auto 30mm verlaagd

Forumindex Forums Modellen Astra auto 30mm verlaagd

• Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    bladluis
    Deelnemer

hoi

Ik heb mij auto 30mm verlaagt met 17inch velgen et 35 7j breedt
      Banden maat 215/40/r17

Nu schaaft hij heel erg ook al rijdt ik heel zacht over een drempel.
      Nu had ik zelf in gedachten of de veren er onder uit tehalen en de oringele terug doen en de 17inch houden.

Of 16 inch velgen er onder teleggen met 205/50/r16
      Wielkast uitrollen wil ik niet doen.

Wat raden jullie mij aan?

Opel astra g

bart-gsi
      Deelnemer

loopt hij aan de wielrand of in de wielkast aan??
        je zou eventueel kunnen kijken of je het camber kunt aanpassen zodat je wiel wel in je wielkast past en nergens aan loopt..
        ik deed het de goedkope manier op me b corsatje.. ik haalde bij een bouwmarkt een paar revettes en stopte die aan de onderste 2 bouten tussen de trommelrem en de achterophanging.. je hoeft niet extreem te gaan maar net genoeg dat je wiel in de kast past…
        daarna nooit meer last van gehad.. had er 195-45-17 eronder… zelfs met 5 man erin en de kofferbak vol en 40 mm verlaagd geen last van gehad

aan de voorzijde zal dat anders zijn aangezien je daar geen trommel remmen hebt dus moet je kijken of je daar het camber van kunt laten aanpassen…

Shane_Astra_g
        Deelnemer

Ik denk eerder dat de voorbanden dan tegen de rand van de wielkast aanloopt. Ik reed met voorheen met 40mm et40 7j 2154017 en heb never nooit mijn wielkast binnen geschaafd, aangezien je aangeeft dat je zelfs bij zacht over een drempel al schaaft. Met et35 7j kom je band ongeveer gelijk met de wielrand voor, waardoor het sneller zal aanlopen.

Misschien is het een idee andere schokdempers te monteren? Stugere van bijvoorbeeld ta technics of de duurdere bilstein, koni etc etc. Je kunt ook beunhaas methode doen en dingen tussen je veren proppen enzo, maar als ik jou was doe het gewoon goed en zet stugere schokdempers.

Het kan ook zijn dat je schokdempers gewoon niet zo goed meer zijn. Dat ze teveel inzakken. Duw maar is flink op 1 van de hoeken van je auto en kijk of de auto weer stabiel staat na 2 keer deinzen.

bart-gsi
          Deelnemer

… of een andere ET waarde van de zelfde velg monteren… eentje die beter in je wielkast past
            de prijs van een set velgen zal ongeveer gelijk zijn aan een goede kwaliteit coilovers alleen het verschil is dan wel dat je met stuggere veren geen fijne rit hebt als je lange afstanden rijdt… en dat heb je niet met een andere set velgen…

Shane_Astra_g
            Deelnemer

Schroefset is veel stugger uiteraard. Ik doelde op diezelfde verlagingsveren icm stugere dempers. Er zijn dempers die stugger zijn maar zeker niet oncomfortabel. Uiteraard zijn er diverse oplossingen. Ben benieuwd wat de topicstarter gaat doen.

Gr.

bart-gsi
              Deelnemer

@Shane_Astra_g wrote:

Schroefset is veel stugger uiteraard. Ik doelde op diezelfde verlagingsveren icm stugere dempers. Er zijn dempers die stugger zijn maar zeker niet oncomfortabel. Uiteraard zijn er diverse oplossingen. Ben benieuwd wat de topicstarter gaat doen.

Gr.

tijd zal het zeggen :P maar lezen we vanzelf wel..
                ik had op me corsa gsi-tje 40 mm verlagingsvering gedaan en op een tripje tilburg amsterdam en terug daar werd mijn rug echt niet vrolijk van.. dus heb me toen voor genomen de autos erna niet meer te verlagen en/of stugger te maken…
                heb nu een vectra b diamant sport die opzich wel lekker op de weg ligt en redelijk stugge veren heeft maar de stoelen compenseren dat weer dat ze zacht zijn.. dus ook dat kan een factor spelen maar ik weet niet hoe de zit is van de auto waar deze topicstarter mee rijdt

Shane_Astra_g
                Deelnemer

Hij rijd een astra g zoals ik. Appart dat je op verl.veren alleen onconfortabel reed! Ik had ook 40mm op standaard schokkers, comfort werd echt niet veel minder van. Nu rij ik op een schroefset en daar wordt ik soms wel moe van. Maarja je moet wat voor over hebben laag te willen rijden. Waarschijnlijk zal ik in de toekomst ook niet meer een schroefset zetten.

We gaan nu afwijken van de topic king:

Eve wachten op de topicstarter.

Gr.

bart-gsi
                  Deelnemer

@Shane_Astra_g wrote:

Hij rijd een astra g zoals ik. Appart dat je op verl.veren alleen onconfortabel reed! Ik had ook 40mm op standaard schokkers, comfort werd echt niet veel minder van. Nu rij ik op een schroefset en daar wordt ik soms wel moe van. Maarja je moet wat voor over hebben laag te willen rijden. Waarschijnlijk zal ik in de toekomst ook niet meer een schroefset zetten.

We gaan nu afwijken van de topic king:

Eve wachten op de topicstarter.

Gr.

hihi maakt niet uit.. off topic gebeurde ook op een ander topic van mij maar hij zal er vast zelf ook wel mee komen..
                    ik had verlagings veren voor een 1.4 op een 1.6 gezet.. dus voor had ik al dikke camber en kon niet eens mijn pink tussen de wielrand en de band in duwen met 195-50-16 (bij stilstand) het ging me niet zo om het laag staan.. ik wilde dat ik de auto nogal stevig de hoek om kon doen zonder twijfel en dat kon ik toen… ik reed toen op de slinger weg bij mij waar geen hond rond liep als of het soms een rally stage is of pikes peak ofzo.. kreeg er een dikke smile van op me gezicht maar als je alleen maar snelweg hebt en verder niks ik kreeg er rugklachten van.. vooral bij die leuke springschanzen in de weg bij rotterdam.. waar ik met een redelijke vaart ( was aan het spelen tegen een audi rs6 avant) van de grond af kwam met alle 4 de wielen #nofuckswheregiventhatday :P

Shane_Astra_g
                    Deelnemer

Ja klopt, rotterdam zit er vol mee. De meeste ken ik en verminder ik vaart, anders krijg ik zo een enorme klap op de dempers en wordt ik nog net niet de lucht in gelanceerd.

bart-gsi
                      Deelnemer

@Shane_Astra_g wrote:

Ja klopt, rotterdam zit er vol mee. De meeste ken ik en verminder ik vaart, anders krijg ik zo een enorme klap op de dempers en wordt ik nog net niet de lucht in gelanceerd.

ja ik ben niet bekend daar.. dus als ik ze al zie en te hard rijdt ben ik al te laat… maar heb nu een zwaardere auto dus die zal niet zo snel de lucht in geslingert worden… ben van 900 kg ( gestripte corsa b GSI) naar 1450 kg opel vectra gegaan

Shane_Astra_g
                        Deelnemer

Aha, ja dat is al een stuk zwaarder :thumbup

bart-gsi
                          Deelnemer

dit is de enige foto die ik nog heb van me corsa.. hij bestaat nu niet meer.. de auto is in onderdelen naar belgie gegaan voor de autocross want ik kwam zonder werkende motor de APK niet meer door

bladluis
                            Deelnemer

ik wil geen andere shokdempers er opzetten want hij rijdt niet stug mij auto.
                              aangezien ik toch nieuwe banden moest halen dacht ik dan pak ik 16inch heb ik nergens geen last van.

Ik reed eerst met 15inch winterbanden en het schaafde toen hellemaal niet ook niet met 5 man in de auto
                              en ze zitten er pas 1 week onder haha de verlangins veren.
                              Het rijdt gewoon kut met 17inch er onder elke hobbel alles voel je.

Dus ik zit er aan tedenken of kleine velg tepakken of me oringele veren weer terug temonteren.

ALleen zit twijfelen

Opel astra g

bart-gsi
                              Deelnemer

als je de huidige velg jouw keus is geweest en je wil het liefst the look houden dan kun je voor en maatje kleiner gaan… of een kleinere bandmaat…

bladluis
                                Deelnemer

Wat voor banden maat zou ik dan moeten gaan?

bart-gsi
                                  Deelnemer

Je kunt kijken voor een 205-40-r17.. Dan krijg je een cupband idee en gaan de wanden van je band wat naar binnen staan.. Het zogenaamde stretchen… Als je niet hard rijd mar gewoon een casual rijstijltje hebt kan dat makkelijk en geeft overgens ook geen problemen met de apk.. Of je kan het hart van je velg aan de achterzijde af laten draaien zodat je et waarde minder wordt en wellicht dat dan je aanlopen verholpen is.. Als je het laatste doet moeten je wielen opnieuw uit gebalanceert worden omdat je wat van het gewicht afgehaalt hebt.. Aangezien je uit brabant komt zul je wellicht de velgen doktor in uden kennen.. Informeer daar wat ze kunnen doen om je velg passend te maken.. Ze kunnen van een ei een mooie recht velg maken dus dan zal dit gesneden koek voor ze zijn denk ik…

bladluis
                                    Deelnemer

Ik wil me velg gewoon zo houden ik vind het mooi nu loopt hij gelijk met de cas ong.

Ik heb pas een week die veren er op zitten maar ik moest toch nieuwe banden op mij velg laten leggen.
                                      Het gaat mij er om als ik nu over drempels rijdt schaaft hij en dan rij ik nog nie eens hard.
                                      Met 5 man er in kom ik bijna nie eens over een drempel heen dan kraakt hij aan alle kanten.

Dus ik zit er zelf aan tedenken om de veren er onder uit tehalen ze rijden niet stug ofz lekker comfort rijdt fijn maar hier in tilburg heb je veel binnen straten.

En met me oringele veren had ik er geen last van met aanlopen ect

bart-gsi
                                      Deelnemer

@bladluis wrote:

Ik wil me velg gewoon zo houden ik vind het mooi nu loopt hij gelijk met de cas ong.

Ik heb pas een week die veren er op zitten maar ik moest toch nieuwe banden op mij velg laten leggen.
                                        Het gaat mij er om als ik nu over drempels rijdt schaaft hij en dan rij ik nog nie eens hard.
                                        Met 5 man er in kom ik bijna nie eens over een drempel heen dan kraakt hij aan alle kanten.

Dus ik zit er zelf aan tedenken om de veren er onder uit tehalen ze rijden niet stug ofz lekker comfort rijdt fijn maar hier in tilburg heb je veel binnen straten.

En met me oringele veren had ik er geen last van met aanlopen ect

ik woon zelf ook in tilburg.. ik ken de straten van deze “bouwput” en er zijn aardig wat drempels.. als je je velg wilt behouden .. een andere band maat zal niet gaan.. anders zit je met een 35 bandje en die zijn best wel stug… je kan overwegen voor een verlagingsveer waar je auto minder door zakt… 20 mm als ze die hebben ( twijfel ik aan) anders zul je een 16″velg maat moeten pakken of een set velgen met een lagere ET waarde waardoor je velg meer binnen de auto valt

opel-mark
                                        Deelnemer

als je hem verlaagd let er dan op dat je een kwaliteitsmerk veren neemt die progressief zijn, eibach bijvoorbeeld.

bart-gsi
                                          Deelnemer

@opel-mark wrote:

als je hem verlaagd let er dan op dat je een kwaliteitsmerk veren neemt die progressief zijn, eibach bijvoorbeeld.

ik zit er aan te twijfelen of hij een verkeerde ET waarde velg heeft als je bij een klein beetje al aanloopt dan lijkt het alsof the velg en band combinatie gelijk staat aan de rand van de wielkasten…

Shane_Astra_g
                                            Deelnemer

Zoals ik eerder zei. Met et35 steekt de velg meer naar buiten. Waarschijnlijk raakt de band gewoon de wielrand(voorkant), dus niet de wielkuip. De achterkant is geen probleem, want ik rij met et25 en die raakt net niet de rand.

De topicstarter zou dit opzich ook moeten zien, schaafplekken op de rand. Ik lees dat je een 7j band hebt. Alhoewel 2154017 de standaard maat is, wordt er geadviseerd 2054017 te zetten. Op 7.5j is 215 de ideale maat.

Je zou dus 2054017 kunnen, dit is 10mm minder breed en 4mm minder hoog tov de 2154017. Ik had voorheen ook een 7j velg met 205band. Alleen kan het comfort ietsjes achterruit gaan ivm de minder hoge wang. Aangezien de omtrek kleiner is zal het aanlopen minder kunnen zijn.

En zoals iemand al zei, heb je kwaliteits veren eronder? Niet die slappe dingen.

Gr.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.