Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Audio Corsa B GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2010 om 20:45 #17217602
Zo, nu in het juiste gedeelte van het forum eens posten….
Ik heb een Corsa GSI waarvan de frontspeakers uit de deuren zijn gehaald. Nu heb ik een setje DLS 226 erin gestopt, maar dat klinkt alsnog voor geen meter. Geen laag te bekennen in de boxen en het is toch 16,5cm coaxiaal met 93spl….
Gooi ik achterspeakers in de mix dan heb ik wel laag, maar dat wordt er niet mooier op omdat ook alle hoge tonen dan van achteren komen.
Kan het zo zijn dat omdat de Corsa compospeakers normaal heeft, er nog een filter ofzo voor zit die het probleem veroorzaakt?
En die tweeters in de “deurgrepen”….kun je daar de meeste tweeters van composetjes in kwijt of moet ik toch de A-stijl gaan vernielen? Lijkt me namelijk opzich best een goede plek voor tweeters die deurgrepen.
Mijn doel is geluidskwaliteit en geen volume. Het moet wel hard en zuiver kunnen, maar de buren 100 huizen verderop hoeven niet mee te genieten.Momenteel nog een standaard Sony radio in de auto (geluidskwaliteit opzich gewoon goed) met twee gigantische hoedenplank speakers (echt huge van JBL) waarvan er eentje volgens mij opgeblazen is (tweeter kapot als ik het zo hoor).
Budget voor versterker zal zo’n 100 euro zijn en voor composetje en bekabeling ongeveer 150. Subwoofer wil ik er later wel bij hebben, maar in het begin wacht ik nog even.17 februari 2010 om 21:14 #17617404zit de originele bedrading nog in je deuren?
zit de originele eurostekker nog in je dash voor je radio? is er niks geprutst met de draden?dan heb je de speaker verkeerd aangesloten.
echt opel he, bij mij was het plug en play. heb niks moet aan passen.de speakers spelen gegarandeert stukken beter dan de orginele.
er moet genoeg bas uit komen hoor. zonder vervorming. check de bedrading nog maar eens.heb je al foto’s van je auto?
ik had ze speakers in de deuren, achterin de hoedeplank dls 7×10 speakers (zwaarste die je toen kon kopen) aangesloten op een versterker (4 kanaals) en 2 subs van hertz achterin. heb er ruim een half jaar mee gespeelt (voorspeakers een jaar)
i.c.m. goeie hoedeplank speakers heb je geen sub nodig in principe.
succes ermee, en laat even weten of het gelukt is!!.
groeten.
je kan de ribben in je deurgrepen waar die tweeters zitten uitzagen en tweeters plaatsen. ik weet niet welk merk, maar er zijn er enkele die passen zonder verdere aanpassingen.
ben zelf geen voorstander van sony, maar goed, opzich is het goed.
met een versterker wordt het geluid een stuk beter hoor.
Het kan zijn dat je achterspeakers teveel vragen en je radio daarom een minder signaal stuurt naar je deurspeakers.
vergeet niet dat je radio maximaal 4×50 watt is. dus continu 4×25.veel succes ermee. moet zeker gaan goedkomen. neem niet de 4 kanaals van hertz. als je een goeie bass weergave wilt is dit geen aanrader. wel kan je vol open spelen met deze versterker. speakers gaven geen krimp vervorming.
ik heb trouwens een clarion auto radio.17 februari 2010 om 21:21 #17617405Als er totaal geen lage tonen zijn, dan zit er duidelijk iets verkeerd aangesloten. Heb je helemaal geen laag, of is er niet genoeg laag naar jouw mening? In het 1e geval zit er duidelijk een filter tussen.
Normaal gesproken zou je met je deurspeakers juist wel laag moeten hebben aangezien het standaard tweetertje de hoge tonen voor zijn rekening neemt. Dus zelfs met het filter er tussen zou je juist alleen de hoge tonen moeten missen.
Heb je de DLS speakers wel op de zelfde draden aangesloten als de originele boxen? Misschien dat je kan checken of je ergens het filter ziet zitten in de deur. Ik weet niet of je zelf de originele speakers eruit hebt gehaald, maar misschien heeft de vorige eigenaar het 1 en ander verandert.
Wat betreft de maatvoering voor de tweeters, meestal is dit vrij universeel, net zoals de normale speakers, maar je kan hem uiteraard even opmeten en vergelijken met diverse composetjes.
Succes.
17 februari 2010 om 21:32 #17617406Let inderdaad goed op de + en de – bij het aansluiten, als 1 speaker andersom aangesloten is komen vooral de bassen in tegenfase en heffen elkaar op.
Waarschijnlijk als je met de balans speelt komt de bass weer terug.
18 februari 2010 om 06:01 #17617407Zal volgende week eens gaan testen. Dadelijk op weg om mijn ogen te laten laseren in Turkije……
:)18 februari 2010 om 06:39 #17617408origineel gepost door Myzrael
Zal volgende week eens gaan testen. Dadelijk op weg om mijn ogen te laten laseren in Turkije……
:)Schijnt dat ze het goed doen daar en heel goedkoop is
22 februari 2010 om 20:23 #17617409Eurotje of 2000 ben je toch zeker wel kwijt…..Maargoed, goedkoper dan in Nederland en je krijgt er een keurige behandeling en plezier in Turkije voor terug.
22 februari 2010 om 20:44 #17617410origineel gepost door Myzrael
Eurotje of 2000 ben je toch zeker wel kwijt…..Maargoed, goedkoper dan in Nederland en je krijgt er een keurige behandeling en plezier in Turkije voor terug.je bent al terug of post je van uit turkije :P
24 februari 2010 om 15:19 #17617411origineel gepost door Onderbroekie
origineel gepost door Myzrael
Eurotje of 2000 ben je toch zeker wel kwijt…..Maargoed, goedkoper dan in Nederland en je krijgt er een keurige behandeling en plezier in Turkije voor terug.je bent al terug of post je van uit turkije :P
Terug :)
I.C.E moet even op een laag pitje want de auto is niet door APK gekomen dus eerst eens geld uitgeven aan de dingen die er wel toe doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.