Forumindex › Forums › Modellen › Astra › auto en RDW komen niet overeen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2010 om 22:11 #17216173
hallo,
hierbij nog een nieuwe topic van mijn kant.
ik ben dus sinds 4-12 eigenaar van opel astra 1.9 CDTI wagon.
Ik heb de auto gekocht als 100PK. Maar nadat laatst mijn LMM stuk was en gerepareerd is kreeg ik van de garage te horen dat het een 120PK blok is. Heb het nagekeken bij de RDW maar die geeft 100PK aan.
Nu heb ik zelf de op de motor de code opgezocht en daar staat Z19DT… welke is dit nu?Groet,
Oner13 januari 2010 om 22:16 #17589507Als ik voor je op Google (zoeklink) kijk. kan je met deze motorcode zowel 100 PK als 120PK hebben. Verder zal iemand anders je vast wel verder kunnen helpen.
13 januari 2010 om 22:47 #17589508Geen idee, absoluut niet thuis in de diesels, maar ik denk dat je aan de hand van het serie# het exact kan achterhalen. De Opel dealer kan dit in de computer voor je opzoeken.
Het motor serie/productie nummer is ingeslagen in het motorblok, en staat op de carpas.
13 januari 2010 om 23:04 #17589509Zelfde als de 120pk 16V en 150pk 16V waarschijnlijk..
deze zijn bijde van motorcode Z19DTH voorzien..
Willem
13 januari 2010 om 23:07 #17589510Maar hoe weet ik nou welke motor ik heb?
De ene opel dealer zegt 100pk en de andere 120pk..13 januari 2010 om 23:11 #17589511je hebt de Z19DTL totdat je m laat chippen…
Motoren vermelde op blok zelfde motorcode, alleen prgramma is anders.
Willem
13 januari 2010 om 23:17 #17589512chippen lijkt mij niet zo een goed idee..
De auto gaat daardoor toch korter mee, je krijgt meer onderhouds kosten gaat meer verbruiken..Wat ik heb begrepen is dat de 100PK motor om de 120dkm een nieuwe distributieriem moet hebben en een 120PK bij 150dkm..
Daarom wil ik graag weten wat de standaard pks van de auto zijn…14 januari 2010 om 06:45 #17589513voor zover ik weet moet de riem van Z19DT ook bij de 150.000 km pas. Heb er al genoeg vervangen
14 januari 2010 om 17:29 #17589514Wat staat er op je kentekenbewijs?
z19dtl = 100pk (is z19dt blok met andere software)
z19dt =120pk
z19dtj = 120pk (is z19dth blok met andere software)
z19dth = 150pkik heb zelf de z19dtj en je kan het alleen maar herkennen op het kentekenbewijs, op het blok zelf staat namelijk z19dth. Hetzelfde geld voor jou blok.
14 januari 2010 om 20:33 #17589515origineel gepost door oner
chippen lijkt mij niet zo een goed idee..
De auto gaat daardoor toch korter mee, je krijgt meer onderhouds kosten gaat meer verbruiken..Wat ik heb begrepen is dat de 100PK motor om de 120dkm een nieuwe distributieriem moet hebben en een 120PK bij 150dkm..
Daarom wil ik graag weten wat de standaard pks van de auto zijn…Van Chippen gaat net zo lang danwel langer mee, mits bij EDS gechipt, deze schakelen evt ook de EGR uit, wat VEEL problemen gaat voorkomen..
je kan er veel plezier van hebben, en kans dat ie zuiniger word met normale rijstijl is zeer reëel aanwezig.
kijk als je m echt chipt voor de power, en je gaat Continu verogen vragen dan slijt alles harder, maar dat is met een gewone motor ook.
Willem
14 januari 2010 om 21:21 #17589516Als je je rechter voordeur open doet zit daar een stikker (zo groot als een pinpasje) daar staat o.a. het chassisnummer op en onderaan in een hoek staat ook het vermogen
74KW = 100PK
88KW = 120PKZoals Wim al zegt: een 100 en 120 PK zijn dezelfde motoren dus je kan een 100PK gerust laten chippen, ze blijven net zo lang heel als wanneer ze origineel zijn.
15 januari 2010 om 18:29 #17589517OPC bedankt voor je reactie.
Ik heb net gegeken en daar staat op toch echt 74KW op…
Snap niet hoe de verkopende dealer (dus de dealer die de auto voor het eerst heeft geleverd) erbij komt dat het een 120PK uitvoering is..Misschien is die wel gechipt opgeleverd ofzo..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.