audio in Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) audio in Zafira B

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    stephan66
    Deelnemer

Hallo
      Ik zit al enige tijd te zoeken op dit forum en zou graag willen weten wie en wat hij/zij heeft gedaan met de geluidsinstallatie van de Zafira.Heb er zelf de CD30 in zitten (zonder mp3) en deze pakt geen normaal gebrande cd’tjes maar die moeten gebrand worden met iso9660 of joliet (kan wel met nero of media player).Maar nu komt het ……………… ik zou graag een beter geluid willen hebben want de standaard speakers die erin zitten klinken een beetje blikkerig.
      Ik kan alleen het topic vinden in de how to’s met daarin de uitleg over het veranderen van een andere player maar verder over ervaring met eventueel een andere radio/speaker/subwoofer ed kan ik niet vinden en ben wel benieuwd wat er wel/niet kan.Ik ben al wel andere inbouw aanpassingen tegen gekomen waardoor er een normale radio erin gezet kan worden maar welke verloop heb ik dan nodig om de aansluiting goed te krijgen en welke speakers zouden goed zijn of moet er dan ook een aanpassing in de deur aangebracht worden (een loodscherm ofzo tegen het trillen.
      Een heel verhaal en hoop dat het duidelijk is :sleeping

Groetjes Stephan

Patje gts

Hallo,

Als je een andere radio in wil bouwen heb je het volgende nodig,

Ombouwframe in kleur, antenne verloop en een radio verloop stekker mocht je je stuurwielbediening willen behouden heb je een duurdere radiostekker nodig.

Wat betreft het geluid, zou ik eerst een woofertje inbouwen, kun je meer hoog uit je gewone speaker halen en het laag er uit filteren. Dan kun je kiezen voor een actieve woofer of een woofer met losse versterker.

Bij acr leonparc kunnen ze je een goede passende aanbieding doen.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het.

Gr patrick

stephan66
        Deelnemer

als er een andere radio geplaatst wordt,blijft dan wel de boordcomputer bedienbaar via de stuurbediening ? om het volume te regelen via het stuur vind ik niet echt nodig maar de boord computer moet wel bruikbaar blijven.De bediening voor de boordcomputer zit ook op de cd30.Of is dat dan alleen mogelijk met de duurdere verloopstekker.Het aansluiten van de woofer gebeurt dat rechtstreeks op de radio of wordt die afgetakt op de speakers,om dan de bas te regelen zit er dan een apparte instelling op de woofer of gebeurt dat dan via de radio.
          Heb begrepen dat er niet veel mogelijk is met het canbus verhaal of valt dat mee?Sinds jaren terug rijdt ik nu weer opel (afgelopen 7 jaar renault gereden en die had een goed geluid erin geplaatst) dus heb weinig ervaring in het verbeteren van geluid.
          Groetjes
          Stephan

stephan66
          Deelnemer

om de speakers te demonteren kan ik daarbij via de voorzijde of moet ik het deurpaneel loshalen?Als dit moet worden losgehaald kan iemand dan vertellen hoe?

Alvast bedankt

Groetjes Stephan

vfrmarcel
            Deelnemer

viewtopic.php?f=188&t=177736&p=2335828&hilit=v41#p2335828

zendai v41 alles werkt goed veel extra

stephan66
              Deelnemer

ja,vfrmarcel , dat was hetgeen ik al gezien had , staat helaas niets bij over de demontage van de speakers of heb je die laten zitten?

jurgen boes

deur paneel verwijderen.
                  de boxjes zitten in de deur vast en niet aan de panelen
                  zo zaten ze vroeger wel maar daarom klonk de auto radio ook zo waardeloos..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.