Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto afgekeurt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2010 om 16:05 #17230124
hey allen,
mijn opeltje is afgekeurt :(
een oranje knipperlichtje is niet echt oranje meer
linker fuseekogel moet vervangen worden.weet iemand waar ik die kogel kan kopen in brabant regio den bosch?
is het moeilijk om hem zelf te vervangen?
29 december 2010 om 16:26 #17782003brezan
en ja hoor is makkelijk zelf te doenfuseekogel kost ong. 4 tientjes
misschien zit de kogel vast met klinknagels. die zal je er ff uit moeten boren of slijpen en de nieuwe vast zetten met bouten.
29 december 2010 om 16:33 #17782004heb een kogel gevonden hier 15 km verder op, voor 16,50 :P
die kogel daar zit de vering aan vast toch, is dat gewoon een kwestie van losschroeven en eruit tikken , of valt er dan van alles naar beneden29 december 2010 om 16:37 #17782005itsthedch,
je fusee bout los halen, je draag-arm naar beneden drukken, de kompleete veerpoot
naar links duwen, dan zie je dat je fusee vast zit met 3 klink nagels, de koppen
slijp je er af, dan tikje de nagels er uit en verwijder je de fusee-kogel.
bij de nieuwe fusee- kogel zitten 3 bouten+3 moeren en daar zetje hem weer mee vast,
en dan zetje het allemaal weer terug.en wat betreft je knipperlichtje, of een nieuw orange lampje er in, of een ander
achter licht halen op de sloop, als het je achter licht is ;)29 december 2010 om 16:42 #17782006hmm dat klinkt vrij simpel ja, zit die fuseekogel vast aan de bovenkant van de veerpoot of aan de onderkant?
ik denk de onderkant maar wil het ff zekerweten,
klinkt allemaal niet zo ingewikkelt, dus lijkt mij dat ik het zelf prima kan fixen.29 december 2010 om 16:43 #17782007Haal altijd heel de draagarm er uit.
Die klinknagels van beide kanten afslijpen en vervolgens met een luchthamer met beitel ram ik ze door.
Zit altijd wel goed vast.Als je klaar bent ff netjes de spuitbus er over anders roest je draagarm zo snel.
Dat knipperlichtje zal wel de verf van af zijn, dus nieuw lampje er in.
29 december 2010 om 16:47 #17782008heeft er iemand ook een duidelijke foto van wat die draagarm is en waar die kogel dan precies zit?
29 december 2010 om 16:59 #17782009Op de tekening van Bas hier iets naar boven staat hij duidelijk op. De fuseekogel zit aan het uiteinde van de draagarm, op de tekening is de fuseekogel OP-BJ-5583.
29 december 2010 om 17:01 #17782010ja klopt, maar ben een leek, probeer het te plaatsen hoe het dan precies zit, maar dat valt niet mee:P
vandaar de vraag voor een foto
kweet t ben lastig:P29 december 2010 om 17:10 #17782011je ben niet lastig hoor, en ook nooit te oud om het te leren.
zo is iedereen eens es begonnen.succes er mee.
29 december 2010 om 17:13 #17782012Ga je hem zelf monteren dan?
29 december 2010 om 17:15 #17782013ik zat er wel aan te denken, als ik precies weet hoe het in elkaar zit dan durf ik me er wel aan te wagen,
een boutje los en vast draaien kan ik nog wel, moet alleen niet te ingewikkelt worden,29 december 2010 om 18:21 #17782014[rquote=1826225&tid=139272&author=itsthedch]ik zat er wel aan te denken, als ik precies weet hoe het in elkaar zit dan durf ik me er wel aan te wagen,
een boutje los en vast draaien kan ik nog wel, moet alleen niet te ingewikkelt worden,
[/rquote]Is niet het gemakkelijkste klus.
er is aardig wat kracht voor nodig. (lees hefboom) om de fusee kogel uit het fusee te krijgen. Met 2 man werken is wel handig daarvoor.29 december 2010 om 18:32 #17782015ow dat is geen probleem, heb mn broertje hier
29 december 2010 om 18:34 #17782016kracht / hefboom :P
29 december 2010 om 18:35 #17782017hahahaha :P die is ook wel te regelen:P
29 december 2010 om 18:36 #17782018die wil ook weleens helpen :P
en het busje WD40 natuurlijk :angel29 december 2010 om 19:25 #17782019oew die heb ik ook nog wel een grote liggen :P:P
29 december 2010 om 20:18 #17782020Ik heb voor mijn Calibra 2 triangels plus 2 stuurkogels ( links en rechts ) besteld bij ATP in Duitsland
was ongeveer 60 euro kwijt incl. de verzendkosten .
Dan heb je gelijk alles nieuw .Greetssssssssssssssssssssssss Wil
30 december 2010 om 20:57 #17782021even een update.
goede nieuws is dat de fusee kogel vervangen is:D
slechte nieuws is dat het de verkeerde kant was :o
toen we er eenmaal bij stil stonden dat het de verkeerde kant was, was ik al tever met slijpen om het terug te zetten.enigste voordeel is dat ze dadelijk aan bijde kanten nieuw zijn:P
en ik weet nu hoe het moet :P30 december 2010 om 21:30 #17782022Hahaha prachtig om te lezen!
Klote man, maar wel beter heb je straks idd beide kanten nieuw!:o
4 januari 2011 om 15:21 #17782023zow, de juiste fuseekogel gisteravond ook vervangen, en vandaag de herkeuring gehad,
en goedgekeurt :thumbup:Pheb wel nog een vraagje,
die fuseekogel waar is die eigelijk voor? ik bedoel wat is eigelijk zijn functie?4 januari 2011 om 15:37 #17782024Altijd weer een fijn gevoel!!!
Gefeliciteerd.:thumbup4 januari 2011 om 19:57 #17782025het op de plek houden van de veerpoot aan de onderzijde.
Daar de auto ook kan sturen en veren is daar een kogel voor nodig.
willem
4 januari 2011 om 20:08 #17782026[rquote=1831851&tid=139272&author=wim-v6]het op de plek houden van de veerpoot aan de onderzijde.
Daar de auto ook kan sturen en veren is daar een kogel voor nodig.
willem[/rquote]
De fussekogel (samen met de fusee hoek, oftewel KPI) is ook de gene die er voor zorgt dat het stuur weer automatisch terug draait na een bocht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.