auto houdt onwijs in

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) auto houdt onwijs in

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212867
    Timmeh
      Lid sinds:
      8 October 2009

      ik ben in bezit van een D kadett met een 2.0 16v gsi

      het probleem is wanneer ik optrek hij onwijs gaat inhouden.
      het is net alsof hij geen benzine meer krijgt, ik moet het gas los laten en laten terugzakken. als ik dan weer gas geef stottert en bokt hij onwijs en dan opeens trekt hij weer even door en begint het weer opnieuw :S

      brandstofdrukregelaar is al vervangen
      luchtmassameter schoongemaakt
      zonder lucht filter geprobeerd
      zonder brandstof filter geprobeerd
      hielp allemaal niet

      retour afgeknepen dat leek te helpen maar probleem kwam gewoon weer terug.

      wie helpt mij?

      #17534000
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        gasklepschakelaar

        #17534001
        Timmeh
          Lid sinds:
          8 October 2009

          als ik me gas heel klein beetje indruk klimt hij mooi omhoog in toeren tot hij in de powerband komt (ong 3500- 4000rpm) en dan gaat hij bokken en terugvallen.

          gaskleppositiesensor is dus een optie.

          tempsensor van kvs had ik ook al vervangen maar werkte ook niet.

          #17534002
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            heb t zelf ook een keer gehad, ga je voor de 1e keer volgas geven klap je met de kop op het dashboard zohard remt ie af

            #17534003
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              auw ja, dat weet ik nog :P

              #17534004
              Timmeh
                Lid sinds:
                8 October 2009

                gasklep positiesensor vervangen.. maakte geen verschil.

                ik kan 1 keer doortrekken tot 4000 toeren en dan valt hij helemaal stil tot 1000 toeren en kan ik weer stotterend optrekken.

                wat mij opvalt als ik afsla naar rechts hij ook weer begint te stotteren.

                net alsof hij de hele fuelrail leegtrekt en ik moet wachten op nieuwe toevoer :S

                de brandstofdruk regelaar heb ik ook vervangen, en de retour helemaal knijpen geeft heel weinig verbetering.

                wat nu?

                #17534005
                kever461
                  Lid sinds:
                  25 September 2009

                  contoleer je temperatuur zender maar eens van je ecu heb dat eens gehad en zat daar in de bedrading

                  #17534006
                  Timmeh
                    Lid sinds:
                    8 October 2009

                    sensor zelf heb ik al vervangen en dat hielp niks.

                    bedrading zag er goed uit. iemand die weet welke pins dat op de ecu zijn?

                    #17534007
                    Timmeh
                      Lid sinds:
                      8 October 2009

                      net weer een testrit gemaakt. het lijkt echt hopeloos
                      de auto valt gewoon dood als ik hem doortrek. zodra hij bij de 4000 toeren komt valt hij gewoon dood. en nu valt hij zelfs uit. bij een bocht naar recht valt hij meteen dood :S

                      kan ik nog iets bij de tank nakijken?

                      ik word er echt hopeloos van…

                      #17534008
                      sjoerdie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 September 2005

                        is het niet je pomp die kuren heeft?

                        en wat voor een pomp heb je erin hangen?

                        #17534009
                        Timmeh
                          Lid sinds:
                          8 October 2009

                          dat moet ik even nakijken,

                          wat upgrades zijn er voor bezinepompen van een d kadett?
                          dus met een upgrade pomp die buiten de tank zit?

                          als iemand een link heeft waar ze dat verkopen kan ik alvast daarvoor kijken.

                          #17534010
                          GlennGSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 August 2007

                            origineel gepost door Timmeh
                            dat moet ik even nakijken,

                            wat upgrades zijn er voor bezinepompen van een d kadett?
                            dus met een upgrade pomp die buiten de tank zit?

                            als iemand een link heeft waar ze dat verkopen kan ik alvast daarvoor kijken.

                            Heb je niet gewoon een E kadett GSi pomp eronder hangen dan ? die pomp kun je namelijk gewoon op dezelfde plek monteren als bij een E kadett, ff 2 kooimoeren halen bij de dealer en klaar. Dan weet je ten minste zeker dat de pomp genoeg capaciteit heeft

                            #17534011
                            Timmeh
                              Lid sinds:
                              8 October 2009

                              we hebben geprobeerd:
                              andere injectoren- geen verbetering
                              c20letpomp- geen verbetering
                              zonder benzine filter- geen verbetering
                              nieuwe gasklep sensor- geen verbetering
                              nieuwe temp sensor- geen verbetering
                              luchtmassa meter schoongemaakt- geen verbetering
                              zonder luchtfiler- geen verbetering
                              nieuwe benzine drukregelaar- geen verbetering
                              zonder vacuumslang op de regelaar- geen verbetering
                              we dachten aan de tank, maar andere D kadettjes met dezelfde motor rijden prima op een 1.3 tank.

                              ik weet het echt niet meer.

                              #17534012
                              TRPower
                                Lid sinds:
                                13 October 2008

                                en je motormanagement lampje gaat niet branden??

                                foucodes al uitgelezen?

                                #17534013
                                Timmeh
                                  Lid sinds:
                                  8 October 2009

                                  gaat geen lampje branden, niks :(

                                  kan me echt niks meer bedenken wat dit vage probleem kan veroorzaken

                                  #17534014
                                  Mr. Bone
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 September 2009

                                    Je hebt toch niet je drukregelaar verkeerd om geplaatst?
                                    dat je er dus nu een probleem bij heb.

                                    #17534015
                                    Timmeh
                                      Lid sinds:
                                      8 October 2009

                                      die kan je toch maar op 1 manier erop zetten?

                                      #17534016
                                      Mr. Bone
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 September 2009

                                        nee

                                        #17534017
                                        Mr. Bone
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 September 2009

                                          en je zal echt niet de eerste zijn hoor

                                          #17534018
                                          Mr. Bone
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 September 2009

                                            lambda sonde kan trouwens ook hele gekke dingen doen.
                                            en dan hoef die er nog niet eens een foutcode op te geven.

                                            hier weet corsa16v alles van.
                                            wat liep die van hem bagger toen zeg :thumbdown

                                            je kan ook FF en ander lmm proberen want ik lees dat je hem alleen schoon gemaakt heb.
                                            Als die ECHT kapot is kan je schoon maken wat je wil maar daar word die alleen schoner van en niet opeens weer goed

                                            #17534019
                                            Timmeh
                                              Lid sinds:
                                              8 October 2009

                                              okee, hoe kan ik zie wanneer de drukregelaar goed zit?

                                              of moet ik hem gewoon elke keer een kwartslag draaien en gaan rijden en dan hopen dat het over is ?

                                              ik heb nu de tijd om het te proberen

                                              #17534020
                                              Mr. Bone
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 September 2009

                                                bovenste post is aan gepast.

                                                als het goed is kan die maar op 2 manieren anders komen de gaten niet uit
                                                ik heb er van de week 1 gedaan en die moest met de tekst made in germany naar voren ( radiateur dus ).
                                                en als er op staat op wat voor druk die werk staat dit naar achter ( schutboord).

                                                succes

                                                #17534021
                                                Timmeh
                                                  Lid sinds:
                                                  8 October 2009

                                                  heb net gekeken, made in germany staat naar schutbord, de druk staat er ook op en die wijst ook naar schutbord. ik draai hem om en ik hoop dat er een wonder geschiedt.

                                                  lmm kan ik nog wel vervangen, alleen die zijn best wel prijzig dacht ik zo?

                                                  #17534022
                                                  Mr. Bone
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 September 2009

                                                    ja.
                                                    maar heb je geen maat met een 16v m2.5?
                                                    dan kan je hem zo ff uitwisselen.
                                                    Kopen om te proberen is echt een lastige optie.
                                                    dan zou je ook de complete onsteking kunnen uitwisselen.
                                                    zo kan je stap voor stap dingen uitsluiten.

                                                    maar nogmaals, vergis je ook echt niet in die Lambda sonde!

                                                    #17534023
                                                    Timmeh
                                                      Lid sinds:
                                                      8 October 2009

                                                      het volgende weer gedaan: benzinedruk regelaar halve slag gedraaid: rijd hetzelfde

                                                      met of zonder lmm rijden- geen verbetering wel kwa stationair lopen, met lmm 500 toeren net niet uitvallen, zonder lmm 1000 toeren stationair.

                                                      brandstof retour weer geknepen- geen verbetering
                                                      lambda bekeken zie ik dat er met kroonsteentjes is gewerkt= fail!
                                                      zonder lambda rijden- geen verschil.
                                                      rest van de auto allemaal draden met kroonsteentjes verbonden= epic fail!

                                                      conclusie= er is dus een hoop gekloot aan de auto, om dit weer goed en normaal te krijgen kan ik alles eruit gaan halen om alles netjes te maken, dus kan net zo goed een leuker project gaan beginnen en dat is het blok in een corsa B te zetten met trottle bodies.

                                                      nu zit ik met andersmans geknoei en dat brengt alleen maar meer problemen met zich mee.

                                                      ik ga wel opzoek naar een corsa b gsi 1.6 en daar zet ik de c20xe in. natuurlijk met een zo clean mogelijk motorruim :)

                                                      dan heb ik alles tenminste zelf gedaan en weet ik hoe alles zit.

                                                      ik ga maar eens wat info winnen over zo’n swap op het corsa gedeelte.
                                                      tis weer eens een leuk winter project :P

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.