Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › astra Z18XE af en toe storingen LPG
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2009 om 16:15 #17210083
Mijn Astra G Coupe Z18XE uit 2002 heeft af en toe rare storingen.
Hij had in het begin steeds dat ie bij langer stationair draaien,bijvoorbeeld voor een stoplicht dat ie vanzelf weer terug naar benzine schakelde,komt nu zomaar dagen niet voor en dan ineens weer wel een paar keer,geen peil op te trekken.
Zelfs 1 keer een langere rit van 100 km gehad dat ie tijdens het rijden met constante snelheden zelfs al overschakelde.
Maar dat is echt maar 1 keer voorgekomen.
Tevens heeft ie af en toe een motorstoring,p0303 misfire cylinder 3,paar keer gehad,blijft nu al weer een hele tijd weg.
Je merkt verder niks met rijden maar is wel vervelend zo’n lampje voor je snuit.
Mischien staan deze 2 storingen met elkaar in verband.
Bougies zijn vervangen voor originele bosch,zo te zien is de bobinegalerij ook al eens vervangen,is er een van het merk Sagem.
Hij heeft een Necam LPG G3 installatie met de koltec VG392 verdamper.
Het is niet heel schokkend en hij blijft ook gewoon rijden maar hij is op die manier natuurlijk niet echt betrouwbaar.
Km stand van de auto is 190.000 km.
Iemand suggesties??22 juni 2009 om 12:57 #17487459niemand??:o
1 juli 2009 om 21:46 #17487460Leg een extra massa aan vanaf de accu – naar de motor…
Dit heb ik bij de Z18XE van mijn buurman gedaan, geen problemen meer.
Deze had gelijk soortig probleem.
bij hem schakelde de boel over wanneer de koelvin inschakelde na een tijdje voor een stoplicht te staan, door stroom tekort ivm massa te kort.
Willem
16 juli 2009 om 15:37 #17487461ik heb vorige week een extra massakabel aan het blok gezet maar vanmiddag sprong de storing er toch weer in.
Ik heb ontdekt dat het nu al 3 keer gebeurt op exact het moment dat ie naar gas overschakelt.
Je hoort echt de afsluiter klikken en meteen,pof lampje aan.
En iedere keer die misfire cilinder 3.
Heb al suggesties gehad dat het mischien de bobinegalerij kan wezen maar ja,even een ding van 200 euro halen om te proberen is ook weer zoiets…..19 juli 2009 om 06:17 #17487462Je zult naar een lpg specialist moeten gaan, deze kunnen je lpg systeem uitlezen, waarschijnlijk is de lpg druk te laag.
Als de druk te laag wordt schakeld hij autmatisch terug naar benzine.De oorzaak van de te lage druk is vaak een slechte verdamper en of verdeelhuis, en als het nog de 1e montage delen zijn, dan is het helemaal niet zo raar dat het na 190.000 km versleten is.
14 augustus 2009 om 03:57 #17487463heb je het probleem al opgelost?
ik heb de zelfde soort probleem gehad met een Z1.6XE uit 2001. zelde lpg installatie. die motorstoring had ik echter niet.
na 3 maanden te hebben gekloot met alles bleek de temperatuursensor onderin de verdamper defect te zijn.29 augustus 2009 om 07:26 #17487464ik ben er nog niet uit,ben op het moment superdruk met de restauratie van mn Ascona.
Dus als de storing optreedt dan wis ik m gewoon even.
Ik wil als ik meer tijd heb het verdeelhuis schoon gaan maken en mischien bij Kees verhulst een revisiesrtje voor de verdamper bestellen,dat kan nooit kwaad.
Vindt het sowieo geen geweldige wagen,hij heeft vanaf april al meer gekost dan mn vorige Astra G in 3 jaar en een ton aan km’s. (overigens rijdt Danny hier van t forum daar nu mee) maar daar heb ik denk gewoon mazzel mee gehad,was eigenlijk nooit wat mee.
denk ook niet dat zn opvolger weer een Opel wordt,ik zit aan toyota te denken. Toyota is rijden en niet sleutelen.3 oktober 2009 om 06:32 #17487465origineel gepost door asconahobbyist
Toyota is rijden en niet sleutelen.Dan mag je wel zon oud bakkie kopen.
Moderne toyota’s is dezelfde ellende als de europeanen op je hals halen namelijk.
TE VEEL elektronica!!
Kan het weten, daarvoor zijn de Toyota’s uit de lease gegaan bij ons bedrijf.
Willem
3 oktober 2009 om 06:33 #17487466origineel gepost door asconahobbyist
Vindt het sowieo geen geweldige wagen,hij heeft vanaf april al meer gekost dan mn vorige Astra G in 3 jaar en een ton aan km’s. (overigens rijdt Danny hier van t forum daar nu mee)
Denk dat de auto ook daarom te koop heeft gestaan???
En dat jij deze problemen daarbij heb overgenomen??
Willem
4 oktober 2009 om 19:15 #17487467ik vrees het wel ja,ach,als de storing er uit is dan moet ie t wel weer ff kunnen denk ik.
Verder is t wel een lekkere wagen hoor maar ben gewoon verwend met die vorige denk.
Maar wat is dan slim om hierna te halen,rij rond de 20000 km per jaar en ik weet al dat de astra H met xep motoren niet tegen gas kunnen.
Zou een diesel lonen? EN dan bijvoorbeeld een Astra 1.7 diesel,de 1.9 hebben ook problemen begreep ik4 oktober 2009 om 20:08 #17487468ja lastig he.
Laat nou de eerste astra-H ook met Z18XE motoren geleverd zijn dacht ik zo.
En ja ik heb VEEL goede ervaringen met de Z18XE op gas.
ik heb nu laatst wel een probleem gehad bij een Z18XE, maar daarbij zaten de benzine injectoren verstopt door vergaan van oude benzine.
Op gas heeft deze motor alleen heel in het begin een probleem gehad, en dat was slechte massa op de motor.
volgende auto: Zafira op AARDGAS (Z16YNG motor)….
Willem
5 oktober 2009 om 21:13 #17487469origineel gepost door asconahobbyist
ik ben er nog niet uit,ben op het moment superdruk met de restauratie van mn Ascona.
Dus als de storing optreedt dan wis ik m gewoon even.
Ik wil als ik meer tijd heb het verdeelhuis schoon gaan maken en mischien bij Kees verhulst een revisiesrtje voor de verdamper bestellen,dat kan nooit kwaad.
Vindt het sowieo geen geweldige wagen,hij heeft vanaf april al meer gekost dan mn vorige Astra G in 3 jaar en een ton aan km’s. (overigens rijdt Danny hier van t forum daar nu mee) maar daar heb ik denk gewoon mazzel mee gehad,was eigenlijk nooit wat mee.
denk ook niet dat zn opvolger weer een Opel wordt,ik zit aan toyota te denken. Toyota is rijden en niet sleutelen.beetje late reactie maar goed:jerry
Ik zou verdeelhuis iig ff goed schoonmaken. 9 van 10x is dan probleem opgelost van inhouden, stotteren en soms terugschakelen naar B.
Verdamper zou ik nog niet gaan reviseren, deze gaan zelden kapot, maar iig op mpl worden sets aangeboden voor €45,:vertag
Waarschijnlijk is jou verdamper in serie of ‘bypass’ met 8mm slangen op koesysteem aangesloten, dit geeft vaak probleem terugschakelen bij cons. snelheid.
je zou dit dan kunnen checken door zsm daarna te stoppen en ff aan je verdamper te voelen, maar pas op want voor je het weet heb je een :fy1 (verbrande hand) als ie ds niet te koud wordt.Sterkte:swear
6 oktober 2009 om 16:40 #17487470was ik idd al van plan,op de site van kees verhulst staat een hele beschrijving van hoe het moet.
Kan er alleen ff de tijd nog niet voor vinden………25 oktober 2009 om 18:45 #17487471nou,afgelopen donderdag het verdeelhuis schoongemaakt,zag er niet heel vies uit,beetje vettig hooguit.
Maar wat n verschil zeg,rijdt veel en veel beter!
Accelereert veel soepeler,trekt beter,en nu na 500 km géen lampje meer aan en niet overschakelen naar B (toch een flinke file gehad vanmiddag,dus lang stationair gelopen)
Dus wie weet wel opgelost,maar in elg geval niet voor nix geweest!27 oktober 2009 om 21:33 #17487472er zit ook niet echt zichtbare vuiligheid in, maar ‘t is er wel.
gegroet!
31 oktober 2009 om 22:13 #17487473origineel gepost door Van het Ende Customs
er zit ook niet echt zichtbare vuiligheid in, maar ‘t is er wel.gegroet!
Dat blijkt! ben iig wel weer happy dat ie weer lekker rijdt.:P
1 november 2009 om 11:58 #17487474:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.