenteken , tenminste dat staat in de advertentie
6 november 2010 om 19:36 #17754964origineel gepost door E+Bkadett
hebben ze in duitsland geen vrijwaring nodig dan zoals hier?als het goed is staan ze op kenteken , tenminste dat staat in de advertentie
De verkopende partij moet zijn auto bij het verkeersamb uitschrijven en dan krijg je een kraftfarzeug brief erbij. Deze heb je nodig bij de rdw.
Als het niet te ver in duitsland is zou ik aan de verkopende partij de oude kentekenplaten erbij vragen (zonder de zegels, want die gaan eraf zodra je de kraftzeug brief krijgt) en dan naar huis rijden met alle risico die dan hebt. Je kunt ook dag kentekens aanvragen in duitsland. Ik geloof dat je daarmee niet in nederland mag rijden.
Het veiligste is denk ik toch een ambulance dan…
6 november 2010 om 20:05 #17754965Welnee, je neemt de Fahrzeugbrief mee van de eigenaar, zet de auto op een kar en rijdt naar Nederland. Je woont in Groningen dus je kan of een eendags kenteken (telefonisch) aanvragen of je zet hem weer op de ambulance en rijdt naar de RDW. `s ochtends kan je zonder afspraak terecht. Je legt alle papieren op de balie en klaar. Na de schouw ga je weer naar de balie en dan naar de Douane een balie verder. Het benodigde formulier moet je eerst downloaden op de site van Belastindienst. Dit vul je zo ver mogelijk in en geef je aan de beambte van de douane. Die zegt bedankt en dan kan je naar huis. Je krijgt dan na een week het kenteken thuis. Je kan ook gelijk een APK doen bij de RDW. Gaat in een moeite door.
6 november 2010 om 20:12 #17754966origineel gepost door Arjen
Welnee, je neemt de Fahrzeugbrief mee van de eigenaar, zet de auto op een kar en rijdt naar Nederland. Je woont in Groningen dus je kan of een eendags kenteken (telefonisch) aanvragen of je zet hem weer op de ambulance en rijdt naar de RDW. `s ochtends kan je zonder afspraak terecht. Je legt alle papieren op de balie en klaar. Na de schouw ga je weer naar de balie en dan naar de Douane een balie verder. Het benodigde formulier moet je eerst downloaden op de site van Belastindienst. Dit vul je zo ver mogelijk in en geef je aan de beambte van de douane. Die zegt bedankt en dan kan je naar huis. Je krijgt dan na een week het kenteken thuis. Je kan ook gelijk een APK doen bij de RDW. Gaat in een moeite door.Zoals Arjen al verteld gaat dat heel snel. Ik heb via importautos.nl de belastingbrief laten invullen. Dat kostte me 75 euro maar dan hoef je zelf niet alles meer uit te zoeken met de verschillende opties/extra’s de auto heeft. Ik heb die belastingbrief van hun ingeleverd en de rdw keuring doorstaan en ik had alles in nog geen twee weken geregeld.
6 november 2010 om 20:17 #17754967AnoniemLid sinds:
1 January 1970bijna helemaal goed arjen
enkel hoef je dat belastingforumlier niet te downloaden
mag je ter plaatse invullenalthans 3 week geleden nog wel
kostten van het keruen is 60 euro
moet de auto gewogen worden komt er 3 tientjes bijomdat de auto belasting vrij is
kost het douane deel nietsen in principe moeten ze alles overnemen wat op de duitse brief staat
zo hebben ze bij mij ook de g van gas op t nederlandse kentken vermeld
terwijl op moment van kenteken keuren de motor niet eens liep
en de gasinstalatie veel te oud was
om gewoon gekeurd te worden;)6 november 2010 om 20:21 #17754968origineel gepost door wsly
origineel gepost door E+Bkadett
hebben ze in duitsland geen vrijwaring nodig dan zoals hier?als het goed is staan ze op kenteken , tenminste dat staat in de advertentie
De verkopende partij moet zijn auto bij het verkeersamb uitschrijven en dan krijg je een kraftfarzeug brief erbij. Deze heb je nodig bij de rdw.
Als het niet te ver in duitsland is zou ik aan de verkopende partij de oude kentekenplaten erbij vragen (zonder de zegels, want die gaan eraf zodra je de kraftzeug brief krijgt) en dan naar huis rijden met alle risico die dan hebt. Je kunt ook dag kentekens aanvragen in duitsland. Ik geloof dat je daarmee niet in nederland mag rijden.
Het veiligste is denk ik toch een ambulance dan…
dus ik moet hem wel overdag halen zodat hij hem uit kan schrijven bij het verkeersamb?
6 november 2010 om 20:23 #17754969AnoniemLid sinds:
1 January 1970nee dat kan hij volgens mij ook naderhand
doen
of voor die tijd??in iedergeval moet jij zorgen dat je de
duitse “brief” mee krijgtanders kun je er niets mee:o
6 november 2010 om 22:38 #17754970Nee, in Zwolle doen ze dat niet. Dus ik denk in Groningen ook. Als ze dat daar wel doen ben je gematst. Je moet het formulier thuis downloaden. Je hoeft niks uit te schrijven in Duitsland. Gewoon de Brief meenemen en klaar. En aangezien de auto uit 1985 is heb je niets met BPM te maken dus ook niet met opties en zo. Op een auto ouder dan 17 jaar zit geen BPM namelijk. Alles bij elkaar stelt het helemaal niets voor.
11 november 2010 om 21:31 #1775497111 november 2010 om 21:35 #17754972GRRRRR!! een dikke dett :wub
dat interieur ook :wub
ben jaloers :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.