Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Audio (subwoofer+versterker) op Corsa C – Vraagje!-
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2011 om 17:09 #17237468
Hallo!
Ik heb een standaard console (Corsa C):
Nu zou ik wel een subje + versterkertje erbij willen om het geluid nog wat voller te maken.
Is dit wel mogelijk met deze console? of moet ik dan ook een compleet andere radio kopen?Ik had eens iets gelezen over Caliber, die hebben een omvormstukje oid?
Voldoet dat bij deze console?Many thanks!!
Stef
31 mei 2011 om 17:38 #17876674@smisker wrote:
Hallo!
Nu zou ik wel een subje + versterkertje erbij willen om het geluid nog wat voller te maken.
Is dit wel mogelijk met deze console? of moet ik dan ook een compleet andere radio kopen?Ik had eens iets gelezen over Caliber, die hebben een omvormstukje oid?
Stef
ik had ook eens een vraag , hoe kun je dat paneel los krijgen?
31 mei 2011 om 21:29 #178766724 lange sate prikkers en dan door duwen
@wellez wrote:@smisker wrote:
Hallo!
Stef
ik had ook eens een vraag , hoe kun je dat paneel los krijgen?
4 juni 2011 om 21:44 #17876675Hoe sluit ik hier een actieve sub op aan? (JBL Basspro)
Wat voor adapter heb ik hiervoor nodig?5 juni 2011 om 10:24 #17876676voor het aansluiten van een versterker heb je je 2 high/low converters nodig(caliberof dietz) deze komen aan je speaker uitgangen .één voor de voorste een één voor de achterste speakers.nu heb je 4 tulpstekkers voor op je versterker.dit heb ik bij mijn radio ook gedaan(ncdc2015) werkt super!!! :thumb
succes Rozé5 juni 2011 om 13:06 #17876677@rozé wrote:
voor het aansluiten van een versterker heb je je 2 high/low converters nodig(caliberof dietz) deze komen aan je speaker uitgangen .één voor de voorste een één voor de achterste speakers.nu heb je 4 tulpstekkers voor op je versterker.dit heb ik bij mijn radio ook gedaan(ncdc2015) werkt super!!!
succes RozéThanks voor je reactie!
Ik heb maar 2 tulp ingangen (1 rode en 1 witte) in de actieve sub, dan heb ik ook maar 1 converter nodig neem ik aan?
Ik heb al een converter namelijk, maar de stekkertjes die hier aan zitten passen niet achterin mijn speaker uitgangen vd radio. (heb ik misschien een verkeerde converter?)
Zijn hier ook nog bepaalde adapters voor of moet ik gewoon de draadjes gaan strippen en ze dan aan de converter maken met bv een kroonsteentje?Ik heb deze converter:
7 juni 2011 om 05:23 #17876671Iemand enig idee welke draad de remote is??
7 juni 2011 om 13:16 #17876678gewoon de geschakelde plus van je radio opzoeken.. ;)
7 juni 2011 om 14:13 #17876680Hmm ik had de remote kabel vanaf de sub bij een kanaal voor een front luidspreker op, dat werkte en hij ging ook vanzelf weer uit als ik het contact uit deed.
Maar toen een paar x auto aan en uit gehad, en toen ging de sub ineens niet meer vanzelf uit7 juni 2011 om 14:15 #17876681beetje beun oplossing dus? :P
7 juni 2011 om 15:13 #17876679je moet inderdaad even de kabels strippen.voor het aansluiten van je converter kun je het beste kabelschoentjes of krimpkousjes gebruiken . als het goed is staat in je instructieboekje van je auto een kleurenschema van je radio en daar staat ook je remote bij als het goed is!! het kan ook zijn dat het op de bovenkant van je radio staat ,moet je die er wel even uithalen. als je alleen de activesub. aansluit op je rear aansluiting heb je wel geen achterspeakers meer!!! misschien kun je beter een losse versterker kopen(5 kanaals) met losse subwoofer in een kist .dan kun je ook je speakers over de versterker laten spelen. is wel duurder maar een hele verbetering. je moet dan wel 2 converters hebben ,1 voor je front uitgang de de 4 speakers aanstuurd en dan 1 voor je sub.
succes Rozé
7 juni 2011 om 15:18 #17876673Thanks voor de antwoorden!
Alles is aangesloten, met uitzondering van die remote dus.
En dat is nou net ff heel handig als ik mn accu niet leeg wil trekken he haha
Ik heb trouwens wel gewoon geluid uit zowel voor als achter speakers nog..
En het klonk zeer fijn, helaas was het dus niet voor lange duur, aangezien ik hem toch eerst maar weer van de accu heb gehaald.Idd op de bovenkant van mn radio staat wel een schematje, maar daar kan ik nog niet veel wijzer uit worden
12V + geprobeert, maar volgens mij was dit de constante plus (ik meen dat dat de gele was)Kan het zo zijn dat mijn radio gewoon geen remote draad heeft?
8 juni 2011 om 08:54 #17876682ja dat kan zijn!!! dan kun je het beste je remote aansluiten op je geschakelde plus van de radio. ik weet zo niet welke kleur dat is , zou je even moeten doormeten. het enigste nadeel is volgens mij dat je sub niet werkt als je je radio aanzet zonder de sleutels op contact!?
groetjes Rozé8 juni 2011 om 09:24 #17876683@rozé wrote:
ja dat kan zijn!!! dan kun je het beste je remote aansluiten op je geschakelde plus van de radio. ik weet zo niet welke kleur dat is , zou je even moeten doormeten. het enigste nadeel is volgens mij dat je sub niet werkt als je je radio aanzet zonder de sleutels op contact!?
groetjes Rozénatuurlijk wel, je zet je radio toch aan, dus zou je sub ook aan moeten gaan…
daarom sluit je heb aan op de geschakelde plus van de radio8 juni 2011 om 10:10 #17876684@smisker wrote:
@rozé wrote:
voor het aansluiten van een versterker heb je je 2 high/low converters nodig(caliberof dietz) deze komen aan je speaker uitgangen .één voor de voorste een één voor de achterste speakers.nu heb je 4 tulpstekkers voor op je versterker.dit heb ik bij mijn radio ook gedaan(ncdc2015) werkt super!!!
Ik heb maar 2 tulp ingangen (1 rode en 1 witte) in de actieve sub, dan heb ik ook maar 1 converter nodig neem ik aan?
Ik heb al een converter namelijk, maar de stekkertjes die hier aan zitten passen niet achterin mijn speaker uitgangen vd radio. (heb ik misschien een verkeerde converter?)
Zijn hier ook nog bepaalde adapters voor of moet ik gewoon de draadjes gaan strippen en ze dan aan de converter maken met bv een kroonsteentje?Ik heb deze converter:
:wtf :thumbdown geen kroonsteentjes gebruiken aub :afro
beter gewoon een krimpkous oid :angel :thumbup
8 juni 2011 om 10:14 #17876685@funkycorsa wrote:
@smisker wrote:
@rozé wrote:
:wtf :thumbdown geen kroonsteentjes gebruiken aub :afro
beter gewoon een krimpkous oid :angel :thumbup
mee eens!
of gewoon lekker de originele aansluiting gebruiken!8 juni 2011 om 11:00 #17876686Remote Aansluiten:
Wat je voor de Remote aansluiting kan gebruiken wat makkelijk is de geschakelde draad van je sigaretten aansteker, deze is namelijk geschakeld en gaat pas aan als je contact om is.De pluspunten hiervan zijn:
Je accu kan nooit zo snel leeg zijn op het moment dat je ergens stil staat zonder motor aan.Wat ook mogenlijk is op iso blok achter je radio:
Dat is het bovenste iso blokje dit kan je door meten welke draad het is. Hier kan ik helaas geen antwoord op geven.De Converter moet je als volgt aansluiten.
Achter je radio is het beste dit omdat die hier meer signaal heeft dan achteraan. Als de radio eruit is heb je 3 aansluit blokjes de middelste moet je hebben. De 4 buitenste draden zijn van je Achterboxen. De middelste 4 draden zijn van je boxen voor. Het aansluiten van de kabels van de converter moet paralel aan de aan de orgineele kabels met de speakers nog aangesloten.Wat te doen als je een 4 kanaals versterker wil aansluiten:
Achter bij de tulp kabel een splitter zetten van 2 male naar 4 female.
Als je slecht signaal heb je hier ook nog een tulp signaal versterker voor.Bij aansluiten van audio kabels altijd solderen dit omdat er anders een behoorlijk signaal gaat verloren.
Wie met kroonsteentjes aansluiten mag zich officieel BEUNHAAS noemen. (Mijn excuses voor de mensen die dit hebben gedaan.)8 juni 2011 om 15:00 #17876687de geschakelde draad van de aansteker werk toch het zelfde als die van je contact naar de radio? daar komt ook spanning op te staan als je het contact aan zet.dus werkt ook als remote!!!!!!!!!!!de spanning gaat er pas vanaf als je de sleutel er uit trekt.in tegenstelling tot de aansteker die gaat uit als het contact op nul staat!!!!!!!!dus zonder je sleutel in het contact werk je sub niet
groetjes Rozé10 juni 2011 om 15:14 #17876688Thanks mensen, aan deze antwoorden heb ik zeker wel iets!
Ik ga er binnenkort weer even mee bezig (dit keer met iemand die er wél verstand van heeft haha)En sorry, ik was het over de kroonsteentjes :angel
Heb echt weinig verstand van zulke dingen, vandaar dat ik ook maar niet alles zelf doe :pIk zal wel even een update geven nadien… goed weekend iedereen!
25 juni 2011 om 17:56 #17876689Heel die rommel radio eruitknallen speelt toch geen USB noch Aux en ook al geen MP3 als het een gewonde CD30 is ;)
dubbeldin DVD scherm erin knallen en klaar is kees trouwens voor een sublieme audio regeling (Treble, front, Bass, etc etc) Ga je met de standaard nergens komen ;)
En het is niet dan een 2din nog veel kost :)Succes ermee :)
24 september 2014 om 00:18 #17876690Ik zou geen 12v op je remote van je versterker zetten.
Dit gaat hij nl niet heel leuk vinden denk ik zo maar.
Je remote geeft nl enkel een puls aan je versterker / of electrische antenne van 350mili ampere.
Geen idee wat er gwbeurt als je daar een geschakelde 12volt op zet maar het lijkt me iig niet gezond.Meestal is het A5 (in de iso stekker de 3e van boven)
Het netste is die door knippen krimpkous er overeen de boel weer vast solderen et voila.http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/VDO-Car-Radio-Wiring-Connector.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 september 2014 om 04:37 #17876691Je kunt prima 12volt op je remote zetten. Niks mis mee. Remote is ook gewoon 12volt signaal.
24 september 2014 om 07:02 #17876692@Haasje17 wrote:
Je kunt prima 12volt op je remote zetten. Niks mis mee. Remote is ook gewoon 12volt signaal.
Klopt maar via je radio is dat een heel laag amperage.
Als je dat van een andere bron af pakt…
En ik zeg niet dat het niet kan maar lijkt me enkel niet gezond.
Daarbij waarom zou je als de draad er gewoon zot?24 september 2014 om 12:31 #17876693Het voltage moet juist zijn meer ampere is geen probleem. Het aparaat neemt niet meer af dan nodig.
24 september 2014 om 12:40 #17876694Juist,thanks voor de info :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.