Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra wil niet meer lopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2010 om 13:06 #17220893
Hej kerels,
Ik heb gister mijn koppakking vervangen van mijn Astra G, X16SZR
Nu heb ik dit wel vaker gedaan bij dit type motor en altijd zonder problemen.* Edit * Was toch een stekker vergetenking:
Maar nu is er een probleem bij gekomen.. Ik was dus de krukassensor vergeten aan te sluiten. Eenmaal gestart liep de motor beroerd. Ik heb de luchtfilter bak weggehaald en nog een keer gestart, toen liep de motor ineens perfect.. Maar naar 5 min gelopen te hebben sloeg deze weer af en is nu zonder gas bij te geven niet meer aan te krijgen.
– De distributie staat op tijd
– Bougies vonken alle 4
– Motor krijgt brandstofIemand hier een oplossing voor?
Groeten Mark
7 mei 2010 om 15:06 #17667851Klepstoters zijn helemaal opgepompt… die had je eerst leeg moeten drukken…
Lang doorstarten dan doet hij het weer… of een heel stuk slepen in de versnelling dan doet hij het na een poosje ook weer…
7 mei 2010 om 15:11 #17667852Ik heb de klepstoters inderdaad niet losgehaald.. Als ik de motor start en gas geef dan krijg ik hem soms wel aan, kan ik dan ook blijven gas geven als de motor aanslaat?
7 mei 2010 om 16:21 #17667853Ja, probeer de motor voorzichtig (zonder dat hij afslaat) op 2000 toeren te houden… als hij dan beter gaat lopen iets meer gas geven en eventueel een proefrit maken…
7 mei 2010 om 17:25 #17667854Nou, als ik de motor laat lopen op 2500 toeren slaat hij vanzelf ook weer af.
Ik heb er net een kameraad bij gehad ( is automonteur ) hij denkt dat de motor weinig compressie heeft.. Morgen komt hij even langs met een compressie meter. Iets anders kon hij zo ook niet bedenken, aangezien alles verders goed is.
Hoeveel compressie moet zon blok hebben ongeveer dan? Weet je dat toevallig?
7 mei 2010 om 17:27 #176678559.6 dacht ik.
7 mei 2010 om 21:13 #17667856origineel gepost door dropkikker
Nou, als ik de motor laat lopen op 2500 toeren slaat hij vanzelf ook weer af.Ik heb er net een kameraad bij gehad ( is automonteur ) hij denkt dat de motor weinig compressie heeft.. Morgen komt hij even langs met een compressie meter. Iets anders kon hij zo ook niet bedenken, aangezien alles verders goed is.
Hoeveel compressie moet zon blok hebben ongeveer dan? Weet je dat toevallig?
Ja dat klopt…
Als de klepstoters opgepompt zijn dan blijven de kleppen (een stukje) open staan… dus heb je (bijna) geen compressie…
7 mei 2010 om 21:41 #17667857Voor mijn gevoel heb ik nu toch al wel aardig lang doorgestart, nog geen lege accu maar goed.
Als ik nu dan ook de motor start, hoor je ook dat hij weinig compressie heeft.
Ik kan dus het beste gewoon doorblijven starten met een ontkoppelde injector?Groeten!
8 mei 2010 om 07:46 #17667858origineel gepost door dropkikker
Voor mijn gevoel heb ik nu toch al wel aardig lang doorgestart, nog geen lege accu maar goed.
Als ik nu dan ook de motor start, hoor je ook dat hij weinig compressie heeft.
Ik kan dus het beste gewoon doorblijven starten met een ontkoppelde injector?Groeten!
Of een stukje in de versnelling slepen (als het een handbak is) de ellende is dat je de stoters er moeilijk uit krijgt met alles gemonteerd… dus je zal ze toch met de olie druk weer goed moeten krijgen…
Of je riem staat niet goed maar je zegt zelf van wel dus het kan eigenlijk alleen maar de stoters zijn… (neem uiteraard aan dat je alles goed gemonteerd hebt)
8 mei 2010 om 09:20 #17667859Ja, alles zit toch wel goed gemonteerd.. Er is voor de rest alleen een andere nokkenas huis met nokkenas opgekomen, aangezien de vorige huis kapot was.
Het aandraaien van de kop is ook wel goed gebeurt, dus daar kan het ook niet echt inzitten..Mn kameraad komt er zo aan, en dan gaan we wel even kijken :)
8 mei 2010 om 10:08 #17667860Ik heb ook pas me koppakking vervangen.
Het lijkt nou net of die meer verbruikt.
Kan dat?8 mei 2010 om 11:05 #17667861Kleine update.
Mijn kameraad is geweest, en bij de eerste keer meten hadden de eerste 3 cilinders rond 10 compressie en de 4de niets.
Na nog een keer alles gemeten te hebben, waren alle cilinders ineens 0
Hierop de auto een kwartier lang gesleept, maar aanslaan ho maar. Alles nog maar eens schoongemaakt aangezien het blok zowat verzopen was, en bij het starten lijkt het net alsof de motor wil aanslaan, maar hij komt er net niet..Lijkt inderdaad op oliedruk.. Ik haal nu de nokkenas er maar weer uit, daar is ook een andere ingekomen. Zet ik gelijk mijn oude er weer in, en haal de stoters eruit.
Word vervolgd..
8 mei 2010 om 11:45 #17667862Druk de stoters als je ze eruit hebt voorzichtig tussen de bankschroef leeg! (ff een stuk doek ertussen doen zodat je geen afdrukken van de bek van de bankschroef op de stoters maakt)
Als je dit met beleid doet dan zal je zien dat er langzaam wat olie uit het kleine gaatje aan de zijkant van de stoter komt, doe dit met beleid je zal een weerstand/tegendruk voelen, doe dit voorzichtig totdat er geen olie meer uitkomt.
Daarna alles weer monteren, auto c.a. 10sec. starten (zonder ontsteking) en daarna gewoon starten als het goed is slaat de motor dan aan en zal het tikken direct weg zijn of zeer snel… daarna moet de motor gewoon goed lopen…
8 mei 2010 om 17:54 #17667863Het is opgelost..
Ik had dus van de sloop een ander nokkenas huis gekocht, maar de nokkenas die daar in zat leek toch iets te verschillen met de originele. Dus mijn eigen maar weer gemonteerd.
Maar wat belangrijker was.. Er zat in een oliekanaal in het nokkenas huis een klein propje vloeibaar pakking, deze belemmerde dus de olie welke naar boven toe wilde.
Alles eruit gehaald, en starten en lopen maar.
Ik heb dus wel dezelfde koppakking en kopbouten gebruikt, ik weet dat het rekbare bouten zijn.. Mja, kijken of het goed gaat.In ieder geval bedankt voor je hulp!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.