Auto geeft melding dat de deur open staat maar deze is echt dicht

Forumindex Forums Modellen Astra Auto geeft melding dat de deur open staat maar deze is echt dicht

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18554223
    dutchmaik
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 July 2024

      Ik ben in het trotse bezit van een Opel Astra J 1.6 benzine uit 2010.

      Toen het afgelopen weekend zo warm was (30 plus) stond mijn auto met alleen de bestuurdersdeur volledig in de zon. Toen ik in de avond weg wilde rijden ging mijn elektrische raam in de bestuurdersdeur niet meer open. Toen het enkele uren later koeler was werkte dit wel weer.

      De dag daarna was het wederom 30 plus buitentemperatuur en stond alleen de bestuurdersdeur volledig in de zon. Wederom ging mijn raam niet meer open en dit keer kreeg ik ook de melding dat de bestuurdersdeur niet gesloten zou zijn. Ook het lampje in het dak van de auto bleef branden alsof de deur open stond. De deur was echter gegarandeerd dicht!
      Als ik de auto op slot deed sprong hij echter ook weer direct open, alsof er iets in het slot zat. Toen het laat in de avond afgekoeld was ging de deur wel weer op slot. De melding van dat de deur open zou staan en het raam wat niet open ging was nog steeds het geval.

      Nu, enkele koelere dagen later, geeft mijn auto nog steeds de melding dat de deur niet gesloten zou zijn en het elektrische raam werkt ook niet aan de bestuurderskant. Voor de rest werkt alles in de auto naar behoren. Ik heb probeert wat te draaien aan het rubberen buisje tussen de bestuurdersdeur en de carrosserie om proberen te achterhalen of het bijvoorbeeld om een kapot kabeltje zou gaan. Dit heeft niks opgeleverd.

      Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen zou zijn?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.