Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › auto houdt onwijs in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2009 om 16:42 #17212867
ik ben in bezit van een D kadett met een 2.0 16v gsi
het probleem is wanneer ik optrek hij onwijs gaat inhouden.
het is net alsof hij geen benzine meer krijgt, ik moet het gas los laten en laten terugzakken. als ik dan weer gas geef stottert en bokt hij onwijs en dan opeens trekt hij weer even door en begint het weer opnieuw :Sbrandstofdrukregelaar is al vervangen
luchtmassameter schoongemaakt
zonder lucht filter geprobeerd
zonder brandstof filter geprobeerd
hielp allemaal nietretour afgeknepen dat leek te helpen maar probleem kwam gewoon weer terug.
wie helpt mij?
8 oktober 2009 om 16:44 #17534000gasklepschakelaar
8 oktober 2009 om 16:59 #17534001als ik me gas heel klein beetje indruk klimt hij mooi omhoog in toeren tot hij in de powerband komt (ong 3500- 4000rpm) en dan gaat hij bokken en terugvallen.
gaskleppositiesensor is dus een optie.
tempsensor van kvs had ik ook al vervangen maar werkte ook niet.
8 oktober 2009 om 17:00 #17534002heb t zelf ook een keer gehad, ga je voor de 1e keer volgas geven klap je met de kop op het dashboard zohard remt ie af
8 oktober 2009 om 17:06 #17534003auw ja, dat weet ik nog :P
9 oktober 2009 om 11:57 #17534004gasklep positiesensor vervangen.. maakte geen verschil.
ik kan 1 keer doortrekken tot 4000 toeren en dan valt hij helemaal stil tot 1000 toeren en kan ik weer stotterend optrekken.
wat mij opvalt als ik afsla naar rechts hij ook weer begint te stotteren.
net alsof hij de hele fuelrail leegtrekt en ik moet wachten op nieuwe toevoer :S
de brandstofdruk regelaar heb ik ook vervangen, en de retour helemaal knijpen geeft heel weinig verbetering.
wat nu?
9 oktober 2009 om 13:59 #17534005contoleer je temperatuur zender maar eens van je ecu heb dat eens gehad en zat daar in de bedrading
9 oktober 2009 om 16:15 #17534006sensor zelf heb ik al vervangen en dat hielp niks.
bedrading zag er goed uit. iemand die weet welke pins dat op de ecu zijn?
9 oktober 2009 om 17:15 #17534007net weer een testrit gemaakt. het lijkt echt hopeloos
de auto valt gewoon dood als ik hem doortrek. zodra hij bij de 4000 toeren komt valt hij gewoon dood. en nu valt hij zelfs uit. bij een bocht naar recht valt hij meteen dood :Skan ik nog iets bij de tank nakijken?
ik word er echt hopeloos van…
9 oktober 2009 om 18:13 #17534008is het niet je pomp die kuren heeft?
en wat voor een pomp heb je erin hangen?
9 oktober 2009 om 18:23 #17534009dat moet ik even nakijken,
wat upgrades zijn er voor bezinepompen van een d kadett?
dus met een upgrade pomp die buiten de tank zit?als iemand een link heeft waar ze dat verkopen kan ik alvast daarvoor kijken.
9 oktober 2009 om 20:57 #17534010origineel gepost door Timmeh
dat moet ik even nakijken,wat upgrades zijn er voor bezinepompen van een d kadett?
dus met een upgrade pomp die buiten de tank zit?als iemand een link heeft waar ze dat verkopen kan ik alvast daarvoor kijken.
Heb je niet gewoon een E kadett GSi pomp eronder hangen dan ? die pomp kun je namelijk gewoon op dezelfde plek monteren als bij een E kadett, ff 2 kooimoeren halen bij de dealer en klaar. Dan weet je ten minste zeker dat de pomp genoeg capaciteit heeft
18 oktober 2009 om 08:13 #17534011we hebben geprobeerd:
andere injectoren- geen verbetering
c20letpomp- geen verbetering
zonder benzine filter- geen verbetering
nieuwe gasklep sensor- geen verbetering
nieuwe temp sensor- geen verbetering
luchtmassa meter schoongemaakt- geen verbetering
zonder luchtfiler- geen verbetering
nieuwe benzine drukregelaar- geen verbetering
zonder vacuumslang op de regelaar- geen verbetering
we dachten aan de tank, maar andere D kadettjes met dezelfde motor rijden prima op een 1.3 tank.ik weet het echt niet meer.
18 oktober 2009 om 08:57 #17534012en je motormanagement lampje gaat niet branden??
foucodes al uitgelezen?
18 oktober 2009 om 09:04 #17534013gaat geen lampje branden, niks :(
kan me echt niks meer bedenken wat dit vage probleem kan veroorzaken
18 oktober 2009 om 09:07 #17534014Je hebt toch niet je drukregelaar verkeerd om geplaatst?
dat je er dus nu een probleem bij heb.18 oktober 2009 om 09:09 #17534015die kan je toch maar op 1 manier erop zetten?
18 oktober 2009 om 09:14 #17534016nee
18 oktober 2009 om 09:15 #17534017en je zal echt niet de eerste zijn hoor
18 oktober 2009 om 09:17 #17534018lambda sonde kan trouwens ook hele gekke dingen doen.
en dan hoef die er nog niet eens een foutcode op te geven.hier weet corsa16v alles van.
wat liep die van hem bagger toen zeg :thumbdownje kan ook FF en ander lmm proberen want ik lees dat je hem alleen schoon gemaakt heb.
Als die ECHT kapot is kan je schoon maken wat je wil maar daar word die alleen schoner van en niet opeens weer goed18 oktober 2009 om 09:18 #17534019okee, hoe kan ik zie wanneer de drukregelaar goed zit?
of moet ik hem gewoon elke keer een kwartslag draaien en gaan rijden en dan hopen dat het over is ?
ik heb nu de tijd om het te proberen
18 oktober 2009 om 09:23 #17534020bovenste post is aan gepast.
als het goed is kan die maar op 2 manieren anders komen de gaten niet uit
ik heb er van de week 1 gedaan en die moest met de tekst made in germany naar voren ( radiateur dus ).
en als er op staat op wat voor druk die werk staat dit naar achter ( schutboord).succes
18 oktober 2009 om 09:29 #17534021heb net gekeken, made in germany staat naar schutbord, de druk staat er ook op en die wijst ook naar schutbord. ik draai hem om en ik hoop dat er een wonder geschiedt.
lmm kan ik nog wel vervangen, alleen die zijn best wel prijzig dacht ik zo?
18 oktober 2009 om 09:32 #17534022ja.
maar heb je geen maat met een 16v m2.5?
dan kan je hem zo ff uitwisselen.
Kopen om te proberen is echt een lastige optie.
dan zou je ook de complete onsteking kunnen uitwisselen.
zo kan je stap voor stap dingen uitsluiten.maar nogmaals, vergis je ook echt niet in die Lambda sonde!
18 oktober 2009 om 12:05 #17534023het volgende weer gedaan: benzinedruk regelaar halve slag gedraaid: rijd hetzelfde
met of zonder lmm rijden- geen verbetering wel kwa stationair lopen, met lmm 500 toeren net niet uitvallen, zonder lmm 1000 toeren stationair.
brandstof retour weer geknepen- geen verbetering
lambda bekeken zie ik dat er met kroonsteentjes is gewerkt= fail!
zonder lambda rijden- geen verschil.
rest van de auto allemaal draden met kroonsteentjes verbonden= epic fail!conclusie= er is dus een hoop gekloot aan de auto, om dit weer goed en normaal te krijgen kan ik alles eruit gaan halen om alles netjes te maken, dus kan net zo goed een leuker project gaan beginnen en dat is het blok in een corsa B te zetten met trottle bodies.
nu zit ik met andersmans geknoei en dat brengt alleen maar meer problemen met zich mee.
ik ga wel opzoek naar een corsa b gsi 1.6 en daar zet ik de c20xe in. natuurlijk met een zo clean mogelijk motorruim :)
dan heb ik alles tenminste zelf gedaan en weet ik hoe alles zit.
ik ga maar eens wat info winnen over zo’n swap op het corsa gedeelte.
tis weer eens een leuk winter project :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.