Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Auto blijft koelvloeistof er uit gooien…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2010 om 17:08 #17222765
Afgelopen weekend hebben we de koppakking van de Ascona vervangen en wat andere delen (waterpomp, thermostaat, distri, etc.) maar de auto blijft steeds KVS er uit gooien. Als ik een eind gereden heb en de auto uit zet stijgt het KVS niveau en loopt het reservoir over. Daarna zakt ie terug en is er niks aan de hand.
Ik heb de auto al ontlucht door het reservoir open te zetten en de auto een 10 minuten te laten draaien met de verwarming helemaal open en de aanjager op standje orkaan. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
– De auto word niet heet (metertje in het midden)
– Slangen worden gewoon warm
– Radiator word overal warm (zo ver ik kan voelen)
– Auto loopt gewoon goed
– Auto is van binnen droog
– Verwarming word lekker heet22 juni 2010 om 19:21 #17691020probeer eens een nieuwe radiator dop !
of gaat het over een C ascona ? met overdruk tankje ?
22 juni 2010 om 20:27 #17691021laat de aanjager maar eens uit en laat m zonder dop lopen tot de vin inslaat.
en Ray,het is een C Ascona idd (een 1.8S uit 87) mijn oude waggie nl.22 juni 2010 om 21:14 #17691022Ik heb hem al meerdere malen met en zonder dop en met en zonder kachel laten draaien.
Na de behandeling van vanmiddag (goed knijpen in de leidingen) lijkt het niet meer terug te komen, maar ik heb alleen nog maar korte stukjes gereden in de stad. Morgen na het werk eens kijken hoe hij zich houd.
Vanmorgen bleef het niveau gewoon stil staan toen ik op mijn werk aan kwam, maar vanmiddag toen ik dus thuis kwam liep ie wel weer over (ik rook het toevallig toen ik met iemand stond te kletsen naast de auto).
Ik heb ook al gedacht aan de dop op het overdruk tankje, maar die lijkt goed te werken. Als ik hard met twee handen naast elkaar in de onderste slang knijp hoor ik lucht uit de dop sissen. Daarna lijkt de lucht er ook weer in te stromen. Dus die twee fentielen die in de dop zitten doen hun werk goed, denk ik?
23 juni 2010 om 16:20 #17691023Argh! Dacht ik dat het probleem met de koelvloeistof weg was, is het gewoon weer terug :(
Nu heb ik een filmpje gemaakt. Als je goed luistert hoor je de dop sissen en na een tijdje loopt het reservoir over. Als ik de dop er af draai zie je hem behoorlijk overlopen. Daarna hoor je de leidingen gorgelen (in het reservoir zie je hem ook spetteren en je hoort hem gorgelen bij de thermostaat).
(filmpje word nog verwerkt door youtube, maar ik moet nu weg. zal zodadelijk wel werken)
http://www.youtube.com/watch?v=LhPPGeuWNcwIk baal hier wel echt van, want ik heb echt geen idee meer wat het is. En om nu lukraak wat onderdelen te gaan vervangen lijkt me ook niet zo’n goed idee.
23 juni 2010 om 16:28 #17691024:agentgewoon een ander blok in flikkeren, deze zal wel ergens gescheurd zijn
23 juni 2010 om 20:54 #17691025Als het blok gescheurd is zou ie toch ook veel olie moeten verbruiken? Dat doet ie namelijk niet (nog niet sinds zaterdag iig)
23 juni 2010 om 21:06 #17691026Als je deze motoren opvult met KVS moet je de temperatuurmeterzender eruit
halen, om het te ontluchten. Vullen tot de vloeistof eruit loopt, zendertje er terug in , en verder vullen !! Grtz, John23 juni 2010 om 21:56 #17691027geloof er niet in dat ie gescheurd is,gebeurt nooit met deze motoren,tenzij ze gruwelijk heet zijn gelopen.
Heb je de kop wel laten vlakken??
En ook nieuwe bouten gebruikt?
Overigens,jojonopel,heb ik nooit geweten dat je die sensor eruit moet draaien met ontluchten.
Hoogste punt natuurlijk.
Weer wat geleerd!24 juni 2010 om 05:18 #17691028Kijk! Dat ga ik vanavond eens proberen! Nu nog effe zoeken waar dat ding zit, want ik herken de plek niet zo snel aan de foto. Ben nog niet zo thuis in dit motorblok :)
Ik heb de kop niet laten vlakken, wel nieuwe bouten gebruikt.
24 juni 2010 om 05:36 #17691029Kan het zijn dat die tempsensor bij mij op het thermostaathuis zit? Daar zit namelijk een sensor met een stekker. Als ik die stekker los trek valt de meter op het dashboard naar 0. Deze ziet er ook precies uit als op de foto.
24 juni 2010 om 06:59 #17691030jup dat is hem ;)
ik heb het ook nooit geweten
laat hem altijd even zonder dop draaien en dan in de slangen knijpen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.