auto houdt in bij 2e versnelling

Forumindex Forums Modellen Astra auto houdt in bij 2e versnelling

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Mani10

Hallo allemaal,
      Ik heb al 2 jaar een hele mooie opel astra gtc bj 2005.
      Het is een prachtige om eigenaar te zijn van zo´n auto
      Nu heb ik een vraag die ik al een hele lange tijd op deze forum wil stellen.
      Sinds ik deze auto heb, houdt hij bij het versnellen in de 2e versnelling in.
      Dus als ik vol in de 2e versnelling gas geef, houdt hij even in en accelereert vervolgens hard verder.
      Nu zijn de bougies vervangen, gooi regelmatig injectiereiniger bij de benzine, maar het probleem houdt maar niet op.
      Door dealer uit laten lezen, maar krijg geen duidelijkheid, zelfs de software is geup-date, maar geen resultaat.

Wat denken jullie wat het kan zijn?

Vast dank voor de reactie!

breezer

Had het zelfde probleem,komt deels door de magere afstelling heb ik een vermoeden,emissie eisen,groene labels, je kent het wel..

Heb hem laten chippen ism een open luchtfilter en violla,loopt als de brandweer nu..

Maar het hoeft niet perse met jou probleem te maken te hebben natuurlijk,tis slechts een voorbeeld.

Mani10

breezer,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie! Hoop dat meer mensen op mijn bericht zullen reageren. Ik heb wat verstand van autotechniek, maar denk dat jij meer daar van af weet dan ik. Ik begrijp niet alle thermen die jij in jou bericht gebruikt hebt. Chippen heb ik wel eens van gehoord, maar dacht dat dit alleen bij diesel motoren kon. En heeft het chiptunen bij jou de problemen verholpen? zoja aan welk bedrag moet ik rekenen?

breezer

Chippen is niets anders dan een ander stukje software in je board computer te stoppen.
            Kan in principe bij elke auto gedaan worden,echter gaat het er bij chiptuning meestal om om meer vermogen te krijgen, en dan werkt dit trukje het beste bij diesels en auto’s met een turbo..

Bij mij ging het daar niet zozeer om in dit geval,mijn motor loopt nu beter dan daarvoor..

Prijzen varieeren denk ik nogal, ik ben bij ATM tuning geweest in R.dam en was ongeveer 300 euro kwijt.
            Hangt er wel een beetje vanaf welk type computer je hebt (Siemens,Delphin of Bosch chip) werdt mij verteld.

Bij mij kon het gewoon via de service stekker gedaan worden in dit geval.

Danisnel
            Deelnemer

Ik heb dat ook gehad. En ik ben naar de garage geweest en die hebben er een nieuwe benzineslang in gezet omdat er een schreurtje in dat slangetje zat.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.