Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Auto Importeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2012 om 10:28 #17250887
Goedemiddag,
Ik staat op het punt om een auto te importeren. Auto staat momenteel op Oostenrijkse kenteken. Ik kan de auto bezichtigen in Hamburg Duitsland en een proefrit maken. Welke papieren en dergelijke moeten hier precies bij zitten. De man vertelde mij dat ik er mee terug kan rijden naar huis omdat hij de Oostenrijkse kenteken platen erop laat zitten. Deze kan ik middels de post toesturen. Kan er eventueel sprake zijn van oplichting? Lijkt me zelf niet als je de auto kan bezichtigen en proefrit kan maken en de goede papieren erbij zitten.
Ik hoor graag jullie advies c.q. mening.
27 juli 2012 om 10:43 #18050909Nee, je mag er niet mee rijden. Ga er maar vanuit dat het oplichting is. Niemand stuurt z`n kentekenplaten op natuurlijk.
27 juli 2012 om 14:52 #18050910Persoon laat de platen erop zitten. Hier in Nederland haal ik ze eraf en stuur ze op.
Wat kan er precies mis gaan indien je de auto technisch bekijkt, test rit maakt en alle papieren hebt?
Dit ontgaat mij even, komt ook dat ik hier geen ervaring mee heb.
27 juli 2012 om 14:59 #18050911De kans is groot dat de auto er niet is als je komt, dus je moet wel zeker zijn van je zaak. Rijden met Oostenrijkse platen mag niet volgens mij, maar al ze je niet aanhouden is er geen probleem. Maar als je een aanrijding krijgt kan je wel in de problemen komen denk ik. En als je ze nu niet op stuurt? Kan jij overvallen plegen met zijn auto. Lees Brommer en RDW maar eens. Ik geloof er niet zo in allemaal. Maar ik kan mij vergissen natuurlijk.
27 juli 2012 om 15:16 #18050912rijden met buitenlandse kentekenplaten is niet toegestaan !
mijn neef woont in duitsland ( dus duitse kentekenplaten/auto )
ik mag niet met zijn auto rijden buiten duitsland,dus in nederland.”Regels omtrent het rijden in Nederland met een buitenlands kenteken”
Het belangrijkste onderdeel van de regelgeving met betrekking tot het rijden van een auto met een buitenlands kenteken binnen de Nederlandse grenzen is dat een inwoner van Nederland belasting moet betalen om een motorvoertuig te mogen rijden. In geen enkel geval mag er dus door een inwoner van Nederland gebruik worden gemaakt van een auto met buitenlands kenteken, immers dit betekent dat u hier geen belasting betaalt.
maar ik denk als je de auto koopt,en daardoor 1 dag met buitenlandse kentekenplaten rijdt,ze dit nog wel door de vingers zien.
27 juli 2012 om 15:21 #18050913@Arjen wrote:
Nee, je mag er niet mee rijden. Ga er maar vanuit dat het oplichting is. Niemand stuurt z`n kentekenplaten op natuurlijk.
op deze manier heb mijn Astra ook uit DE naar NL gereden en de platen opgestuurd. bespaart je een hoop papierwerk&geld. (tijdelijke 3 of 10 dagen exportkenteken& verzekering 250 euries).
hou wel rekening met oplichting! :vertag27 juli 2012 om 16:44 #18050914Als je het niet vertrouwd gewoon er heen gaan en daar ter plaatse een 10 dagen kenteken regelen.
Met een 10 dagen kenteken hebben we wel vaker auto’s uit duitsland gehaald. En we gaan dan op de terug weg altijd over de kleinere grensovergangen en het laatste stukje binnendoor.28 juli 2012 om 10:27 #18050915Iemand, al eerder dit gedaan. Welke papieren moeten precies overhandigd worden?
Prijs van de auto met nederland verschilt niet zoveel vind ik. Scheelt 2000 a 2500 euro als ik de bpm erbij reken.
28 juli 2012 om 22:34 #18050916Zou even de RDW bellen over hoe wat moet en niet en wel mag ,
kan je een hoop problemen schelen als er iets zou gebeuren onderweg .
want hoe ben JIJ verzekerd als jij op zijn naam en kenteken rijdt ?
Hier in nederland moet je het kenteken inleveren incl platen en dan kan je een export kenteken aanvragen waarop je mag rijden .
Kan ook met een ambulance ophalen , misschien nog makkelijker
Zou wel uitkijken en eerst even vragen bij de RDW ,, die moeten je precies kunnen vertellen hoe of wat29 juli 2012 om 18:50 #18050917@TheGeneral wrote:
Als je het niet vertrouwd gewoon er heen gaan en daar ter plaatse een 10 dagen kenteken regelen.
Met een 10 dagen kenteken hebben we wel vaker auto’s uit duitsland gehaald. En we gaan dan op de terug weg altijd over de kleinere grensovergangen en het laatste stukje binnendoor.Pas op met een duits 10 dagen kenteken is het verboden te rijden in Nederland.
10 augustus 2012 om 06:56 #18050918Heb het zelf via importautos geregeld: dan krijg je een exportkenteken opgestuurd en wordt er voor diezelfde dag een afspraak gemaakt bij het RDW. Dan gaat alles in een moeite door. Wel moet je zelf een verzekering regelen op chassisnummer, dit kan bijvoorbeeld bij diks.nl
10 augustus 2012 om 13:47 #18050919In de Autoweek had laatst één van de journalisten een Alfa geïmporteerd uit Italië.
Die is ook op Italiaans kenteken naar huis gereden en heeft ze thuis weer terug gestuurd.Stukje vertrouwen dat je moet hebben in elkaar :thumb
20 augustus 2012 om 20:24 #18050920Voorbarige reacties over oplichting e.d.
Een bekende van mij heeft precies via dezelfde methode een auto uit Italie geimporteerd. Het gaat inderdaad om vertrouwen, het kenteken staat namelijk op naam van de verkoper, mocht jij verkeersovertredingen begaan, dan krijgt de verkoper de bekeuringen thuisgestuurd. Dat de verkoper je zijn platen ‘leent’ is dus geen oplichting, maar zeer netjes van deze meneer!
Officieel mag je niet met buitenlandse platen rijden in Nederland. Je kunt het natuurlijk wel doen, maar je loopt het risico aangehouden te worden door de Douane/Belastingdienst/Poltie, met alle gevolgen van dien….
Ik heb er met de import van mijn Astra OPC voor gekozen om met een Duits kenteken tot de NL grens te rijden. Voor het transport vanaf de grens naar huis heb ik kentekenplaten van bedrijf Automotive import gebruikt. En nu rij ik al weer een flinke tijd in mijn dikke Astra rond :afro
Heel veel succes met het importeren, en ik ben benieuwd naar de foto’s van je nieuwe bolide :thumb
17 januari 2013 om 19:34 #18050921Ik ben al een tijdje behoorlijk wanhopig op zoek naar een donor auto voor mijn Vectra .
2.0 GT zie je nog wel maar de 1.8 eigenlijk niet. Omdat ik toch steeds dringender onderdelen zoek en die ouwe vectra’s nog wel hier en daar in Duitsland zie staan vraag ik me af hoe het geregeld is.
Ik heb de site van het rdw gezien maar daar snap ik niet zo veel van . Volgens mij mag ik die auto niet zelf slopen (lijkt me echt leuk om eens te doen trouwens) omdat ze daar veel strenger zijn met die milieu eisen maar als ik um gewoon in 1 stuk naar Nederland wil hebben dan moet ik bpm betalen….. is daar geen leukere constructie voor te bedenken.Mijn auto staat nu gewoon van pure arremoede stil omdat de onderdelen niet te vinden zijn.
Het is wel zo dat ik samen met mijn eega hopen om dit jaar nog de grote stap te zetten en dan in Duitsland te gaan wonen , maar dan NOG mag ik zeker dan een in Duitsland gekochte auto niet zelf op eigen terrein gebruiken voor onderdelen?
Ik vind het frustrerend in ieder geval :hmmz
17 januari 2013 om 19:57 #18050922Een Duitse auto kan je zo halen en slopen. Heeft de RDW niets mee te maken want er zit geenNL kenteken op!
17 januari 2013 om 20:05 #18050923Ik had die Duitse Opel slopert uut Gronau op de markplaats al gemaild maar die mailt niet terug…. :angel
Weet iemand meer met name opel slopers in Duitsland bij voorkeur niet meer als 250 km van de NL grens ?
17 januari 2013 om 20:36 #18050924Bettray in Emmerich en Bettray in Hünxe. Tussen Arnhem en Oberhausen.
18 januari 2013 om 08:16 #18050925Ik heb ook een keer een donor auto via Ebay.de gekocht voor € 30,-. Gewoon opgehaald met autoambulance en gesloopt op de oprit king:
18 januari 2013 om 09:04 #18050926Bedankt voor de Tips :thumb !!! Ik ga hier even flink mee aan de slag .Ik heb vanorgen hier in NL weer zo veel gebeld ….het wordt echt niks als ik het niet verderop ga zoeken.
18 januari 2013 om 10:03 #18050927ga er tegenwoordig maar niet meer van uit dat de rdw iets door de vingers ziet :swear
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.