Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › auto houdt onwijs in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2009 om 14:16 #17534024
hallo,
heb met me crossauto het zelfde.
tot 3500/4000 toeren redelijk trekken en daar boven op 3 cilinders.
bij mij lijkt het op een lekke hydro stoter.
met koude motor compressietest gedaan en op cilinder 1/2/4 12.5 bar en op cilinder 3 6bar. na door starten komt hij op 11.7 bar. het lijkt net of de inlaatkleppen niet ver genoeg open gaan.
heb jij al een compressietest gedaan??groeten klaas-jan
18 oktober 2009 om 15:04 #17534025met wat voor tank jij jij onder je kadett dan????
geen carb tank meer mag ik hopen??
18 oktober 2009 om 15:37 #17534026origineel gepost door kadettgsicrosser
hallo,het lijkt net of de inlaatkleppen niet ver genoeg open gaan.
groeten klaas-jan
bedoel je niet dat ze niet goed genoeg meer afsluiten op je zitting?
20 oktober 2009 om 16:24 #17534027origineel gepost door astra C20XE
origineel gepost door kadettgsicrosser
hallo,het lijkt net of de inlaatkleppen niet ver genoeg open gaan.
groeten klaas-jan
bedoel je niet dat ze niet goed genoeg meer afsluiten op je zitting?
nee dat de kleppen niet ver genoeg open gaan (op 1 cilinder minder vulling)
groet
20 oktober 2009 om 16:59 #17534028origineel gepost door sw16v
met wat voor tank jij jij onder je kadett dan????geen carb tank meer mag ik hopen??
er zit een tank van een 1.3s onder, zal dat zoveel verschil uitmaken dan? hier op het forum rijdt er ookiemand met een 1.3 tank op een c20xe en die doethet prima.
20 oktober 2009 om 17:01 #17534029ik denk dat je de luchtmassameter eens moet vervangen.
21 oktober 2009 om 13:21 #17534030het rare is dat hij hetzelfde probleem blijft houden of ik nou met of zonder luchtmassameter rijd.
21 oktober 2009 om 13:44 #17534031is je brandstofleiding wel dik genoeg???
en ontsteking al eens gecontroleerd? op het huis zelf, dat stekkertje, wil nogal vaak de geest geven namelijk
26 oktober 2009 om 11:32 #17534032Mijn d kadett 2.0 16v heeft ook een 1300s tank er onder en rijd prima.. Geeft geen problemen met zich mee..
In het uiterste geval heb ik nog een d kadett gte 1.8 tank liggen..
Vraagje: Heb jy die d kadett gekocht die heel lang te koop stond op marktplaats..? een donkerblauwe..?
origineel gepost door Timmeh
origineel gepost door sw16v
met wat voor tank jij jij onder je kadett dan????geen carb tank meer mag ik hopen??
er zit een tank van een 1.3s onder, zal dat zoveel verschil uitmaken dan? hier op het forum rijdt er ookiemand met een 1.3 tank op een c20xe en die doethet prima.
26 oktober 2009 om 11:53 #17534033Mijn zastrow D kadett zit idd ook een 1300s tank onder en die doet het prima. Mn andere D kadett zit een gte tank onder,doet niet voor de zastrow onder.
Als ik de u2u van de TS begrijp dan heeft hij 2 aansluitingen op de tank, dus zit er al een gte tank onder.
26 oktober 2009 om 11:57 #17534034Maakt echt geen fuck uit wat voor tank, heb in de crosswagen gewoon een bromfietstankje. Als de ontluchting v/d tank maar goed is.
28 oktober 2009 om 16:55 #17534035het is idd een blauwe dkadett, ik weet niet of hij op marktplaats heeft gestaan, maar ik weet het echt niet meer wat hier het probleem van is :S we hebben alles geprobeerd van de benzine toevoer en niks helpt :(
28 oktober 2009 om 22:18 #17534036Luister nou eens naar wat er gezegt word..
1. Vervang die lmm, kijk op de sloop,spreek ff met iemand af maar schoonmaken heb geen zin en9 van de 10x geeft ie er geen foutcode op. en als je hem eraf trekt gaat ie er niet beter door lopen,
2.Lamda controleer de bedrading-> goed? laat de WAARDES uitlezen met een tech1.. Hij kan gewoon werken maar verkeerde waardes doorgeven dus geen foutcode wel kut lopen.
3.Tank is onzin zoals bbg_gendt al zei al hang je der een cola fles onder doet ie t nog.
4.Krukas sensor.. ken ook hele gekke dingen doen zonder dat ie er een foutcode opgeeft.
zo ga hier 1st maar eens aan de slag
29 oktober 2009 om 21:51 #17534037origineel gepost door c18xe
Luister nou eens naar wat er gezegt word..:thumbup:thumbup:thumbup!!!
31 oktober 2009 om 15:13 #17534038Zal ik je ook is advies geven, het heeft bijna nog nooit gewerkt om een storing op het opelforum neer te zetten. Je krijgt allemaal van die antwoorden doe iedereen kan opnoemen. Lmm, lamba, ontsteking, temp. Sensor slechte massa. Wat je moet doen is een diagnose stekker eraan maken, tech 1 fixen en een multimeter dan kom je een heel eind. Onderdelen uitwisselen werkt ook mits je ze hebt, anders word het een dure grap. Storing zoeken is mijn ervaring moet je gewoon zelf doen!! Visuele controle is heel belangrijk ook stekkerverbindingen kunnen vaak problemen geven, stekkervet is er mooi spul voor kan je bij elke GOEDE opeldealer bestellen. Een foutcode hoeft ook niet altijd te zeggen dat het ook in dat circuit zit. De computer krijgt continu feedback van allerlei sensoren als bepaalde waarde niet kloppen kan dat ook door bijv. een slecht werkende lmm de lambda waardes kloppen dan ook niet en hij kan een foutcode
kunnen geven op de lambda. Als het ware krijgt deze dan de schuld. Lmm geeft zelden een foutcode.Je lambda kan je controleren met tech 1, f0 gegevens lijst. Of met een scoop. Een lambda moet continu schommelen in waarde, arm-rijk-arm-rijk enz. Dit kan je zien op je tech1. Daarnaast moet hij een aantal Mv afgeven. Deze moeten ook continu schommelen, als je Mv erg laag zijn of hij schommelt niet is je lambdasonde niet goed meer en moet je deze vervangen. Je kan hem ook testen om andere dingen uit te sluiten starten, tech 1 of scoop erbij. Mv bekijken remreiniger in de inlaat spuiten de motor slaat af, verzuipt als het ware dan moet de lambda waarde (Mv) uitslaan naar 1000Mv.
Nou lees ik ook dat je Motormangement lampje niet gaat branden, is die aangesloten dan? En je kan wel een drukregelaar wisselen enz. maar als je gewoon benzinedruk meet op je rail, aansluiting zit er niet voor niks, kan je dat al uitsluiten. Lmm schoonmaken gaat nergens over, waar moet die vies van worden, gewoon wisselen met een goede en deze heeft ook een PIJL naar de kant van de inlaat omdraaien geeft namelijk ook problemen. Tank is het niet, 1.3s tank gaat prima met 2.0 pomp alleen bij 1/4 tank gaat hij bij een serieuze bocht droogpompen(je brandstofpomp).Succes
31 oktober 2009 om 22:05 #17534039origineel gepost door Corsa16V
Zal ik je ook is advies geven, het heeft bijna nog nooit gewerkt om een storing op het opelforum neer te zetten. Je krijgt allemaal van die antwoorden doe iedereen kan opnoemen. Lmm, lamba, ontsteking, temp. Sensor slechte massa. Wat je moet doen is een diagnose stekker eraan maken, tech 1 fixen en een multimeter dan kom je een heel eind. Onderdelen uitwisselen werkt ook mits je ze hebt, anders word het een dure grap. Storing zoeken is mijn ervaring moet je gewoon zelf doen!! Visuele controle is heel belangrijk ook stekkerverbindingen kunnen vaak problemen geven, stekkervet is er mooi spul voor kan je bij elke GOEDE opeldealer bestellen. Een foutcode hoeft ook niet altijd te zeggen dat het ook in dat circuit zit. De computer krijgt continu feedback van allerlei sensoren als bepaalde waarde niet kloppen kan dat ook door bijv. een slecht werkende lmm de lambda waardes kloppen dan ook niet en hij kan een foutcode
kunnen geven op de lambda. Als het ware krijgt deze dan de schuld. Lmm geeft zelden een foutcode.Je lambda kan je controleren met tech 1, f0 gegevens lijst. Of met een scoop. Een lambda moet continu schommelen in waarde, arm-rijk-arm-rijk enz. Dit kan je zien op je tech1. Daarnaast moet hij een aantal Mv afgeven. Deze moeten ook continu schommelen, als je Mv erg laag zijn of hij schommelt niet is je lambdasonde niet goed meer en moet je deze vervangen. Je kan hem ook testen om andere dingen uit te sluiten starten, tech 1 of scoop erbij. Mv bekijken remreiniger in de inlaat spuiten de motor slaat af, verzuipt als het ware dan moet de lambda waarde (Mv) uitslaan naar 1000Mv.
Nou lees ik ook dat je Motormangement lampje niet gaat branden, is die aangesloten dan? En je kan wel een drukregelaar wisselen enz. maar als je gewoon benzinedruk meet op je rail, aansluiting zit er niet voor niks, kan je dat al uitsluiten. Lmm schoonmaken gaat nergens over, waar moet die vies van worden, gewoon wisselen met een goede en deze heeft ook een PIJL naar de kant van de inlaat omdraaien geeft namelijk ook problemen. Tank is het niet, 1.3s tank gaat prima met 2.0 pomp alleen bij 1/4 tank gaat hij bij een serieuze bocht droogpompen(je brandstofpomp).Succes
iemand met een nuttig antwoord :thumbup
elke tank kan je er onder hangen als je ze aansluit op een ringleiding, enige nadeel is dan als je de tank leeg rijdt moet je de leiding ontluchten.
31 oktober 2009 om 23:45 #17534040klop sensor is nog niet genoemt! of gewoon een losse draad aangezien het in bochten erger is? de kabel van je krukas-sensor wil wel eens opdrogen en voor probs zorgen.. zit er ook een goede gaspotentieschkelaar op? ik had op mijn c20xe 1 van een c20ne gezet enkel deze werkte in spiegelbeeld! doie klikte bij vol gas! als je dan volgas vag kopte je de ruit er uit! zoals al eerder werd verteld.. anders gewoon een goed kabelboom erin aangezien deze met kroonsteentjes is gemaakt..
1 november 2009 om 13:20 #17534041Was die niet van een LET want een C20ne heeft een heel ander gasklephuis. Volgen mij past heel die gaskleppositiesensor niet
op een C20xe? Hij ziet er iig heeel anders uit.2 november 2009 om 21:20 #17534042Wat ook handig is om te controleren is je geschakelde plus !
Miss is die niet sterk genoeg , komt vaker voor bij carb autos wanneer en injectie in komt !PS ik kan t weten al 2x gehad king:
ontsteking krijgt dan een te zwak signaal door weerstand van t contactslot :thumbup
10 november 2009 om 09:05 #17534043Ik heb de auto inmiddels van Tim overgekocht en gister het e.e.a. geprobeerd.
Gonzo de geschakelde plus lijkt in orde, ik heb gister voor de zekerheid de ecu direct op de accu gedaan.Echter wou ik gister de ecu uitlezen doormiddel van een lampje plaatsen op pin 22 van de ecu (Bruin/blauwe draad) en bruin/geel aan massa.
En natuurlijk de andere aansluiting van het lampje op de +.Echter was het bovenstaande zonder resultaat? Lampje doet totaal niets.
btw, tevens getracht het lampje aan te sluiten op pin 12 in geval van motronic 2.5.10 november 2009 om 12:49 #17534044ben erg nieuwsgierig wat nu uiteindelijk het probleem is
10 november 2009 om 14:49 #17534045Anders ik wel, mensen suggesties waarom de diagnose niet werkt? king:
Zit er sterk aan te denken een andere kabelboom op de auto te zetten, wellicht heb ik er nog een liggen.
10 november 2009 om 21:46 #17534046Deze avond een andere kabelboom op de auto getest van een Calibra Motronic 2.8 waardoor ik twee sensoren niet aan kon sluiten.
Maargoed resultaat mag er wel wezen! :oHij loopt redelijk goed. :thumbup houdt nog wel in maar valt niet meer dood bij gasgeven!
Probleem lijkt hem dus in de kabelboom te zitten.Van het weekend ga ik de kabelboom welke in de auto zit eruit halen en helemaal nalopen en hopelijk vind ik het probleem.
10 november 2009 om 23:56 #17534047Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar :kewlpics van dat wagentje :thumbup
11 november 2009 om 08:41 #17534048
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.