Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Auto Alarm (Gemini) + Airco gebruik + Radio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2011 om 20:17 #17239216
1
Op mijn net ‘nieuwe’ Corsa is een Gemini auto alarm geïnstalleerd. Werkt perfect, maar er zat maar 1 handzender bij. Dus ik heb er een handzender bij gevonden en geprobeerd hem aan te melden. Dit heb ik al gevonden:Gemini GE6090/6091
Schakel het alarm UIT.(m.b.v. HZ of NS)
Zet DIP-schakelaar 5 op ON.
Zet het contact AAN en weer UIT.
Druk binnen 30 sec op de nieuwe HZ.
De knipperlichten geven een korte puls, ten teken dat de zender geprogrammeerd is.
Zet DIP-schakelaar 5 op OFF.
Controleer of alle afstandsbedieningen werken.Maar, bij mijn auto heb ik geen 5 DIP-schakelaars, maar 4. Ik heb de laatste op ON gezet, maar de nieuwe handzender wil zich niet aanmelden. Help?
2
En nog een vraag over de airco.
Wat is nou het beste om er zo lang mogelijk te van genieten?
-Niet teveel gebruiken bij kleine stukjes?
-Niet direct aanzetten bij starten auto?
-Of juist wel?
-Andere tips?3
Ik heb een Pioneer radio erin zitten. Maar de FM ontvangst is niet goed genoeg dus ik wil hem nakijken. Maar ik heb geen beugels om hem eruit te klikken. Heeft iemand die over? Of iemand die een adres weet waar je die kan kopen?7 augustus 2011 om 09:42 #17895560Wat betreft het Alarm weat ik zo niet..
Je airco gewoon gebruiken ! en jaarlijks een airco service, bij lage temperaturen (+/- 4Gr) schakelt deze niet meer in.. kilometer of 5 voor aankomst de a/c uit zetten kan helpen je warmtewisselaar droog te blazen, deze word erg koud, zodra je de a/c uit zet condenseert deze, dit kan een hele vocht waas geven als je weer gaat rijden kan ook gaan stinken! dus even een paar kilometer voor aankomst uit zetten zodat de aanjager deze kan droog blazen.
Voor wat betreft het verwijderen van je Pioneer radio kun je prima op ebay terecht !
Voorbeeld:
http://cgi.ebay.de/Entriegelungsbugel-Pioneer-Radio-Bugel-Klammer-63-/230499755792?pt=Einbaurahmen_Radioblenden&hash=item35aadb2710″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes !
Groetkes,
Sjors7 augustus 2011 om 10:14 #17895559Super! Bedankt! Ik heb de beugels direct besteld :D. En nog een laatste vraag over de airco, maakt het nog wat uit als je hem bij het starten van de auto direct aanzet?
7 augustus 2011 om 10:19 #17895558Graag gedaan :thumb
Nee, je airco word ook niet direct met starten bekrachtigd, pas iets na dat de motor aanslaat, dat kan je vaak ook horen. een tik van het inslaan van de pomp en iets verandering van motor toerental.
Groetkes,
Sjors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.