Audio kraakt/zoemt b corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa Audio kraakt/zoemt b corsa

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    richardschaeks
    Deelnemer

Hallo,

NA gister heb ik mijn opeltje de versterker en de 2 bijbehorende speaker aangesloten
      Nu heb ik echter 1 probleem
      ZODRA ik de motor start hoor je in die 2 speakers een zoem/kraak die mee gaat op de toeren van de motor!
      Ik heb gister zon setje ingebouwd van 45 euro met de rode blauwe en signaal kabel, deze raken nergens ijzer ect.

Wat kan dit zijn?

groetjes richard

corsageak

is de remote kabel wel goed aangesloten? als het goed is zit er achter je radio een blauwe en een blauw witte kabel. 1 van die 2 is je remote. ik had m eerst ook aan de verkeerde, toen ging die ook zoemen op me toerental, daarna geen last meer van gehad.

kan ook zijn dat je stroom aanvoer (de +) naar je amp ergens niet goed beschermt meer is of te dicht bij andere bekabeling licht.
        bij mij gaat dat nu allemaal door de dorpel aan de bijrijders kant. t is niet allemaal optimaal. maar ik ga alles met de verbouwing door het midden trekken (tussen de steolen door zegmaar)

dan zit je niet in de buurt van je kabelboom etc. dat kan ook een hoop schelen..

greetzz
        corsageak

McKaamos
        Deelnemer

De voedingsfilter van de versterker is dan waarschijnlijk niet afdoende bescherming.
          De dynamo is namelijk een wisselspanning generator met een gelijkrichterbrug er achter. Daardoor wordt de spanning die er uit komt een serie pulsen die dubbel zo hoog is als de rotatiesnelheid van de dynamo.
          De accu vangt het wel deels op, maar audio apparatuur voor auto’s moet sowieso extra afscherming hebben en die zit er nogmaalgesproken ingebouwd. Uiteraard is dat effectief tot een bepaalde hoogte, dus soms heb je meer afscherming nodig.

Kortgezegd: Elke “plus” draad in je auto bevat in zekere mate die zoem.
          De oplossing is een ontstoringsfilter plaatsen in de voedingslijn van de versterker.

SRLandgraaf
          Deelnemer
            richardschaeks
            Deelnemer

Hallo

De remote zit aangesloten op de blauwe kabel van de radio op die kabel staat ook remote(radio is sony gt 730u)
              De plusvoeding loopt aan de bestuurders kant en de signaalkabel aan de bijrijderskant, de min komt van een bout bij de achterbank…
              De kabels zijn helemaal nieuw, ik heb vandaag de radio eens eruit gehad en weer teruggezet maar dat mocht niet helpen,
              De pluskabel loopt echter wel langs een kabelboom die ook naar achter loopt, zou dit een probleem kunnen geven?

groetjes

carlover
              Deelnemer

dit kan veel oorzaken hebben.

slechte massa is meestal oorzaak nummer 1

en dan vooral massa van en naar dynamo,startmotor,accu,carrosserie.

oorzaak nummer 2 is:

de ontstoorder(kom even niet op de correcte naam) van de dynamo is kaduuk.

dan ligt het eraan welke radio en versterkers je hebt.
                ik heb het bij de ene radio wel gehad,en dan bij een andere weer niet.
                hetzelfde geld voor de versterker.mij valt het op dat meestal bij de iets goedkopere versterkers het vaak voorkomt.

wat je zou kunnen doen is een ontstoorder tussen je remote te zetten.alleen gaat dan vaak ook een groot deel van het goede geluid verloren.

richardschaeks
                Deelnemer

Hallo,

Ik heb de min plus en remote een buiten de auto omgelegd andere kabels, probleem blijft nog steeds,
                  Als enigste heb ik de signaalkabel niet getest… de radio is van sony de gt 730u, deze geeft geen probleem want andere auto werkte t wel goed met versterker.
                  Morgen ga ik proberen de signaalkabel te testen door een andere en een andere versterker die ik nog heb liggen, als het dan niet weg is dan ga ik maar in de dynamo zoeken,
                  wat ik me wel bedenk, zaterdag avond met die regen toen ik door plassen water reed ging t accu lampje wel vaker aan en ook met starten soms….

skip
                  Deelnemer

origineel gepost door richardschaeks
                    Hallo,

Ik heb de min plus en remote een buiten de auto omgelegd andere kabels, probleem blijft nog steeds,
                    Als enigste heb ik de signaalkabel niet getest… de radio is van sony de gt 730u, deze geeft geen probleem want andere auto werkte t wel goed met versterker.
                    Morgen ga ik proberen de signaalkabel te testen door een andere en een andere versterker die ik nog heb liggen, als het dan niet weg is dan ga ik maar in de dynamo zoeken,
                    wat ik me wel bedenk, zaterdag avond met die regen toen ik door plassen water reed ging t accu lampje wel vaker aan en ook met starten soms….

Dan ben ik er van overtuigd dat je dynamo aan het overlijden is en de problemen bij je radio veroorzaakt.

SRLandgraaf
                    Deelnemer

lijkt me sterk , het is namelijk mijn auto geweest en heb altijd een hoogwaardige instalatie gespeeld. ik heb er geen last van gehad.

richardschaeks
                      Deelnemer

Hey,

andere versterker en kabels lossen het probleem niet op, ik heb ook de radio aangesloten rechtstreeks met plus en min op de accu probleem blijft zich voordoen…
                        maar Nick, heb jij deze versterker wat erbij zit ook in die auto aangesloten gehad?

groetjes

SRLandgraaf
                        Deelnemer

ja hoor , maar kijk de link eens door die ik hier gepost heb . heb bij die paarse namelijk ook dynamo ruis gehad. en heb het via de site kunnen oplossen.

richardschaeks
                          Deelnemer

Ik ben dat eens allemaal langsgelopen
                            en nu kwam ik erachter dat als ik de min(massa) afkoppel het duidelijk minder werd, en toen ik de cai(antenne) losgooide was het geluid weg,
                            De min voeding komt dus nu via een signaal kabel…
                            Geluid is nu goed maar kan dit?

Groeten

SRLandgraaf
                            Deelnemer

eigelijk niet , is eigelijk slecht.

probeer eens de oude massa punten van mij , links en rechts bij de schokbrekers achter .

daar zie je een paar kaal geschuurde plekjes .

richardschaeks
                              Deelnemer

Kga t proberen, en de radio gewoon weer via de zwarte aarden dan?
                                Want radio begint uit te vallen als ik motor niet laat lopen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.