Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Audio vraag Corsa C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2013 om 15:35 #17254654
Hoi allemaal,
Ik ben Chris en ben sinds vrijdag de gelukkige bezitter van een Opel Corsa C 2006 1.2 16V 5 deurs Silverline. Hartstikke leuk autootje en rijdt heerlijk! Een paar dingetjes die ik nog aan wil pakken en één van die dingen is de audio. Ik heb nu een CD30 (zonder MP3) in de auto zitten. Leuke radio, ook handig met stuurbediening…maar….geen mogelijkheid tot externe apparaten aansluiten en het geluid is ook niet echt van de beste kwaliteit ;)
Dus wil ik daar graag wat aan doen. Wat ik nog heb liggen uit mijn vorige auto is een goede Focal Solid 4 versterker en een subwoofer. Alleen zijn die qua formaat wel wat groot, in die zin, dan is de kofferbak van de Corsa al wel gelijk een stuk gevuld met die subwoofer.
Mijn vragen aan jullie zijn:
1) Is het in mijn situatie handig om een andere headunit te nemen? En zo ja, zou ik dan volstaan met een CD30 met MP3 of iets dergelijks? Of zou ik dan moeten denken aan een enkel/dubbeldin headunit? Ik wil wel graag de stuurbediening behouden (en dus ook functioneel behouden).
2) Welke speakers raden jullie aan om in de auto te plaatsen? En welke maat moeten deze hebben? Volgens mij is het deurpaneel verwijderen niet zo heel lastig. Ikzelf zou dan ook nog wel van die adapters op de draden willen zetten, om zo min mogelijk te ‘slopen’.
3) Focal + sub die ik nog heb liggen, gebruiken? Of ander model versterker + sub nemen?
Het hoeft voor mij geen boombox te worden, ik moet nog genoeg ruimte overhouden in de kofferbak, het geluid hoeft ook niet perfect te zijn, als ik maar een beter geluid heb dan nu met de kartonnen speakers. En dus ook wat meer bas en daardoor meer balans in het geluid.
Kunnen jullie mij helpen met deze vragen? Ik denk dat ik zelf wel de speakers kan vervangen, ik denk ook wel de radio uitbouwen / nieuw frame plaatsen. Maar qua aansluiten en kabels trekken naar de amp + sub etc, dat zie ik niet zo zitten, dus misschien iemand die tips heeft, iemand kan aanraden / mee wilt helpen (niet voor niets natuurlijk) en in de buurt van Marum (GR) woont, wil die persoon me dan wat laten weten?
Alvast bedankt voor de reacties!
gr.
Chris20 januari 2013 om 15:44 #18098075ik zou er een andere radio in zetten. stuurbediening wordt tegenwoordig door de goedkoopste radio al gesteunt.
daar moet je alleen een kastje voor kopen.als je al audio heb, gewoon gebruiken. vooral als je er tevreden over bent.
zo niet, heb ik nog wel wat versterkers en een subwoofer liggen. durf niet te eggen of je daarmee vooruit gaat op je bestaande set.aangezien je al focal heb, zou ik zeker een focal compo set nemen en die voorin je deuren plaatsen.
zou ook zeer zeker de deuren gaan dempen, dan met name het paneel zelf.
die is geheel van hard plastic als ik het goed heb, die dreunt na de demping niet o hard mee.achterin kun je zo laten. des gewenst kun je daar een compo plaatsen. voordeel is dat je de tweeters vaak kunt richten.
in principe heb je alleen achter speakers voor het effect.
heb zelf een b, en een compo van pioneer in gebouwt. met de tweeters naar voren toe gericht. nu heb ik een heel ruimtelijk geluid.inbouwen is toch niet zo’n probleem??
dorpel lijsten verwijderen, en kabels naar achter trekken.
en een gat zoeken voor je + kabel.ik heb een b, en ben weinig bekend met de c, maar zoveel zullen ze niet verschillen.
succes
20 januari 2013 om 15:59 #18098076Hoi Robert,
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik zat zelf ook te denken aan Focal’s in de voordeuren inderdaad…ben ik voorheen erg tevreden over geweest.
Je weet denk ik niet zo welke maat ik moet hebben of wel? En hoe je (nadat je de dorpellijsten er af hebt) de kabels goed achter het dashboard krijgt? En heb je een voorstel voor een goede headunit? En wat voor kastje zou ik dan nodig hebben?Sorry voor de vele en misschien domme vragen.
gr.
Chris20 januari 2013 om 18:57 #1809807716,5cm
Kabels vanaf je radio spreekt voor zich als webradio eruit is.
Alpine. Clarion. Pioneer zijn goeie radio merken voor leuke prijsjes22 januari 2013 om 19:04 #18098078Nou, ik heb inmiddels andere speakers in de voordeuren gezet.
Dat klinkt al een stuk beter.Was even een zoekwerkje hoe ik de deurpanelen moest verwijderen, maar is allemaal gelukt.
Nu nog uitzoeken wat ik allemaal nodig heb om de 2DIN Pioneer head unit die ik op het oog heb aan te sluiten en dusdanig dat de stuurbediening ook nog werkt.
Weet alleen geen snars af van stroom, dus geschakelde en constante + moet ik maar eens goed uit gaan zoeken.
22 januari 2013 om 19:12 #18098079nouja, dubbeldin zal gewoon plug and play zijn.
met een iso stekker denk ik.een interface kun je overal kopen.
die set je gewoon tussen de isostekker22 januari 2013 om 19:24 #18098080Interface halen, verloopstekker halen en een inbouwframe.
Meer is er niet nodig. ( http://www.pijlaudio.nl/Webwinkel-Category-1336469/Opel.html” onclick=”window.open(this.href);return false; )23 januari 2013 om 06:57 #18098081Als ik onderstaande zou bestellen, zijn dat de goede artikelen?
Headunit:
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/101c-autoradio-039-s/147l-autoradio/9887d-pioneer-fh-x700bt/” onclick=”window.open(this.href);return false;Radioframe:
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1007c-autospecifiek/1684l-opel/1923l-radioframe/8582d-opel-corsa-zafira-signat-s30-4838-096/” onclick=”window.open(this.href);return false;Interface:
?? Kan ik nergens op de site vinden, moet ik apart voor mailen denk ik?ISO Connector:
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1007c-autospecifiek/1684l-opel/1926l-iso-connectors/7044d-opel-corsa-astra-vectra-signat-s30-4830-205/” onclick=”window.open(this.href);return false;Radio sleutels:
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/101c-autoradio-039-s/413l-radio-sleutels/4954d-caliber-key-18/” onclick=”window.open(this.href);return false;23 januari 2013 om 08:14 #18098082Gezien jou auto volgens mij canbus gestuurd is kan je het beste even contact opnemen met een verkoop punt.
bijvoorbeeld pim tensen, of zoals ik al eerder zei pijl audio ;)23 januari 2013 om 09:19 #18098083@PyroNiels wrote:
Gezien jou auto volgens mij canbus gestuurd is kan je het beste even contact opnemen met een verkoop punt.
bijvoorbeeld pim tensen, of zoals ik al eerder zei pijl audio ;)En dan heb je het nu alleen over de ‘interface’ toch?
De rest van de lijst ziet er ‘goed’ uit?23 januari 2013 om 11:59 #18098084Ja inderdaad.
Ik weet dat ze zo leverbaar zijn.
Eventjes bellen en bestellen ;)29 januari 2013 om 04:36 #18098085Nou, gisteren dan toch wat spulletjes besteld.
Het is een Alpine CDE-134BT geworden ipv een dubbeldin.
Stuurwielbediening interface erbij, frontje, ISO connector.Zal mij benieuwen van hoe en wat, zoals ik al eerder zei, ik
zie niet op tegen het verwijderen van de oude radio en het
plaatsen, maar wel tegen het moeten zoeken van een
geschakelde / constante 12v.Weet iemand hoe dat zit met deze?
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1007c-autospecifiek/1684l-opel/1926l-iso-connectors/7619d-opel-astra-zafira-mertiva-agila-corsa-vectra-signat-s30-7230-235/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoe en waar je die losse draden aan moet sluiten?gr.
Chris29 januari 2013 om 19:35 #18098086dat is een hele andere interface dan die ik had.
mijne plaatste is zo tussen de isostekker, en de stekker van de radio, een soort verloopje. zal dit ook wel zijn.constante plus kan je van je aansteker pakken.
staat bij contact aan al stroom op. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.