Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra Z16XE 2003 FOUTCODE P203
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2016 om 20:55 #17277055
Hoi,
Ik zit met n probleem met mijn astra Z16XE uit 2003 op lpg. Afgelopen maandag begon de astra wat in te houden en verloor ie vermogen toen ik op de snelweg 120 reed. Vervolgens begon met MM lampje te branden. Ik naar de kant, ANWB erbij, conclusie misfire op cilinder 2, waardoor ie op 3 cilinders was gaan lopen, oorzaak vlgs ANWB: defecte bobine. De ANWB heeft er een nieuwe bobine ingezet en even leek ie weer goed te lopen, maar na een kwartiertje merkte ik al dat hij weer wat inhield en daarna begon het MM lampje weer te branden, zelfde storingscodes. De monteur van de opelgarage zei dat het de ecu kan zijn, al googelend kom ik idd meer kapotte ecu verhalen tegen. Echter voor ik de ecu ga laten reviseren ( via ACtronics kan dat begreep ik), wil ik eerst overige oorzaken uitsluiten. Morgen ga ik de LMM nakijken.
Bougies zijn een paar maanden oud en zagen er nog goed uit. Het lijkt erop dat de ecu cilinder 2 uitschakelt als ie n paar keer n misfire heeft en dat ie daarna dus op 3 cilinders loopt.
De astra loopt zowel op benzine als gas matig: beetje schokkerig en inhouden. Op gas lijkt ie nog iets slechter te lopen. Vooral laag in de toeren geeft ie dit probleem. Daarnet nog een stuk op de snelweg gereden, als ik dan 120 rij gaat t vrijwel probleemloos, het MM lampje is nu uit ( heeft de garage gedaan) en hij loopt nu vlgs mij weer op 4 cilinders, en dus weer iets beter, maar ik denk als ik wat langer ga rijden het lampje weer zal gaan branden en cilinder 2 er weer mee ophoudt.
Hebben jullie tips wat ik nog kan doen voor de ecu te laten reviseren en kan ik de ecu er zelf uit halen, zo ja waar zit ie? Dank alvast…
Gr rutger17 juni 2016 om 21:04 #18321350ECU niet naar Actronics brengen!!!
ZakhooiTM of liviu2004 van het forum een PM sturen deze kunnen je daarmee helpen.
Hoeft trouwens niet meteen een ECU probleem te zijn(al gaan deze idd wel vaker) kan ook een rotte injector o.i.d zijn.
17 juni 2016 om 21:06 #18321351P0203 kan ecu fout maar meer te doen met gasinstallatie. Dat kabelboom knipperen voor gasecu.
:puke18 juni 2016 om 06:36 #18321352Ok, ik ga de gas ecu laten uitlezen.
Als de motor en op benzine en op gas slecht loopt, kan het dan toch aan een probleem met de gas installatie liggen?
De compressie was goed, dat heeft de anwb ook nog gecheckt..
18 juni 2016 om 11:04 #18321353Gas ecu niet uitlezen, maar electric installatie goed kijken voor slechte verbinding.
19 juni 2016 om 09:33 #18321354Ok ik laat de elektrische instalatie nakijken, ik neem aan dat je daarmee bedoelt, of bobine goed aangestuurd wordt, en de bougies op cilinder 2 goed vonken.
De anwb heeft de bobine vervangen dus die zou goed moeten zijn, maar kan het zijn dat de aansturing van de bobine niet goed is waardoor het probleem ontstaat?
Benzineinjector kan t toch niet zijn, want dan zou de motor op lpg goed moeten lopen, omdat ie speciale lpg injectoren heeft. Het lijkt meer in de aansturing van de verbranding te zitten, of is dat geen goede conclusie?
19 juni 2016 om 11:22 #18321355Shit, ik zie net dat ik de verkeerde foucode in t topic heb staan. Het is P0302 ipv P0203.
Ik weet niet of dit wat uitmaakt voor jullie antwoorden..20 juni 2016 om 10:59 #18321356een kleine update:
vanochtend toch maar de bougie van cilinder 2 vervangen (ANWB had gezegd dat ie er nog goed uitzag en hij zat er pas 5 maanden in). En jawel, het probleem lijkt opgelost, hij loopt weer perfect op benzine en lpg.
DANK @ liviu2004 en opletje17 en voor het meedenken!
1 vraag nog: de ANWB zei bobine kapot en heeft deze vervangen. Kan het zijn dat een bobine die kapot gaat de bougie ook kapotmaakt, door verkeerd voltage o.i.d.?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.