Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Astra X18XE1 probleem tijdens rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2012 om 10:20 #17251757
hallo mensen
Hoe zal ik het eens omschrijven…. :p
ik heb een astra coupe met een 1.8xe1 motorblok. Nu was ik gisteren onderweg en tijdens het rijden 130km/h leek het alsof ie in de neutraal sprong. als ik dan gas gaf maakte ie al1 toeren. liet ik mijn gaspedaal los en dan weer in , deed ie weer normaal wat zou dit in hemelsnaam kunnen zijn? :o dit gebeurde een paar keer….
hopelijk weet iemand hier meer over..
bedankt alvastMvg paul weijers
27 augustus 2012 om 10:22 #18061296Klinkt als een versleten koppeling als je ‘t mij vraagt…
27 augustus 2012 om 10:26 #18061297tijdens rijden heb je toch niets met de koppeling van doen of begin ik gek te worden…. dan moet ik dat ook merken met weg rijden naar mijn mening….pfff
thnx gr
27 augustus 2012 om 10:32 #18061298Als je de auto stationair hebt draaien (ramen dicht en muziek uit), hoor je dan een licht geratel dat weg is dat weggaat als je koppelingspedaal helemaal is ingetrapt? Dan is je druklager waarschijnlijk versleten…
27 augustus 2012 om 10:38 #18061299poeh geen id volgens mij niet, heb de auto al behoorlijke tijd en bijna elk bij geluidje hoor ik wel maar ik ga vanmiddag ff kijken ben benieuwd thnx keep ya in touch ;)
greetz paul
27 augustus 2012 om 11:16 #18061300De koppeling zorgt er tijdens het rijden toch voor dat de aandrijfkrachten van de uitgaande as van de motor (prise-as) de versnellingsbak ingaan?
En graag even je topictitel aanpassen, desnoods naar iets als ‘Astra X18XE1 probleem tijdens rijden’
28 augustus 2012 om 21:37 #18061301F17CR3,74 bak aan het Overlijden, Sprint uit de 5.
Deze bakken gaan meer dan eens kapot..
Ik was de mijne in een paar dagen verkocht..
Willem
29 augustus 2012 om 11:19 #18061302Huh vreemd toch.. ik heb een ander blok ingebouwd die was kaal, alles over gebouwd en nu ineens problemen :o kan het niet ergens anders aan liggen? heb verder geen rare geluiden met koppeling. hij pakt hem al vrij vroeg op met schakelen… en wat kan het kwaad als ik hiermee door rij…:s
bedankt voor jullie reacties
greetz paul
29 augustus 2012 om 21:01 #18061303als ie Echt GEEN aandrijving meer heeft op dat moment, zal het aan de bak, of assen Liggen.
Als ie meer de indrukt geeft te slippen, dan de koppeling.
Deze hoeft niet versleten te zijn, kan ook VET zijn bijvoorbeeld.
willem
30 augustus 2012 om 06:28 #18061304Heey willem
puur alleen als ik snelweg rij…btje constante snelheid dan in eens schiet ie in de toeren dus ff geen aandrijving… gas los en weer in en dan is het weer goed :o pfff duzzz heb ik t ene probleem nog niet 8er de rug komt het andere kijken..
Maar rijden kan da kwaad? heb namelijk binnenkort een event waar ik graag heen wil ;)greetz paul
30 augustus 2012 om 16:13 #18061305Denk toch een Slippende koppeling, en ja dat zou kwaad kunnen, als ie echt op is, ken je nergens meer heen..
Willem
19 september 2012 om 15:02 #18061306of het tandwielstelsel in het differentieel is slecht. deze slijten ook nog wel eens kaal bij de f15/17 bakken..
23 september 2012 om 17:43 #18061307Zo daar was ik weer….. :shock:
Ben nog een beetje bezig geweest met het correct afstellen van de
versnelling aangezien deze net niet helemaal goed stond. In de hoop
dat het probleem nu over zou zijn tijdens rijden maar helaas….
Wat zou ik nu het beste als eerste kunnen doen om iets uit te sluiten??
Slippende koppeling zou je toch ook moeten merken en zien als je bv 100kmh rijd en dan
gas onderin trappen…. aan je toerental cq kilometertellerbah wou eindelijk weer keertje lekker kunnen touren na 2 jr maar :(
bedankt alvast
23 september 2012 om 18:06 #18061308Als je ergens vandaan komt even stevig de handrem erop. Naar z’n drie en zonder gas bij te geven op de koppeling proberen weg te rijden. Als dit lukt is dit een indicatie voor versleten platen.
Wat ook kan is wegrijden vanuit de één en de auto in z’n 3/4 te zetten. Als deze gaat bokken is het goed. Maakt ie toeren dan is je koppeling waarschijnlijk op.23 september 2012 om 18:10 #18061309oke dan…hmmm dan zal ik dat morgen eens proberen… maar hoe moet ik dat zien, waarom onder het rijden met
constante snelheid in de 5 schiet in de toeren dan pakt ie hem weer op… kan dat ook niet met de vloeistof te maken hebben ofzo
of zeg ik nu egt iets doms :hmmzthnx man
greetz
23 september 2012 om 18:15 #18061310zou het ook kunnen dat als de prise-as er niet helemaal goed in de bak zit dat ik dit probleem ondervind??
dat dat met inbouwen fout is gegaan?? :hmmzgreetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.