Astra wil niet meer lopen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra wil niet meer lopen

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220893
    dropkikker
      Lid sinds:
      5 March 2008

      Hej kerels,

      Ik heb gister mijn koppakking vervangen van mijn Astra G, X16SZR
      Nu heb ik dit wel vaker gedaan bij dit type motor en altijd zonder problemen.

      * Edit * Was toch een stekker vergetenking:

      Maar nu is er een probleem bij gekomen.. Ik was dus de krukassensor vergeten aan te sluiten. Eenmaal gestart liep de motor beroerd. Ik heb de luchtfilter bak weggehaald en nog een keer gestart, toen liep de motor ineens perfect.. Maar naar 5 min gelopen te hebben sloeg deze weer af en is nu zonder gas bij te geven niet meer aan te krijgen.

      – De distributie staat op tijd
      – Bougies vonken alle 4
      – Motor krijgt brandstof

      Iemand hier een oplossing voor?

      Groeten Mark

      #17667851
      OPC Turbo
        Lid sinds:
        7 June 2009

        Klepstoters zijn helemaal opgepompt… die had je eerst leeg moeten drukken…

        Lang doorstarten dan doet hij het weer… of een heel stuk slepen in de versnelling dan doet hij het na een poosje ook weer…

        #17667852
        dropkikker
          Lid sinds:
          5 March 2008

          Ik heb de klepstoters inderdaad niet losgehaald.. Als ik de motor start en gas geef dan krijg ik hem soms wel aan, kan ik dan ook blijven gas geven als de motor aanslaat?

          #17667853
          OPC Turbo
            Lid sinds:
            7 June 2009

            Ja, probeer de motor voorzichtig (zonder dat hij afslaat) op 2000 toeren te houden… als hij dan beter gaat lopen iets meer gas geven en eventueel een proefrit maken…

            #17667854
            dropkikker
              Lid sinds:
              5 March 2008

              Nou, als ik de motor laat lopen op 2500 toeren slaat hij vanzelf ook weer af.

              Ik heb er net een kameraad bij gehad ( is automonteur ) hij denkt dat de motor weinig compressie heeft.. Morgen komt hij even langs met een compressie meter. Iets anders kon hij zo ook niet bedenken, aangezien alles verders goed is.

              Hoeveel compressie moet zon blok hebben ongeveer dan? Weet je dat toevallig?

              #17667855
              champo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2006

                9.6 dacht ik.

                #17667856
                OPC Turbo
                  Lid sinds:
                  7 June 2009

                  origineel gepost door dropkikker
                  Nou, als ik de motor laat lopen op 2500 toeren slaat hij vanzelf ook weer af.

                  Ik heb er net een kameraad bij gehad ( is automonteur ) hij denkt dat de motor weinig compressie heeft.. Morgen komt hij even langs met een compressie meter. Iets anders kon hij zo ook niet bedenken, aangezien alles verders goed is.

                  Hoeveel compressie moet zon blok hebben ongeveer dan? Weet je dat toevallig?

                  Ja dat klopt…

                  Als de klepstoters opgepompt zijn dan blijven de kleppen (een stukje) open staan… dus heb je (bijna) geen compressie…

                  #17667857
                  dropkikker
                    Lid sinds:
                    5 March 2008

                    Voor mijn gevoel heb ik nu toch al wel aardig lang doorgestart, nog geen lege accu maar goed.
                    Als ik nu dan ook de motor start, hoor je ook dat hij weinig compressie heeft.
                    Ik kan dus het beste gewoon doorblijven starten met een ontkoppelde injector?

                    Groeten!

                    #17667858
                    OPC Turbo
                      Lid sinds:
                      7 June 2009

                      origineel gepost door dropkikker
                      Voor mijn gevoel heb ik nu toch al wel aardig lang doorgestart, nog geen lege accu maar goed.
                      Als ik nu dan ook de motor start, hoor je ook dat hij weinig compressie heeft.
                      Ik kan dus het beste gewoon doorblijven starten met een ontkoppelde injector?

                      Groeten!

                      Of een stukje in de versnelling slepen (als het een handbak is) de ellende is dat je de stoters er moeilijk uit krijgt met alles gemonteerd… dus je zal ze toch met de olie druk weer goed moeten krijgen…

                      Of je riem staat niet goed maar je zegt zelf van wel dus het kan eigenlijk alleen maar de stoters zijn… (neem uiteraard aan dat je alles goed gemonteerd hebt)

                      #17667859
                      dropkikker
                        Lid sinds:
                        5 March 2008

                        Ja, alles zit toch wel goed gemonteerd.. Er is voor de rest alleen een andere nokkenas huis met nokkenas opgekomen, aangezien de vorige huis kapot was.
                        Het aandraaien van de kop is ook wel goed gebeurt, dus daar kan het ook niet echt inzitten..

                        Mn kameraad komt er zo aan, en dan gaan we wel even kijken :)

                        #17667860
                        wesley015
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 June 2009

                          Ik heb ook pas me koppakking vervangen.
                          Het lijkt nou net of die meer verbruikt.
                          Kan dat?

                          #17667861
                          dropkikker
                            Lid sinds:
                            5 March 2008

                            Kleine update.

                            Mijn kameraad is geweest, en bij de eerste keer meten hadden de eerste 3 cilinders rond 10 compressie en de 4de niets.

                            Na nog een keer alles gemeten te hebben, waren alle cilinders ineens 0
                            Hierop de auto een kwartier lang gesleept, maar aanslaan ho maar. Alles nog maar eens schoongemaakt aangezien het blok zowat verzopen was, en bij het starten lijkt het net alsof de motor wil aanslaan, maar hij komt er net niet..

                            Lijkt inderdaad op oliedruk.. Ik haal nu de nokkenas er maar weer uit, daar is ook een andere ingekomen. Zet ik gelijk mijn oude er weer in, en haal de stoters eruit.

                            Word vervolgd..

                            #17667862
                            OPC Turbo
                              Lid sinds:
                              7 June 2009

                              Druk de stoters als je ze eruit hebt voorzichtig tussen de bankschroef leeg! (ff een stuk doek ertussen doen zodat je geen afdrukken van de bek van de bankschroef op de stoters maakt)

                              Als je dit met beleid doet dan zal je zien dat er langzaam wat olie uit het kleine gaatje aan de zijkant van de stoter komt, doe dit met beleid je zal een weerstand/tegendruk voelen, doe dit voorzichtig totdat er geen olie meer uitkomt.

                              Daarna alles weer monteren, auto c.a. 10sec. starten (zonder ontsteking) en daarna gewoon starten als het goed is slaat de motor dan aan en zal het tikken direct weg zijn of zeer snel… daarna moet de motor gewoon goed lopen…

                              #17667863
                              dropkikker
                                Lid sinds:
                                5 March 2008

                                Het is opgelost..

                                Ik had dus van de sloop een ander nokkenas huis gekocht, maar de nokkenas die daar in zat leek toch iets te verschillen met de originele. Dus mijn eigen maar weer gemonteerd.

                                Maar wat belangrijker was.. Er zat in een oliekanaal in het nokkenas huis een klein propje vloeibaar pakking, deze belemmerde dus de olie welke naar boven toe wilde.

                                Alles eruit gehaald, en starten en lopen maar.
                                Ik heb dus wel dezelfde koppakking en kopbouten gebruikt, ik weet dat het rekbare bouten zijn.. Mja, kijken of het goed gaat.

                                In ieder geval bedankt voor je hulp!

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.