Astra z17DTH koppeling kapot

Forumindex Forums Modellen Astra Astra z17DTH koppeling kapot

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Anoniem

Hallo allen.

Vriend van mij heeft een Astra H met een z17dth blok. Volgens zijn vriendin deed de koppeling gisteren sponzig gedrag vertonen en vandaag is hij helemaal dood. Hiervoor was er niets aan het handje. Ding is naar de garage gesleept en die geeft een hoop aan maar weinig concreets. Hij heeft het reservoir wat bijgevuld maar krijgt nog steeds geen druk. Hij denkt dus een hydraulisch druklager. De garage noemt de auto “problematisch”. Ding heeft verder nooit problemen gehad maar goed. Verder geeft hij aan dat het hele blok er onder vandaan moet om erbij te komen :wtf Lijkt me dat hij de bak alleen bedoelt. Indien de bak er onderuit moet, wat komt er dan verder nog bij kijken? DMV, Koppelingsplaten, drukgroep omdat het toch al open ligt? Verder nog wat? Beestje heeft 280K gelopen nu en de koppeling zit er al sinds zijn bezit bij 180k onder. Graag jullie wijze raad of ik het bij het goede eind heb of dat de oplossing veel makkelijker kan zijn, maw een plan van aanpak voor alles los moet. Rekening is op dit moment geschat op 1200 euro namelijk

bart-gsi
      Deelnemer

zolang je DMV geen bijgeluid ( rammelen en tikken met starten en uitzetten en geen trilling in de aandrijflijn) maakt zou ik deze laten zitten aangezien die best prijzig zijn…
        dus gewoon een LuK of een sachs koppelingssetje met druklager zou voldoende moeten zijn…
        vaak hallen ze alleen de bak eraf idd.. er zijn uitzonderingen bij mensen die dus de motor eruit vissen i.v.m. dat het voor hun makkelijker werkt buiten de auto

http://www.mijnautoonderdelen.nl/opel/astra/76116/76122/koppelings-kit&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <== hier zie je de diverse prijzen.. zowel met als zonder DMV
        dus is net de keuze die je maakt.. en dan zullen de uren er nog bij komen bij de garage voor het vervangen
        andere optie.. bestel een kitje en kijk of iemand van het forum op een vrij weekend dit voor je maat kan doen… scheelt een paar honderd euro..

Anoniem

Dat lijkt me inderdaad de beste optie dan. Ik kwam op mister auto deze kit tegen:

http://www.mister-auto.nl/fl/koppelingsset/luk-623-3234-33_g479_a006623!3234!33.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

Is dit alles wat hij nodig heeft dan? DMV is voor zover ik weet gewoon ok. Volgens mij waren er 2 druklagers toch? 1 pedaal en 1 bak?

bart-gsi
          Deelnemer

die koppelingskit is idd goedkoper.. dan zou ik voor die gaan als die passend is..
            maar daar zit het DMV niet bij.. dat scheelt een hoop euros..
            de auto heeft maar 1 druklager.. die in de bak zit.. het andere wat aan je pedaal zit is een hydraulisch cilinder daarmee pomp je de hydraulische vloeistof ( of remvloeistof als er dat in moet) mee naar je druklager die tegen de diafragma veren van je drukgroep aan duwt waardoor je koppelingsplaat vrij komt
            bedenk wel dat je DMV slijt .. dus kan zijn dat er netjes een koppeling in zit en dat je na 20.000 a 50.000 km je bak er weer af moet voor je DMV

dus voor hem zullen 2 keuzes liggen die hij kan maken..

Anoniem

check thnx!Zal het hem voorleggen. Is een lange afstandrijder dus ding lijdt niet heel veel iig. Die cylinder kan je die nog checken op problemen op de een of andere manier? Lees wel eens wat over lekkage langs je pedaal maar das dan wel een vW Kliko(van t vrouwtje die kampt met t zelfde euvel alleen komt die nog op druk na een paar keer pompen)

bart-gsi
              Deelnemer

over het algemeen zit daar vaak het probleem niet.. maar je komt er snel genoeg achter na vervanging dat je je koppeling niet ontlucht krijgt.. heeft hij ook een natte scheiding tussen bak en blok van het remvloeistof?? dat is vaak al een teken dat je druklager lekt..

Anoniem

zal ik dat nog eens bekijken maar zal dan wel haast zo moeten zijn. Ik ga hem even informeren en dan gaan we op zoek naar een forumlid(carloastra?) die dit kan doen.

bart-gsi
                  Deelnemer

i live it when a plan comes together :thumb

Anoniem

lees trouwens dat het DMV zonder glijlager is. Gebruik je daarvoor de oude dan?

bart-gsi
                      Deelnemer

ik heb geen idee.. maar misschien dat hier in deze link je antwoord staat
                        http://www.carpartsdirect.nl/assortiment/dubbel-massa-vliegwiel&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.