Auto hapert steeds erger

Forumindex Forums Modellen Corsa Auto hapert steeds erger

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    BarryZut
    Deelnemer

In november 2024 heb ik een Opel Corsa 1.2 edition uit 2020 gekocht. Sindsdien heb ik steeds meer last gekregen van een haperende motor, vooral bij het optrekken na schakelen. Het voelt alsof hij in eerste instantie geen vermogen heeft. Dit probleem treedt alleen op als ik met een laag toerental aan het rijden ben. Let op, deze problemen zijn later pas gekomen. Bij de proefrit en in het begin liep alles als een zonnetje.

Hiervoor ben ik al 2 keer terug geweest bij een officiële Opel dealer. De eerste keer was er een bougie vervangen, maar dit heeft het probleem niet verholpen. Daarom nog een keer terug geweest. Zij hebben hetzelfde geconstateerd, maar niets kunnen vinden. De reden: dit komt door de 3 cilinder motor.

Sindsdien wordt het eigenlijk alleen maar erger. Tevens krijg ik af en toe een motorstoring melding en klinkt de motor wat blikkerig. Het kan niet zo zijn dat dit normaal is met een 3 cilinder motor. Ik heb al een nieuwe afspraak gemaakt, het valt namelijk nog binnen de garantie.

Heeft iemand hetzelfde gehad, of klinkt dit bekend?

Corsa_GSi
      Deelnemer

Dit is een Corsa F met Peugeot motoren.

Is het een automaat?

Is er al naar de bobines gekeken?

Motormuis
        Deelnemer

laat ze eens naar de bobine kijken en ook naar de krukassensor

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.